سه شنبه 1 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد آمريکا را به "جعل" اسناد در مورد ايران متهم کرد، راديو بين‌المللی فرانسه

واسع محسن - محمود احمدی نژاد، رئيس جمهور ايران می گويد اسناد ارائه شده در مورد تلاشهای ايران برای ساخت بمب اتمی، " جعلی" است.

محمود احمدی نژاد، روز دوشنبه، در يک گفتگو با شبکه ای بی سی اظهار کرد که آمريکا اسناد محرمانه مربوط به فعاليتهای ايران برای ساخت بمب اتمی را جعل کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر مبنای گزارشی که هفته گذشته در روزنامه بريتانيايی تايمز منتشر شد ايران تلاش دارد يک آغازگر نيوترونی برای ساخت بمب اتمی را آزمايش کند.

رئيس جمهور ايران اسناد منتشر شده در اين گزارش را " بطور مطلق نادرست" خوانده و آمريکا را متهم به سرهم بندی و پخش اين اسناد کرد.

همزمان با اين اظهارات رئيس جمهور ايران، علی لاريجانی، رئيس مجلس ايران روز دوشنبه مواضع آمريکا نسبت به ايران را ضد و نقيض خوانده و گفت " آمريکا از يک طرف نامه های مکرر برای مذاکره با ايران می فرستد و از سوی ديگر اينگونه رفتار های رسانه ای و ديپلماتيک منزجر کننده برای دنيا از خود نشان می دهد."

رئيس مجلس ايران دريک نشست مطبوعاتی در جريان ديدارش از قاهره و در پاسخ به پرسشی در مورد آمادگيهای ايران برای مقابله با تحريم های آمريکا گفت : "حرفهايی که آمريکا ( درباره ايران) می زند بيشتر از سر دستپاچگی است تا از سر قدرت."

اين در حاليست که رئيس ستاد ارتش آمريکا در روز دوشنبه در پايتخت اين کشور گفت تلاش های ديپلماتيک در قبال ايران" بهترين وسيله" است اما وزارت دفاع آمريکا بايد آمادۀ ارائۀ "گزينه های نظامی" نيز به کاخ سفيد باشد.

درياسالار مايک مولن، رئيس ستاد ارتش آمريکا، اين مطلب را در سندی گنجانده است که در روز دوشنبه در ارتباط با سمتگيری های استراتژيک ارتش برای سال های ٢٠٠٩ و ٢٠١٠ منتشر شده است.

عليرغم بدگمانی کشور های غربی در مورد اهداف نظامی فعاليتهای هسته ای ايران، اين کشور پيوسته تاکيد کرده است که هدفش از اين فعاليتها استفاده غير نظامی از تکنولوژی هسته ای است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016