چهارشنبه 4 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاسخ آيت الله منتظری به نامه ۲۹۳ نفر از روشنفکران و نخبگان: اعلام‏ ‏کنند اين حکومت نه جمهوری است و نه اسلامی و هيچ کس هم حق‏ ‏اعتراض ندارد

‏بسم الله الرحمن الرحيم

( انما يوفی الصابرون اجرهم بغير حساب )‏

‏حضور محترم برادران و خواهران عزيز، روشنفکران و نخبگان محترم
‏ ‏پس از سلام و تحيت ; در رابطه با نامه ارسالی مورخ ‏۸۸/۶/۱‏ آن عزيزان ،‏ ‏ضمن قدردانی و ارج نهادن به ايثارگری و شهامت و پايداری شما و ملت‏ ‏بزرگوار و عزيز ايران ، معروض می‎دارم که اينجانب بارها تذکرات و‏ ‏پيشنهادهايی را برای بيرون رفتن از اين بحران ويرانگر ارائه نموده ام ، ولی‏ ‏ظاهرا حضرات برای رسيدن به مقاصد دنيوی خويش چنان چشم و گوش و‏ ‏دل بر حقايق بسته اند که نه می‎بينند و نه می‎شنوند، ولی از آنجا که هنوز‏ ‏مبارزات با رژيم گذشته در اذهان بسياری از افراد زنده است و در ميان‏ ‏سردمداران حکومتی بعضا کسانی هستند که خود طعم شکنجه و زندان و...‏ ‏را چشيده اند اينجانب هنوز نا اميد نيستم و اميدوارم تا کاملا دير نشده‏ ‏مسئولين امر به خود آيند و بيش از اين وجهه نظام جمهوری اسلامی را در‏ ‏بين توده های زجر کشيده و سيلی خورده ايران و در سطح جهانی خدشه دار‏ ‏نکنند و موجب سقوط خود و نظام نگردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


‏ ‏دين اسلام ، دين کامل الهی است و در آن آزادی عقيده و بيان چنان روشن‏ ‏و واضح است که قرآن کريم در مورد اصل پذيرش دين می‎فرمايد: ( لا‏ ‏اکراه فی الدين ) يعنی زور و اجباری در پذيرش دين نيست ; و بايد‏ ‏پذيرفتن اصول دين با استدلال و برهان باشد. و سيره و روش رسول‏ ‏خدا(ص ) و ائمه معصومين (ع ) نيز اين گونه بوده که مردم در کمال آزادی و‏ ‏بدون لکنت زبان و بدون هيچگونه ترس و واهمه ای درباره مسائل انتقاد و‏ ‏اظهارنظر نمايند. بزرگترين ستم و ظلم به اسلام عزيز رفتار مستبدانه با‏ ‏مردم تحت عنوان حکومت دينی و اسلامی است .

‏ ‏اميدوارم مسئولين امر از اين راه انحرافی که در پيش گرفته اند دست‏ ‏برداشته و حقوق از دست رفته مردم را استيفا نمايند، خسارات را جبران‏ ‏نموده و بی گناهان را بيش از اين در زندان نگه ندارند، و با پايان دادن به‏ ‏سناريوهای نمايشی دادگاهها و پخش اعترافات آنچنانی بيش از اين قضاء‏ ‏اسلامی را مسخره نکنند; و يا لااقل شجاعت اين را داشته باشند که اعلام‏ ‏کنند اين حکومت نه جمهوری است و نه اسلامی و هيچ کس هم حق‏ ‏اعتراض و اظهارنظر و انتقاد ندارد.

‏ ‏اميدوارم خداوند کريم در اين ماه مبارک رمضان همه ما را از کجروی ها‏ ‏باز داشته و مشمول هدايت های مستمر خويش قرار دهد.
‏ ‏والسلام عليکم و رحمة الله و برکاته .

‏۴ شهريور ماه ۱۳۸۸‏
‏قم المقدسة - حسينعلی منتظری


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016