شنبه 21 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادامه اعتراض دانشجويان به حمله نيروهای نظامی به دانشگاه تهران در ۱۶ و ۱۷ آذر، اميرکبير

دانشجويان دانشگاه تهران امروز مجدداً در اعتراض به حمله نيروهای نظامی در روزهای ۱۶ و ۱۷ آذر به دانشجويان اين دانشگاه دست به اعتراض زده و خواستار استعفای فرهاد رهبر، رئيس اين دانشگاه شدند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير دانشجويان دانشگاه تهران امروز همزمان در مقابل دانشکده فنی و دانشکده هنرهای زيبا دانشگاه تهران ۲ تجمع اعتراضی برگزار کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در دانشکده هنرهای زيبا دکتر حبيبی رئيس مستعفی اين دانشکده در تالار شهيد آوينی حاضر شده و با دانشجويان گفتگو کرد که مورد استقبال دانشجويان قرار گرفت. دکتر حبيبی پس از حملات نيروهای نظامی به دانشجويان دانشگاه تهران در روزهای ۱۶ و ۱۷ آذرماه از سمت خود استعفا داده است. دانشجويان اين دانشکده در گفتگو با دکتر حبيبی بر خواسته خود مبنی بر استعفای رهبر تأکيد کردند.

همزمان دانشجويان دانشکده فنی دانشگاه تهران نيز امروز در مقابل اين دانشکده دست به تحصن و اعتراض زدند. دانشجويان دانشکده فنی نيز خواستار استعفای فرهاد رهبر هستند.

دانشجويان پس تجمع در مقابل اين دانشکده ها به سمت سر در اصلی دانشگاه تهران حرکت کرده و در آنجا تجمع خود را ادامه دادند.

دانشجويان در تجمع خود شعارهايی همچون «رئيس دانشگاه، استعفا، استعفا»، «خمينی کجايی، موسوی تنها شده»، «مرگ بر ديکتاتور» و «رئيس بی کفايت، استعفا، استعفا» سرداده و بر استعفای رهبر تأکيد کردند.

لازم به يادآوری است نيروهای انصار نظامی مشتکل از سپاه و اعضای پايگاه های مقاومت بسيج در روزهای شانزهم و هفدم آذرماه همزمان با برپايی مراسم روز دانشجو توسط دانشجويان دانشگاه تهران با استفاده از کارت های تردد آبی رنگی که با هماهنگی سپاه و رياست دانشگاه تهران به آنان داده شده بود با وسايلی همچون چوب، شوکر، گاز اشک آور و اسپری فلفل وارد دانشگاه تهران شده و به دانشجويان حمله کردند.

نقش رهبر در حمله نيروهای نظامی به کوی دانشگاه تهران در بامداد ۲۵ خرداد نيز همچنان نامشخص است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016