شنبه 18 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شاهپور کاظمی (برادر زهرا رهنورد ) و فرزندش در مکانی نامعلوم زندانی اند، کمیته گزارشگران حقوق بشر

کمیته گزارشگران حقوق بشر - شاهپور کاظمی برادر دکتر زهرا رهنورد (همسر ميرحسين موسوی)، چهارشنبه – پانزدهم مهرماه - پس از پنجاه روز که از آخرين تماس تلفنی اش با خانواده اش می گذشت، در يک تماس کوتاه تلفنی به مادرش خبرداد که در يک آپارتمان در تهران زندانی است.

او نمی دانسته که اين آپارتمان در کدام منطقه تهران واقع و تحت نظر کدام نهاد يا سازمان است.

کاظمی که بيش از يکصد و سه روز از بازداشتش می گذرد تا چند هفته پيش در بند ۲۰۹ اوين نگهداری می شد و اکنون مشخص نيست آپارتمانی که او به عنوان زندان فعلی اش از آن ياد کرده است، بخشی از زندان اوين است و يا اين که يکی از بازداشتگاه های غيرقانونی برخی از ارگان های موازی است. او بيش از شصت روز را در سلول انفرادی بند ۲۰۹ گذرانده و شديدترين فشارها را برای انجام اعتراف های غيرواقعی تحمل کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شاهين، فرزند ارشد شاهپور کاظمی نيز بيست و دو روز پيش توسط ماموران امنيتی بازداشت و به نقطه ای نامعلوم انتقال داده شده است. کاظمی در اين تماس تلفنی به مادرش گفته که از بازداشت پسرش با خبر شده و يک بار نيز با او ملاقات کرده است. شاهين نيز همچون پدرش هيچ گونه فعاليت سياسی و انتخاباتی نداشته و بازداشت او نيز در ادامه سياست اعمال فشار بر ميرحسين موسوی و همسرش خانم رهنورد ارزيابی می شود.

اقدام عليه امنيت ملی، رابطه با بيگانگان و حضور در خانه‌های تيمی از جمله اتهامات کاظمی است. روزنامه دولتی ايران و خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران، ايرنا، نيز برادر همسر ميرحسين موسوی را به آن‌چه که "هدايت آشوب‌های اخير" خوانده‌اند، متهم کرده بودند. اين اتهامات در حالی به او وارد شده که او هيچ گونه فعاليت سياسی و انتخاباتی نداشته و گفته می شود بازداشت او تنها به منظور تحت فشار قرار دادن مهندس ميرحسين موسوی کانديدای معترض دهمين دوره رياست جمهوری و همسرش زهرا رهنورد انجام شده است.

رهنورد، نويسنده و استاد دانشگاه تهران در اين باره گفته است: "پرونده‌سازان بدانند با تداوم چنين مشی‌ای غضب الهی دامنگيرشان خواهد شد و ملت نيز ايشان را مطرود کرده و اعمال فشار بر مهندس موسوی و من کارگر نخواهد بود. من اعلام می‌کنم که اگر از مهندس کاظمی به زور، اقرار برگيرند يا صدها برگ بر ضد مهندس کاظمی چاپ کنند و ارائه دهند نه من و نه ملت، اين‌ها را باور نخواهند کرد."

همسر ميرحسين موسوی در مورد اتهامات اخلاقی و ارتباط با بيگانگان که از سوی برخی از سايت های اينترنتی وابسته به محافظه کاران به برادرش وارد شده، نيز گفته:
"از طرح اين اتهامات عليه برادرم به خدا پناه برده اما برای روشن شدن اذهان متذکر می‌شوم که مهندس کاظمی دارای سه فرزند، عروس، داماد و نوه می‌باشد و تردد وی به خارج از کشور هم به جهت معالجه بيماری خاص همسرش و هم انتقال دانش و فناوری‌های نوين مخابراتی به کشور بوده‌است. اين امر را نيز نبايد فراموش کرد که داشتن گرين کارت، فاقد عنوان مجرمانه است مگر اين که عده‌ای بخواهند از آن برای پرونده‌سازی استفاده کنند."

مهندس شاهپور کاظمی، ۶۲ ساله، متخصص برجسته مخابراتی کشور، عضو هيات مديره توليدکنندگان "يو پی اس" و "اتاق بازرگانی مخابرات" و از شخصيت های برجسته علمی در عرصه مخابرات و الکترونيک ايران است. او مدير يکی از بزرگ ترين مراکز توليد علم و فناوری های مخابراتی کشور به نام "کارخانه منابع تغذيه الکترونيک" است که بيش از ۳۰۰ متخصص و کارمند و کارگر تحت نظر وی مشغول فعاليت و ارائه خدمت هستند و در چند دهه گذشته هزاران تکنيسين و متخصص حوزه های مخابراتی و الکترونيکی تحت نظر وی آموزش ديده اند.

شاهپور کاظمی برادر خانم رهنورد همچنين از کارآفرينان حوزه مخابرات است که در زمان جنگ ايران و عراق خدمات مخابراتی و الکترونيکی به صنايع جنگی ايران ارائه می‌داده‌ است.

شرکت‌های مخابراتی پيش از اين در نامه ای به رييس قوه قضاييه با تصريح اين‌که شاهپور کاظمی يکی از کارآفرينان بخش صنعت کشور با ۳۴ سال سابقه خدمت است، تاکيد کرده‌اند که او در مدت بازداشت از حقوق اوليه داشتن وکيل و دادرسی محروم بوده است.

انجمن صنفی سازندگان "يو.پی.اس" ايران و سنديکای صنعت مخابرات ايران هم در نامه‌‌های جداگا‌نه‌ای به از رييس دستگاه قضايی کشور خواسته بودند که حقوق و شان جايگاه علمی شاهپور کاظمی حفظ شود و دستور آزادی او هر چه زودتر صادر شود.

* زهره کاظمی اسم واقعی دکتر زهرا رهنورد است. رهنورد اسم مستعار او در پيش از انقلاب برای فعاليت های انقلابی و سياسی اش بوده که بعد از انقلاب نيز با همين نام در جامعه شهرت پيدا کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016