دوشنبه 23 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده نيروی انتظامی: مسئوليت پرونده افرادی که عکس امام را پاره کردند با حراست دانشگاه است، فارس

خبرگزاری فارس: فرمانده نيروی انتظامی کشور گفت: ‌پرونده افرادی که در دانشگاه عکس امام راحل را پاره کردند به ما واگذار نشده است و چون اين موضوع در دانشگاه صورت گرفته است در گام اول مسئوليت آن با مديران و حراست دانشگاه بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، اسماعيل احمدی مقدم، دبير کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه شربت ترياک گفت:‌ مسئوليت شربت ترياک با وزارت بهداشت است و طرح آزمايشی آن در برخی از جاها موفقيت آميز بود که قرار است در فاز ۲ اجرای اين طرح وسعت بيشتری يابد و اقدام آزمايشی که در سال گذشته انجام شد چند برابر شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرمانده نيروی انتظامی کشور با اشاره به برنامه نيروی انتظامی در ماه محرم تصريح کرد: برنامه ناجا برای امسال با سال‌های گذشته تفاوتی ندارد و از باب تذکر مبنی بر رعايت شئون اسلامی و آداب دينی ضرورت دارد. دسته‌ها و هيئت‌های مذهبی از ساز و آواز مزاحمت برای مردم در ساعت‌های بعد از نيمه شب و ايجاد ترافيک در خيابان خودداری کنند.
احمدی مقدم تصريح کرد: برخی‌ها از زبان نيروی انتظامی گفتند که نيروی انتظامی مانع ورود دسته‌های به خيابان‌هاست که اين غلط است و ما مانع بيرون آمدن دسته‌های عزاداری نيستيم. اما دسته‌های عزاداری هم بايد هنگام حضور در خيابانها از منتهی عليه سمت راست خيابان حرکت کنند تا راه برای آمبولانس و ماشين‌های ديگر باز باشد.
فرمانده نيروی انتظامی کشور با اشاره به آمار دستگيری‌ها در مراسم ۱۶ آذر افزود: ۱۸۰ نفر در دستگيری‌های اوليه کل کشور در اين مراسم دستگير شدند که اين تعداد پالايش اوليه شدند و پرونده‌های آنها به دادسرا ارسال شد.
وی همچنين تصريح کرد: جلسه مشترکی با حضور کميسيون قضايی مبنی بر اصلاح قانون مجازات‌های مواد مخدر داشتيم و قرار شد که کميته مشترکی تشکيل شود که اصلاحاتی در مورد ميزان مجازات‌های برخی مواد مخدر انجام شود. چرا که مجازات‌ها بايد هم بازدارنده باشند و هم نظام اجرايی آن ساده باشد.
وی با اشاره به همياران پليس در دسته‌های عزاداری گفت: اين افراد از بين شرکت‌کنندگان هيئت‌های مذهبی انتخاب شده‌اند و آموزش اوليه از طريق ناجا به آنها داده شده است.
احمدی مقدم همچنين خاطرنشان کرد: ‌پرونده افرادی که در دانشگاه عکس امام راحل را پاره کردند به ما واگذار نشده است و چون اين موضوع در دانشگاه صورت گرفته است در گام اول مسئوليت آن با مديران دانشگاه و حراست دانشگاه بود.
احمدی مقدم با بيان اينکه اين کار بسيار زشت بود، خاطرنشان کرد: ۱۶ آذر که بايد نماد حرکت به سمت مبارزه با استکبار باشد به يکباره ۱۸۰ درجه برعکس شد که خوشبختانه مردم واکنش خوبی از خود نشان دادند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016