جمعه 27 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تظاهرات عليه حضور محمود احمدی‌نژاد در کپنهاگ، راديو بين‌المللی فرانسه

آرش اديب زاده - محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری اسلامی روز پنجشنبه در نشست کپنهاگ حضور يافت و در مورد برنامه‌ها و تلاش‌های ايران برای حفاظت از محيط زيست سخنرانی کرد. در حاشيه اين رويداد بيش از چهارصد نفر در خيابان های کپنهاگ گرد هم آمدند و عليه حضور وی دست به تظاهرات زدند.

تظاهرکنندگان که اکثرأ ايرانی بودند پلاکارد هايی به سه زبان فارسی ، انگليسی و دانمارکی در دست داشتند ، با اعتراض به حضور محمود احمدی نژاد تأکيد کردند که نبايد نماينده دولتی که هرگونه تلاش برای دموکراسی را سرکوب می کند به اين نشست راه می يافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معترضين در بيانيه ای اظهار داشتند که هدفشان از برگزاری اين تظاهرات اعلام همبستگی با ملت ايران است ، تا بدانند در مبارزه برای آزادی و جنگ عليه رژيم ديکتاتوری تنها نيستند.

همچنين در اين بيانيه برگزار کنندگان اين تظاهرات متذکر شده اند که محمود احمدی نژاد، فردی که حقوق بشر را پايمال می کند و دستانش آلوده به خون است لياقت حضور در کشوری دموکراتيک مثل دانمارک را ندارد.

محمود احمدی‌نژاد درنشست کپنهاگ ، بخشی از وضعيت آلودگی زيست ‌محيطی کره زمين را ناشی از مصرف‌گرايی در جهان دانست و پيشنهاد کرد که سال ۲۰۱۱ ، سال "اصلاح الگوی مصرف و کاهش آلودگی در جهان" نامگذاری شود.

رييس‌جمهوری اسلامی در اين نشست هفت پيشنهاد و راهکار برای کاهش و کنترل آلودگی و جلوگيری از تخريب محيط ‌زيست در جهان ارائه کرداز جمله تشکيل کارگروهی متشکل از انديشمندان دلسوز بشريت از کشورهای داوطلب ، برای تحقيق و تلاش در جهت متعادل کردن جهانی مصرف و توزيع عادلانه .

وی در ادامه با حمله به آمريکا اظهر داشت:"نقل است که بيش از ۲۵۰ميليارد دلار در لشگرکشی به افغانستان و حدود ۱۰۰۰ميليارد دلار در جنگ عراق هزينه شده است.آيا با هزينه‌ ۵۰ميليارد دلار در زيرساخت‌ها و توسعه‌ اقتصادی ، افغانستان به يک کشور آباد تبديل نمی‌گرديد و با هزينه ۲۰۰ميليارد دلار در توسعه‌ فن‌آوری‌های جديد و استفاده مناسب از انرژی فسيلی ، سطح آلاينده‌ها به قبل از دوره صنعتی برنمی‌گشت؟ درحالی‌که انتشار گازهای گلخانه‌يی، هزاران برابر بيش از تروريست‌ها که منفورترين موجوداتند، موجب کشتار بی سروصدای انسان‌ها می‌شود، آيا همه‌اهداف کنوانسيون با مصرف کم‌تر از نيمی از بودجه‌ نظامی دولت آمريکا محقق نمی‌شود؟"

محمود احمدی نژاد در ادامه سلسله پيشنهاداتش افزود:"آيا بهتر نيست با خلع سلاح عمومی هزينه‌ توليد و نگهداری سلاح‌های هسته‌يی صرف توسعه فن‌آوری‌های نوين و رفاه و رفع فقر شود؟"


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016