دوشنبه 27 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير ‌ارشاد‌: صحنه‌گردان امروز بی‌ بی ‌سی فارسی سردمدار فرهنگ در دولت‌های گذشته بود، فارس

خبرگزاری فارس: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در گذشته‌ برخی افراد که سردمدار مسائل فرهنگی کشور بودند امروز صحنه‌گردان شبکه بی‌بی‌سی فارسی هستند و امروز شرايط آنها تغيير کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سيدمحمد حسينی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: دشمنان در سال جاری در صحنه جهانی هجمه سنگينی را انجام دادند و از نقطه قوت نظام قصد استفاده را دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: استکبار و عوامل داخلی آن از همه ابزارها استفاده می‌کنند تا اين انقلاب نتواند در صحنه جهانی تاثيرگذاری خود را داشته باشد.
حسينی تصريح کرد: در بسياری از جنگ‌ها مانند لبنان و غزه نتوانستند به اهداف خود برسند، جنگ نرم را شروع کردند و بايد از طريق بحث‌های فرهنگ پاسخ آنها را داد.
وی خاطرنشان کرد: بحث فرهنگ و انديشه مردم بسيار حائز اهميت است، هميشه يکی از سرفصل‌های سخنان رهبری مسائل فرهنگی است، گزارش‌های شورای فرهنگ عمومی استان کرمان نسبت به ديگر استان‌ها قابل قبول‌تر است.
حسينی اظهار داشت: در گذشته‌ برخی افراد که سردمدار مسائل فرهنگی کشور بودند، امروز صحنه گردان شبکه بی‌بی‌سی فارسی هستند و امروز شرايط آنها تغيير کرده است.
وی گفت: در کشور حدود ۱۲ ميليون خودرو وجود دارد و سالانه يک ميليون خودرو اضافه می‌شود و بخشی از آن ساز و کار اجرايی و عملياتی نياز دارد و بايد ناوگان عمومی توسعه يابد و بخش ديگر فرهنگ‌سازی است که همه بايد کمک کنند تا اين مسائل رعايت شود.
حسينی تصريح کرد: در برنامه پنج ساله بحث خانه عالم را داريم، اما بايد بيشتر توجه شود، دولت خود را موظف می‌داند که به مسائل دينی بيشتر توجه کند.
وی خاطرنشان کرد: خانه عالم در احکام برنامه پنجم است و بايد به مجلس برود، نگاه دولت اين است، در نخستين جلسه در جوار بارگاه امام رضا(ع) مصوبات خوبی در مورد مسائل فرهنگی تصويب شده و اين مهم همچنان ادامه دارد و استان کرمان بايد الگو و نمونه باشد و ما آن را به استان‌های ديگر تعميم دهيم.
وزير ارشاد اظهار داشت: با روزنامه‌ها و نشرياتی که به اساس و کيان نظام جمهوری اسلامی ضربه می‌زنند، به شدت برخورد می‌کنيم.
حسينی افزود: در کنار مسائل نظامی در تاريخ جنگ تبليغاتی و روانی بوده که تاثيرات زيادی داشته، اما امروز بيش از گذشته است و خط مقدم جنگ رسانه، اخبار و اطلاعات است، اگر نسل جوانی آگاه و با بصيرت نداشته باشيم، نمی‌توانيم مسائل را دنبال کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016