پنجشنبه 23 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادامه جنجال های خانوادگی مهدی کلهر؛ پاسخ همسر کلهر به اظهارات وی: همسر دائمی و قانونی کلهر هستم، مهر

خانم معصومه طاهری موسوی با ارسال توضيحاتی در خصوص مطالب منتشره درگفتگوی اين خبرگزاری با مهدی کلهر ، نسبت به نکات مطروحه از سوی مشاور رسانه رئيس جمهور در اين مصاحبه واکنش نشان داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه طاهری موسوی درتماس و توضيحات ارسالی خود به "مهر" اعلام کرد : پيرو مصاحبه آقای مهدی شهيد کلهری (کلهر) مشاور رسانه ای رئيس جمهور مورخ ۲۱/۷/۸۸ براساس قوانين مطبوعات مرتبط، تقاضا دارد اين جوابيه نيز انتشار يابد.

وی در اين جوابيه آورده است: اينجانب معصومه طاهری موسوی، همسر دائمی و قانونی ايشان به دليل کذب محض بودن مواردی که به اينجانب مربوط می شود ضمن مستند کردن اظهاراتم به مدارک پيوست، آمادگی دارم طی مصاحبه ای مشابه و يا ضمن حضور در خبرگزاری اصل مدارک را نيز جهت روشن شدن افزونتر اذهان عمومی ارائه نمايم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۱- آقای مهدی کلهر درمصاحبه فوق اظهار نمودند: ازهمسرم جدا شده ام و حتی سال ۱۳۸۴ را ذکر کرده اند. لازم به ذکر است بر اساس شناسامه، سند ازدواج و هم سکنايی (خانه ای که درحال حاضر درآن زندگی می کنم و در مالکيت ايشان است) تا امروز در اين لحظه هيچگونه طلاقی بر اساس قوانين خانواده ميان ما وقوع نيافته است و علاوه بر مدارک مستند فوق، بر اساس تاييد کتبی واحد امور کارکنان سازمان صدا و سيما همچنان تحت تفکل نامبرده هستم.

۲- اينکه در بخشی از مصاحبه فرموده اند : "جدايی ما به دليل مسائل سياسی و ... بوده" اگر چه ايشان خروجشان از خانه را دليل جدايی و طلاق می دانند، لکن در مورد بخش دوم سخنانشان در رابطه با گرايش های خاص سياسی و ... بايد متذکر شوم: اينجانب مدت ۲۲ سال است که کارمند رسمی دائم در صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران می باشم و درحال حاضر به عنوان کارشناس ارشد آموزش در اين سازمان دولتی خدمت می نمايم و کمترين حرکت های سياسی کارمندان از نگاه تيزبين مسئولان ذيربط اين مجموعه حساس دور نمی ماند و تا امروز هيچگونه رفتاری که سخنان ايشان را تاييد نمايد در پرونده ام وجود نداشته ضمن اينکه پس از اخذ درجه دکترا و حتی در دوره دانشجويی دکتری به عنوان مدرس ( از ۱۳۸۴ تا کنون) در بخش تخصصی خبر به شاغلين سازمان صدا و سيما در زمينه هايی مانند مسائل سياسی، جغرافيای سياسی و ژئوپلتيک و خبر مکررا تدريس نموده ام و کمترين مشکلی در اين رابطه تا کنون نبوده. چگونه ايشان با وجود غيبت بيش از يک سالشان از خانه، پی به ضديت اينجانب با جناب رئيس جمهور برده اند؟ چگونه بدون ارائه مدرک مستند به خود اجازه می دهند اينگونه مرا متهم نمايند ضمن اينکه مدت ۲ سال است در دانشکده صدا و سيما نيز به امر تدريس دانشجويان اشتغال دارم.

جالب اينکه با توجه به سابقه پژوهشی و نگارش مقالات متعدد (حدود ۱۳۰ مقاله چاپ شده در مطبوعات مختلف) در چهاردهمين جشنواره مطبوعات مقام دوم را در رابطه با مقاله سياسی خارجی کسب نمودم و در حضور رئيس جمهور و وزير ارشاد وقت، جايزه ای دريافت داشتم که خبر آن همچنان در اينترنت موجود است.

۳- در سال ۱۳۸۲ به دريافت کد مدرسی از دانشگاه علمی کاربردی وبا تاييد وزيرعلوم وقت نائل آمدم که تا امروز با اين سازمان علمی در زمينه تدريس همکاری مستمر دارم و از اساتيد مورد تاييد اين مجموعه علمی می باشم.

۴- سال ۱۳۸۷ رساله دکترای اينجانب با عنوان "جغرافيا و استراتژی ملی ايران با تاکيد بر استراتژی سياسی" توسط سازمان جغرافيايی نيروهای مسلح به چاپ رسيده که هم اکنون در مراکز خريد کتاب قابل رويت و مشاهده است و سال گذشته نسخه ای از آن را برای رئيس جمهور محترم ارسال داشتم.

۵- به سبب طولانی شدن کلام از عضويتم در مجامع علمی بين المللی مانند موسسه ابرار معاصر تهران، عضويت در هيئت نويسندگان همشهری ديپلماتيک (۱۳۸۴)، فعاليت مداوم با همايش های بين المللی وزارت امور خارجه (خليج فارس و قفقاز)، موسسه ژئوپلتيک ايران و ....صرفنظر می نمايم وتنها به اين نکته بسنده می نمايم که اينجانب خود را فردی فرهنگی و دانشگاهی می دانم و همواره مسائل سياسی را از بعد آکادميک می نگرم وهيچگونه گرايش سياسی به جناح ويا گروهی خاص ندارم، مقالاتم در زمينه های فرهنگی، اجتماعی و سياسی، همچنين چگونگی حضورم در مجامع علمی و دانشگاهی تاييدی بر اين مداست.

البته متاسفم از اينکه مشاور محترم رئيس جمهور به جای قبول برخی از اشتباهات و کوتاهی خود در خانواده سعی وافر دارند با مصاحبه های متعدد اصل فوق را مستتر نمايند.

۶- آقای کلهر در بخشی از مصاحبه خود از مقطع ۱۳۸۴ ( شروع رياست جمهوری آقای احمدی نژاد ) و جدايی ما صحبت کرده اند، در حالی که اواخر سال ۱۳۸۶ که ايشان دچار مشکل قلبی شدند و در بيمارستان شريعتی تهران بستری گرديدند نامه موافقت عمل جراحی قلب باز ايشان را اينجانب امضا و اعلام موافقت به عنوان همسر نمودم و در حال حاضر امضای فوق در پرونده بيمارستان وجود دارد. ضمن اينکه بسياری از دولتمردان ، مشاوران و وزرا ضمن عيادت از نامبرده، بنده را در حال انجام وظيفه مراقبت و کمک به پرستاری درکنار تخت ايشان درICU اين بيمارستان رويت فرموده اند و بخشی از عيادت کنندگان هم در خانه فعلی که زندگی می کنم به ديدار ايشان آمدند. بنابراين ما چگونه از يکديگر جدا بوديم؟

علاوه بر اين ما به عنوان والدين در تابستان ۱۳۸۶ دو دخترمان (شفق و سحر خانم ) را به سلامتی به خانه بخت فرستاديم و مراسمی جهت هر دو در تالار پذيرايی نهاد رياست جمهوری بسيار خوب و خوش برگزار کرديم چگونه هيچکدام از اقوام، مهمانان و ... حتی دخترانمان از جدايی ما مطلع نشدند؟!

۷- آقای کلهر در اواخر سال ۱۳۸۶ جهت اينجانب اقدام به دريافت گذرنامه و ثبت محضری زوجيت نمود، چگونه در صورت جدا بودن قانونی اين امر ميسر است؟ ( به شماره ۱۳۰۴۵۷۹۸ مورخ ۱۳۸۶.۱۲.۱۲)

آقای کلهر در مصاحبه ای ديگر از سفر طولانی اخير من و دخترشان نرگس سخن گفته اند. چگونه در حالی که موظفم هر روز در اداره کارت حضور و غياب خود را مکتوب نمايم ساکن خارج از ايران هستم و يا بوده ام؟ مدارک حضورم در بخش معاونت آموزش و پژوهش صدا و سيما و جدول تدريس هايم درمراکز علمی نشانه حضور مستمرم در اين سالها در ايران است به همين گونه در مورد دخترم نرگس به اين دليل که ايشان تا همين يک ماه قبل در کسوت دانشجويی، ملزم به حضور در کلاس های درس بوده و اينکه ما دو نفر درخارج از کشور به سر برده ايم کذب محض است. (مدارک حضور ما دو نفر در سازمان صدا و سيما و موسسه آموزشی کمال الملک نوشهر) موجود و قابل رويت است.

در پايان متاسفم از اينکه آقای مهدی کلهر نه به عنوان همسری که پيمان ازدواجمان در مهرماه ۱۳۵۳ انعقاد يافت و يا نه به اين عنوان که مادر سه فرزندش هستم و سالهايی طولانی همواره مدافع و حامی سرسختش بودم ( به شهادت تمامی آنهايی که ما را می شناسند) بلکه با اين گلايه مندی که افرادی در مقام ايشان بايد الگوی مثبت و شاخصی جهت ديگران به خصوص قشر جوان جامعه باشند سخنانم را به پايان می برم و به عنوان فردی فرهنگی و دانشگاهی از دولتمردان که در رده های آقای کلهر هستند تقاضا می نمايم با هيچ توجيه و دليلی خود را از واقعيات و حقايق دور نکنند و تلخی موقت قبول اشتباه را هرگز با شيرينی اگر چه گذرا لکن کاذب معامله نفرمايند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016