دوشنبه 16 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سوء قصد به زهرا رهنورد در روز ۱۶ آذر

zahra-rahnavard-16azar.jpg
کانون زنان ایرانی: دکتر زهرا رهنورد ، استاد دانشگاه تهران و همسر میرحسین موسوی صبح امروز حدود ساعت 11 در دانشگاه تهران مورد سوء قصد چند زن که خود را بسیجی معرفی می کردند ، قرار گرفت.

دکتر رهنورد ، استاد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در محوطه دانشگاه دانشکده هنرهای زیبا برای بزرگداشت روز دانشجو آماده می شد که مورد این تهاجم قرار گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته یکی از شاهدان عینی این ماجرا وقتی رهنورد از این زنان پرسید که چرا مرا تعقیب می کنید انها مدعی شدند که برای محافظت از رهنورد امده اند. رهنورد به انها گفت: شما از صبح تا کنون مرا رها نکرده اید و به دفترم و هر جا که رفتم مرا تعقیب کردید.

این شاهد عینی می گوید:" رهنورد رو به انها گفت من به شما می گویم که من از سر تا پا سبزم و شما هم برای ممانعت از حضور من به اینجا امده اید."
این گفتگو نهایتا به درگیری لفظی و اهانت سردسته این زنان به رهنورد منجر شد. زن سردسته به رهنورد گفت به من بگویید افکارتان قبل و بعد از انقلاب چه بوده است؟

این شاهد عینی ادامه می دهد:" رهنورد به آنها گفت شما بازجو هستید و یا به قول خودتان محافظ که آن زن گفت تو از ما می ترسی. پاسخ رهنورد این بود که جز از خدا از هیچ کس نمی ترسم و اگر مرا تکه تکه کنید و به قبر بسپارید جز صدای سبز آزادی و دمکراسی صدای دیگری از قبر من نمی شنوید."
به گفته این شاهد عینی سردسته این زنان به زور وارد ساختمان مرکزی دانشکده هنرهای زیبا شد که نهایتا با دخالت حراست دانشگاه زهرا رهنورد توانست از ان محوطه دانشگاه خارج شود.اما همان جریانی که در دانشگاه آن جنجال را به پا کرده بود رهنورد را تعقیب کرد و در میانه خیابان وصال در حالی که او سوار ماشین و داخل دانشگاه بود گاز فلفل را از فاصله 20 تا 25سانتی بر صورت او پاشیدند که منجر به خفگی شدید او و نابینایی موقتش شد. در آن لحظه اهالی و مغازه های اطراف هرکدام به نحوی به نجات او اقدام کردند.

این شاهد عینی ادامه می دهد:" و باز هم به کمک حراست دانشگاه تهران سعی کردند رهنورد را با حال بسیار بد از محاصره شدید نیروهای امنیتی خارج کنند."

طبق اخبار رسیده از این شاهد عینی وضعیت ریوی و بینایی رهنورد به دلیل اینکه گاز فلفل از فاصله بسیار نزدیک به صورت او پاشیده شد بد گزارش می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016