پنجشنبه 26 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

موج جديد سرکوب در دانشگاه بين‌المللی قزوين: احضار ۳ دانشجو به ستاد خبری وزارت اطلاعات و ۱۰ دانشجو به کميته انضباطی، اميرکبير

کميته انضباطی دانشگاه بين المللی قزوين در تازه ترين اقدام خود ۱۰ دانشجوی ديگر را به اين کميته احضار کرد.

به گزارش خبرنامه اکيرکبير در حالی که ۴ تن از فعالين دانشجويی اين دانشگاه در روزهای اخير توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده اند، مسئولان حراست و کميته انضباطی دانشگاه نيز ضمن همکاری مستمر با نهادهای امنيتی شهر قزوين، با برخوردها و احضارهای تازه خويش موج جديدی از سرکوب فعالين دانشجويی اين دانشگاه را آغاز کرده اند.

بنابر اخبار رسيده، ۱۰ تن از فعالين دانشجويی که در تحصن های اخير برای آزادی همکلاسی های در بندشان شرکت داشتند و همچنين وارد رايزنی با اساتيد شده و خواستار حمايت آنان شده بودند، به اتهام مشترک "شرکت موثر در اغتشاشات" به کميته انضباطی فراخوانده شدند و توسط محسن حسينی (دبير کميته انضباطی دانشگاه) تفهيم اتهام شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين مسئولين حراست دانشگاه به رياست حسين سرداغی با فراخواندن چندين تن از دانشجويان ورودی جديد دانشگاه، آن ها را متهم به شرکت در ديوارنويسی های اخير اين دانشگاه کرده اند.

گفتنی است ساعت ۱۱ شب يکشنبه ۲۱ آذر ماه نيروهای بسيج دانشجويی با هماهنگی حراست وارد دانشگاه شده و اقدام به شعارنويسی روی ديوارهای دانشگاه کرده بودند. در اين شعارها از يک سو به بنيانگذار انقلاب توهين و از سوی ديگر شعارهايی در توهين به جنبش سبز و دانشجويان حامی آن وجود داشت. نکته جالب آنکه هر بيننده ای با يک نگاه متوجه يکسان بودن دست خط هر دو نوع شعار می شد و جالب آنکه تمامی اين شعارها به رنگ سبز نوشته شده بودند.

اين اتفاق در حالی صورت گرفته است که محوطه دانشگاه توسط دوربين های حراست دانشگاه تحت کنترل قرار دارد و ورود اين افراد در ساعات پايانی شب به دانشگاه از طريق هماهنگی با حراست دانشگاه انجام پذير شده است.

اما صبح روز يکشنبه، هنگامی که دانشجويان پی به نقشه از پيش طراحی شده بسيج بردند، نيروهای بسيجی که کاملا دستپاچه شده بودند با صدور بيانيه ای که غلط های فاحش نگارشی در آن وجود داشت ضمن محکوم کردن اين عمل اعلام کردند: "اين اقدام منافقانه را توهم زدگان استکبار پرست برای بدنام کردن بسيج دانشجويی" انجام داده اند.

اکنون نيروهای بسيج و حراست دانشگاه با فرار به جلو قصد برخورد با دانشجويان جديدالورود را دارند. گفتنی است که يکی از مسئولين دانشگاه که خواست نامش فاش نشود شعارنويسی های چند روز اخير را مستقيما متوجه بسيج دانشجويی دانست.

پروژه جديد سرکوب فعالين دانشجويی دانشگاه بين المللی قزوين توسط نيروهای امنيتی نيز پی گرفته می شود.

به گزارش خبرنامه اميرکبير در آخرين اقدام نيروهای امنيتی، ۳ تن از اعضای تشکل اصلاح طلب اين دانشگاه به نام های مليکا امين توکلی (دبير واحد تشکيلات)، محمد رضا آقاياری ( دبير واحد فرهنگی ) و حامد هنرخواه به ستاد خبری اطلاعات احضار شدند و چند تن از اساتيد نيز با تماس های تلفنی نهادهای امنيتی و با ادبياتی توهين آميز مورد تهديد واقع شدند.

همه اين اقدامات در حالی صورت می گيرد که تلاش ها ی فعالين دانشجويی دانشگاه برای اطلاع از وضعيت فرزام معينی و آزادی وی ادامه دارد و با جديت از سوی دوستان و همکلاسی های او دنبال می شود. در جديدترين اظهار نظرها، مسئولين دانشگاه بويژه عبدالعلی آل بويه (سرپرست دانشگاه) با هماهنگی نيروهای امنيتی، در رابطه با بازداشت اين دانشجو از خود سلب مسئوليت کرده اند.

ديده ها و شنيده ها ی مستقيم و غير مستقيم از آن حکايت دارد که کنترل دانشگاه عملا در اختيار نهادهای امنيتی شهر بويژه سپاه و اطلاعات قزوين قرار گرفته است و اين شواهد به ويژه با حضور نيروهای لباس شخصی و تردد آزادانه ی آنان در محوطه دانشگاه و اطراف آن تقويت می شود.

تعداد دانشجويانی که از مهرماه تا کنون به کميته انضباطی دانشگاه بين المللی قزوين احضار شده اند به بيش از ۴۰ نفر و تعداد دانشجويانی که پس از انتخابات بازداشت يا به اداره اطلاعات شهر قزوين احضار شده اند به بيش از ۲۵ نفر رسيده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016