شنبه 28 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدي نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاري فرانسه: 3 آمريكايي در "منطقه نظامي بسيار حساس" دستگير شده‌اند، فارس

رئيس‌جمهوري كشورمان در مصاحبه با يك خبرگزاري خارجي اعلام كرد كه سه آمريكايي كه به طور غيرقانوني وارد ايران شدند در يك "منطقه نظامي بسيار حساس " دستگير شدند.

به گزارش فارس، دكتر "محمود احمدي‌نژاد " در مصاحبه با خبرگزاري فرانسه درخصوص سه جهانگرد آمريكايي كه به طور غيرقانوني وارد ايران شدند، گفت: آمريكايي‌ها بيش از 10 تن از شهروندان ما را در ديگر كشورها ربودند حتي باوجود آنكه آنها ويزا داشتند و آنها را به آمريكا بردند و هيچ چيزي هم نگفتند [پاسخي ارائه ندادند] اما اين سه آمريكايي به طور غيرقانوني وارد منطقه نظامي بسيار حساس ما شدند و [سپس] در سراسر جهان سرو صدا به پا كردند تا بگويند آمريكايي‌ها بسيار مهم هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"سارا شورد"، 31 ساله، "شين بائور "، 27 ساله و "جاش فاتل "، 27 ساله در 31 ژوئيه پس از آنكه در امتداد مرز منطقه كردستان عراق پرسه مي‌زدند، دستگير شدند و قرار است در ايران به دادگاه روند.

"نورا شورد " مادر شورد روز گذشته در يك پيام ويديويي خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامي خواستار بخشش اين گروه شد و گفت: هم‌اكنون، زماني از سال فرا رسيده است كه خانواده‌ها در كنار يكديگر جمع مي‌شوند. اين زمان، ما را بعنوان فرزندان خدا با يكديگر متحد مي‌كند، آنها افراد خوبي هستند، آنها منظوري از ورود به ايران نداشتند، آنها احترام عميقي براي تمدن قديمي و اصيل شما قائل هستند، اگر آنها وارد ايران شدند، تنها يك اشتباه غيرعمدي بود. ما ناراحت هستيم از اينكه افراد در زندان به سر‌مي‌برند، 3.5 ميليون آمريكايي در آمريكا در زندان به سرمي‌برند، من اميدوارم به آنها اجازه داده شود در كريسمس آزاده شده و در كنار خانواده‌هاي خود باشند.

شورد اين پيام ويديويي خود را در وب‌سايت freethehikers قرار داد.
دكتر احمدي‌نژاد اعلام كرد: آنهايي كه قانون‌شكني مي‌كنند بايد پاسخگو باشند، قانون در ايران مستقل و تصميم‌گيرنده است.

دادستان عمومي ايران در ماه نوامبر اعلام كرد كه اين سه جهانگرد دستگير شده با اتهام جاسوسي مواجه هستند اما "منوچهر متكي " وزير امور خارجه ايران روز دوشنبه اعلام كرد كه سه فرد دستگير شده كه هم‌اكنون در زندان اوين به سر مي‌برند به دادگاه فرستاده خواهند شد.

متكي گفت: بازجويي از سه آمريكايي كه به طور غيرقانوني با اهداف مشكوك وارد ايران شده‌اند در حال پيشرفت است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016