یکشنبه 20 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تداوم بازداشت مادران عزادار در بيمارستان و بازداشتگاه، کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران

(۲۰ دی ۱۳۸۸) به گزارش کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران، در پی بازداشت ۳۳ نفر از مادران عزادار و حاميان آنان در روز گذشته، ۹ نفر از آنان به بيمارستانهای سجاد و فيروزگر انتقال داده شده وسپس به بازداشتگاه وزرا برده شده اند.
در صبح يکشنبه خانواده ها و حاميان مادران بازداشت شده برای پيگيری و دليل بازداشت آنان به وزرا رفته اما مسئولين هيچ اطلاعاتی به آنها ندادند. در حدود ظهر يک آمبولانس به محوطه بازداشتگاه وزرا وارد شد که نگرانيهای بسياری در مورد سلامتی بازداشت شدگان به وجود آورد، به خصوص اينکه ۹ نفر از آنان روز گذشته بدنبال دستگيری به بيمارستان برده شده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با عدم پاسخگويی مسئولين، تجمعی اعتراضی در مقابل وزرا با دادن شعار "مادران را آزاد کنيد" و "درور بر مادران" شکل گرفت که موجب توقف ترافيک در خيابان شد. ماموران انتظامی با خشونت و ضرب و شتم به تجمع يورش برده و آنان را متفرق کردند. شاهدان عينی سروان علی آل بويه که هر شنبه در پارک لاله برای سرکوب و متفرق کردن مادران عزادار حضور دارد را در جمع مامورينی که به ضرب و شتم تجمع کنندگان پرداخت شناسايی کردند.
کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران نگرانيهای جدی خود را در مورد وضعيت مادران زندانی شده ابراز کرد و مقامات ايرانی در بالاترين سطوح را مسئول سلامتی آنان ميداند. کمپين به شدت اين بازداشتهای خودسرانه و غير قانونی را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری مادران و حاميان آنان ميباشد.
اسامی ۲۸ نفر از ۳۳ نفر بازداشت شدگان به شرح زير ميباشد:
طاهره اخشای، زهرا افروز، فاطمه فرهادی،کبرا نجف پور، زهرا عطاب، صديقه شکری، زيبا شکورصديقی، منصوره بهکيش، فريده صحرائی، مليحه صحرائی، طوبی دارالشفای، زری نوجوان، فرشته تعادلی، معصومه عطار، فاطمه رستگار، فاطمه صالحی، نصرت خاکی، ثريا جعفری، مريم حسين قلی زاده، حکيمه شکری، منيژه طاهری، عشرت خبر حسن، محترم کارآمد، ژيلا مهدويان، ليلا سيف اللهی، انسيه بخشای، ايزدی و تبريزی.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016