سه شنبه 15 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير علوم: اساتيد دانشگاه ها بايد هم متخصص باشند هم به نظام و ولايت فقيه اعتقاد و التزام عملی داشته باشند، ايسنا

* قاطبه دانشگاهيان ما دين‌مدار و معتقد به ولايت فقيه هستند

وزير علوم، تحقيقات وفناوری در جريان بازديد از موسسه پژوهش وبرنامه ريزی آموزش عالی و در جمع مديران، اعضای هيات علمی و کارکنان اين موسسه گفت: اين موسسه بايد براساس آمار و اطلاعاتی که از حوزه‌های مختلف آموزش عالی گردآوری می کند و براساس نيازهای موجود، کانون برنامه ريزی برای نظام آموزش عالی کشور باشد.

به گزارش سرويس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، دکتر کامران دانشجو بيان کرد: تمرکز در برنامه‌ريزی باعث جلوگيری از فعاليت‌های موازی می شود و برای برنامه‌ريزی مناسب بايد نظرات و ديدگاههای معاونان و مديران وزارتخانه و روسای دانشگاهها نيز لحاظ شود زيرا مديران اجرايی به ابعاد مختلف امور آشنايی بيشتری دارند وهم دانشگاهها و پژوهشگاههای کشور خصوصيات متفاوتی با يکديگر دارند که بايد مورد توجه قرار گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در بيان تفاوت نظام دانشگاهی کشورهای غربی و ايران اظهار کرد: همه دانشگاههای دنيا به‌ دنبال کسب علم در بالاترين سطوح خود هستند و از اين حيث تفاوتی ميان دانشگاههای غرب و کشور ما وجود ندارد بلکه تفاوت در تربيت دانش‌آموختگان است که آنها به دنبال تربيت نيروی انسانی سکولارند لکن هدف ما تربيت نيروی انسانی معتقد به جهان‌بينی اسلامی و دينمدار می باشد.

وزير علوم افزود: تفاوت دانشگاههای غرب و جامعه ما از نوع تعريف انسان نشات می گيرد که در نگاه غرب، انسان موجودی اصالتاً به دنبال لذت، خودمدار وخودمحوراست ولی در جهان‌بينی اسلامی انسان موجودی آرمانگرا، عدالت طلب و در جستجوی کمال تعريف می شود.

دانشجو افزود: برای اينکه دانشگاهها در مسير تربيت مبتنی جهان‌بينی و ارزشهای اسلامی گام بردارند بايد اساتيدی در دانشگاهها تدريس نمايند که هم متخصص باشند هم به نظام اسلامی و عمود خيمه آن يعنی ولايت فقيه اعتقاد و التزام عملی داشته باشند.

وی با بيان اينکه قاطبه دانشگاهيان کشور ما هوشيار، دين مدار و معتقد به ولايت فقيه هستند، تصريح کرد: قطعأ ملت شريف ايران حساب افراد معدودی که به مقدسات توهين نمودند را از حساب اکثريت جامعه دانشگاهی جدا می داند.

دانشجو با بيان اينکه قداست محيط دانشگاه به تحصيل علم، تهذيب نفس و پرورش اخلاق است، افزود: لذا اگر کسی به دور از ارزشهای جامعه و فرهنگ کشورمان که مبتنی بر فرهنگ عاشور است با برخی اقدامات غير دينی و غير قانونی اين قداست را خدشه دارکند، از طرف مردم و مسئولين طرد خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016