سه شنبه 14 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توقيف همزمان دو روزنامه "فرهنگ آشتی" و "آرمان" در ايران، بی بی سی

هيات نظارت بر مطبوعات ايران امتياز دو روزنامه فرهنگ آشتی و آرمان را لغو کرده است.

بر اساس گزارش ها، اين هيات امتياز روزنامه فرهنگ آشتی را به اتهام نقض ماده هشت قانون مطبوعات لغو کرده است.

بر اساس اين ماده، واگذاری امتياز نشريه به ديگران ممنوع است، مگر اينکه اين امر به تصويب هيات نظارت بر مطبوعات برسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرهنگ آشتی حدود سه ماه است که انتشار دوره جديد خود را آغاز کرده است.

در همين حال حسين عبدالهی، سردبير روزنامه آرمان، به بی بی سی گفت که خبر تعطيلی روزنامه "پيش از تشکيل جلسه هيات نظارت به آن ها رسيده است."

آقای عبدالهی تاکيد کرد که انتظار آنها از هيات نظارت بر مطبوعات اين بوده که "اگر موردی (در خصوص مطالب روزنامه هست) قبلا در مورد آنها به نشريه تذکر داده می شد."

سردبير روزنامه توقيف شده آرمان معتقد است که تعطيلی يک روزنامه بالقوه دارای "تبعات منفی" برای جامعه است، آنهم در زمانی که جامعه نياز به وحدت و آرامش دارد. به گفته آقای عبدالهی "بايد سيگنالهای مثبت به جامعه ای که دارای التهاب است، داد"

او گفت که اتهام وارد شده به روزنامه درج مطالب خارج از روش روزنامه است. آقای عبدالهی می گويد که روش روزنامه آرمان "اطلاع رسانی" است و "اگر در غالب اطلاع رسانی اخبار (ی) نمی گنجد (هيات نظارت) می بايستی آن را به روزنامه اطلاع می داده است."

آقای عبدالهی گفت که روزنامه آرمان در چارچوب "نظام اسلامی ايران" فعاليت می کند.

روزنامه آرمان در دوره جديد انتشار خود با فرم و سياق تازه حدود پنجاه شماره منتشر شده بود.

توقيف اين دو روزنامه در حالی اتفاق افتاده است که پيشتر انجمن دفاع از آزادی مطبوعات با انتشار بيانيه ای نسبت به وضعيت روزنامه نگاران ابراز نگرانی کرده بود.

اين انجمن در اين بيانيه نسبت به آنچه" ادامه‌ بازداشت و تهديد روزنامه‌نگاران و اعمال فشارهای گوناگون بر مطبوعات منتقد " خواند اعتراض کرد.

در اين بيانيه به احضارها و تهديدهای مستقيم و غير مستقيم اهالی مطبوعات توسط نهادهای امنيتی اشاره و از مسئولان خواسته شده از اعمال اين گونه فشارها پرهيز و همه روزنامه نگاران و صاحب نظران بازداشت شده را بدون قيد و شرط آزاد کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016