یکشنبه 20 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همدردی حاميان "مادران عزدار ايران" در لندن، گزارشی از تظاهرات روز شنبه نهم ژانويه (همراه با عکس)، عفت ماهباز



سرمای منهای ۲۰ درجه است زمين سراسر يخ بسته است. می گويند: سرد و يخبندانی چنين در سی سال گذشته در لندن سابقه نداشته، دوستی با نگرانی می گويد در اين هوا يخ زده فکر می کنی کسی هم بيايد ما دو نفر هستيم! با دلگرمی به حضور مادران دور اب نمای پارک لاله به ميدان ترافلگار می رسيم همه به سختی راه می روند. در ميدان سبزی شال دوستی از دور دلگرممان می کند که عليرغم سرما مردم خواهند آمد. آمدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به دلگرمی مادران داغداری آمده بودند. مادران داغدار را همان ساعت (ساعت ۴ بعد اطهر) دور اب نما پارک رسيدند. ده ها پليس در ايران رسما مانع نشستن مادران در پارک شدند.

کم کَمک مردم با علاقه اطراف در ناشنال ارت گالری جمع می شوند. دوستان انگليسی دوستداران جنبش سبز ايران با علاقه پلاکاردهای حمايت از مادران را در دست دارند.

هنوز چندی نگذشته، پليسی جلو می آيد می گوييم اجازه داريم، يادداشت می کند می رود چند پليس دورمان رااحاطه می کنند می گويند عکس ها را جمع کنيد لحنش به نظر دوستانه نمی رسد. می گويد چرا اجازه پليس را کتبا نياورده ايم؟ تا کنون هيچگاه نخواسته بودند. به نظر بهانه می آيد.

پليس زن قانع مان می کند به ميدان ديگری که نزديک همان جاست برويم چانه زنی بی فايده است، به ناچار می رويم و تا ساعت پايانی در لستر اسکوئير می ايستيم. برف آرام سپيد بر زمين می نشيند. می دانيم: "در ايران سی نفر از مادران به خانه نرسيده اند و موقع سوار شدن به ون مورد آزار و اذيت قرار گرفتند. يکی از مادران که ۷۵ سال سن دارد به بيمارستان منتقل شده است." ما آمده ايم تا همصدائی خود را با اين مادران داغدار و به خواست های برحق شان (آزادی فرزندان از زندانها - دستگيری و مجازات قاتلين و مسببين جنايات اخير) اعلام کنيم و انعکاس صدای آن ها باشيم.

لندن نهم ژانويه

زير نويس
راوی از ايران می گويد:
"امروز حدود ساعت ۴ بعدازظهر در پارک لاله بودم. بيش از ۱۰۰ نفر از نيروی انتظامی و لباس شخصی در پارک و خيابان های اطراف مستقر بودند. نمی گذاشتند که کسی روی نيمکت ها بشيند و يا مانع جمع شدن مادران می شدند. هر هفته شنبه مادران عزادار و حاميان آنها بين ساعت ۵ تا ۶ بعدازظهر در پارک دور هم جمع می شوند. حدود ۷۰ نفر از مادران در پارک بودند که نيروهای امنيتی شروع کردند دنبال مادرها کردند و آنها را به خارج از پارک منتقل کردند. تعدادی فرار کردند و تعدادی را هم که ٣۰ نفر می شدند، بازداشت کردند و به زور سوار ون های انتظامی کردند و مادران موقع سوار شدن به ون مورد آزار و اذيت قرار گرفتند. يکی از مادران که ۷۵ سال سن دارد به بيمارستان منتقل شده است."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016