یکشنبه 10 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتهام بهزاد نبوی: اخلال در ترافيک، تبليغ عليه نظام و شرکت در راهپيمايی، نوروز

بهزاد نبوی، عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی صبح امروز در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به رياست قاضی صلواتی حاضر و از رئيس دادگاه درخواست کرد با توجه به اينکه وی دو جلسه در دادگاه حاضر شده و عليه او کيفرخواست مفصلی قرائت شده و در آن به نبوی و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی اتهاماتی وارد شده است، جلسه دادگاه‌اش به صورت علنی برگزار شود تا بتواند به اين اتهامات پاسخ دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صالح نيکبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، با اعلام اين مطلب، اتهامات موکل خود را شرکت در راهپيمايی اعتراضی به نتيجه انتخابات در روزهای ۲۳ و ۲۵ خردادماه، اخلال در ترافيک در روزهای مذکور، تبليغ عليه نظام و نگهداری اسناد محرمانه عنوان کرد.

به گزارش نوروز، اين در حالی است که بهزاد نبوی يکروز پس از کودتای انتخاباتی بازداشت شد. او پس از ۲۴ ساعت آزاد و مجددا شامگاه روز آزادی دستگير و به بند ۲۰۹ اوين انتقال يافت!

وکيل بهزاد نبوی با بيان اينکه زمان برگزاری موکلش سه‌شنبه هفته گذشته به وی اعلام شد، اظهار داشت: در اين مدت کوتاه نتوانستم تمام پرونده را قرائت کنم از سوی ديگر بهزاد نبوی نيز آمادگی برای تقديم دفاعيه را نداشت به همين دليل از دادگاه تقاضای استمهال ۵ هفته‌ای برای برگزاری جلسه بعدی را کرديم که دادگاه با درخواست استمهال موافقت اما ۵ هفته فرصت را نپذيرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اختيارات دادگاه نسبت به تبديل قرار بازداشت به قرار وثيقه يا وکالت و با توجه به اينکه موجبات صدور قرار بازداشت طبق بند «د» ماده ۳۲ قانون آيين دادرسی کيفری برطرف شده است و از طرف ديگر صدور قرار بازداشت در اتهام انتصابی به موکل جنبه الزامی ندارد و با عنايت به اينکه بهزاد نبوی بيش از ۵/۴ ماه در بازداشت بوده و شرايط جسمانی وی و اينکه وی نبايد در محيط استرس‌زا قرار گيرد به تاييد پزشکی قانونی و پزشکان متخصص رسيده است، درخواست تبديل قرار او را کرديم.

نيکبخت خاطر نشان کرد: همچنين در دادگاه، بهزاد نبوی از رئيس دادگاه درخواست کرد با توجه به اينکه وی دو جلسه در دادگاه حاضر شده و عليه وی کيفرخواست مفصلی قرائت شد و در آن به نبوی و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی اتهاماتی وارد شده است، جلسه دادگاه‌اش به صورت علنی برگزار شود تا وی بتواند به اين اتهامات پاسخ دهد و اتهاماتی که الزامات محرمانه دارد به صورت غيرعلنی برگزار شود که قرار شد دادگاه در مورد درخواست تبديل قرار بازداشت به قرار وثيقه يا کفالت و نيز برگزاری علنی يا غيرعلنی دادگاه بعدا اعلام نظر کند.

وی تاکيد کرد: در مورد قرائت پرونده و ملاقات با بهزاد نبوی هيچگونه ممانعتی به عمل نيامد.

گفتنی است بعد از پايان دادگاه، بهزاد نبوی به بيمارستان منتقل شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016