سه شنبه 24 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جبهه مشارکت: حاميان جنبش سبز به مقاومت قانونی خود ادامه دهند، نوروز

جبهه مشارکت ايران اسلامی با صدور بيانيه ای هتک حرمت به ساحت امام خمينی، معمار انقلاب اسلامی را محکوم کرد.
به گزارش نوروز، متن کامل اين بيانيه بدين شرح است:

امام خمينی (ره) نه تنها به عنوان يک مرجع عاليقدر دينی و عالم و عارفی ربانی ، بلکه در سلسله بيدار گران اقاليم قبله مورد احترام و تکريم قاطبه مسلمانان و آزادگان دنيا بوده و نامش در تاريخ جهان ماندگار و جاودانه است ، و در تاريخ ايران نيز نامی يگانه و بی همتاست . امام خمينی با مجاهدات پيگير خود و رهبری مردمی آزاديخواه توانست ايران را از زير سلطه ۲۵۰۰ سال شاهنشاهی و حاکميت استبداد مطلقه ديرپا رهايی بخشد و مردم ايران را به دوران حاکميت بر سرنوشت خويش وارد کند و عصری تازه را با تاسيس « جمهوری اسلامی ايران » بنيان نهاد ، و همو حماسه بزرگ مقاومت ملت ايران در برابر مستکبران عالم و متجاوزان به خاک ميهن را مديريت کرد ، و يقينا هرايرانی آزاده و شرافتمند قدردان جايگاه و نقش امام خمينی در تاريخ معاصر ماست و هرگونه هتک حرمت به ساحت آن سفر کرده به کوی دوست را برنمی تابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جبهه مشارکت ايران اسلامی بارديگر بر هويت خط امامی خود تاکيد کرده و اعلام می دارد که افتخار ما وفاداری به انديشه و آرمانهای والای امام و انقلاب اسلامی و مقابله با انحرافاتی است که طی سالهای اخير دراين باره ايجاد شده است . امام بر ميزان بودن رای ملت دراداره امور کشور و تحقق "جمهوری اسلامی " نه يک کلمه کم و نه يک کلمه زياد تاکيد فراوان داشت و ما نيز امروز خواسته ای جز اين نداريم .

از اينرو جبهه مشارکت با محکوميت هرگونه هتک حرمت نسبت به ساحت معمار انقلاب اسلامی و بنيانگذار نظام جمهوری اسلامی ايران حضرت امام خمينی و اعلام حمايت و پشتيبانی از درخواست مجمع روحانيون مبارز و آقايان موسوی و کروبی برای برپايی تجمع و راهپيمايی در پاسداشت از مقام آن بزرگوار براين باوراست که رخداد هتک حرمت به ساحت امام خمينی و عملکرد صدا و سيما در اين باره در جغرافيا و فضای سياسی و اجتماعی موجود جای تامل و ترديد فراوان دارد و به ويژه اينکه شاهديم جريانی در پی بهره برداری جناحی و سوء استفاده از اين رخداد برای مقابله با جنبش سبز و رهبران آن است بگونه ای که اينگونه عملکرد تداعی گر اجرای پروژه راه اندازی کارناوال شادی در عصر روز عاشورا سال ۷۶ عليه خاتمی وپروژه های ديگر در دوران اصلاحات از سوی اقتدارگرايان است و جای سئوال دارد که چرا هم اينان که اينگونه از اين هتک حرمت مشکوک برآشفته اند نسبت به هتک حرمت شهروندان در حوادث پس از انتخابات از نوع شکنجه های زندان کهريزک و کشته و مجروع شدن آنها و ...، که امام آنها را ولی نعمت حکومتگران ميدانست ، هيچگونه واکنش و اعتراضی نداشتند؟ براين پايه تمامی آنانی که سر در گرو جنبش سبز دارند بايد نسبت به جغرافيای سياسی و شرايط حادث هشيار بوده و همچنان به مقاومت مسالمت آميز و قانونی خود برای پيگيری خواست اصلی جنبش ، که همان تحقق آرمان اصلی امام و انقلاب اسلامی است ، يعنی اجرای بدون تنازل قانون اساسی و ميزان بودن رای و نظر مردم در اداره امور کشور ادامه دهند و قطعا احترام و تکريم واقعی به ساحت حضرت امام خمينی در گرو تحقق انديشه ها و آرمانهای اوست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016