جمعه 25 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فارس: ۱۱۰ نماينده ملت خواستار استرداد استعفای حسنيان شدند

خبرگزاری فارس: بيش از ۱۱۰ نماينده ملت در نامه‌ای به حجت الاسلام حسينيان از وی خواستند تا درخواست استعفای خود از نمايندگی مجلس را پس بگيرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، بيش از ۱۱۰ نماينده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام روح الله حسينيان از وی خواستند تا در خواست استعفای خود از نمايندگی را پس بگيرد که متن کامل اين نامه به شرح زير است:
با سلام، انتشار استعفای نامه جنابعالی در روزهای گذشته، موجب تأثر دوستان و همکاران شما در مجلس هشتم گرديده است. مواردی که در متن استعفا به آن اشاره نموده‌ايد، دغدغه اکثر نمايندگان بوده و هست و از جمله مشکلاتی است که می‌بايستی در حل آن اقدام نمود. احساس به درک مسئوليت شما در بيان برخی از نارسايی‌‌ها را ارج می‌نهيم، وليکن کناره‌گيری از بار مسئوليتی که از سوی مردم شريف برعهده ما و شما قرار داده شده را، مناسب نمی‌دانيم، بلکه معتقدم بايستی با ايجاد انسجام، همکاری و همفکری برای حل مسئله کوشش کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جنابعالی از متن مردم و برای مردم در صحنه خدمت در مجلس حضور يافته‌ايد، و شخصيت علمی، انقلابی و تعهدتان به اسلام، امام، انقلاب و رهبری معظم انقلاب زبانزد خاص و عام بوده است؛ توانايی و تأثير حضور شما در همين مدت کوتاه نيز بر همگان آشکار است.
و لذا ما همکاران ذيل‌‌الذکر از جنابعالی می‌خواهيم تا از استعفا خويش انصراف داده و بدين وسيله ضمن بازگشت به عرصه خدمت به ميهن اسلامی در لباس نمايندگی موجب خوشحالی دوستان را نيز فراهم آوريد.
انشاالله ادامه حضور پرقدرت جنابعالی را در مجلس شاهد باشيم تا با همکاری هم بتوانيم نسبت به ادای وظيفه و مسئوليت سنگينی که برعهده گرفته‌ايم و همچنين ايستادگی در برابر دشمنان ملت ايران، تلاشی مضاعف داشته باشيم.
شايان ذکر است تا ظهر امروز تعداد بيش از ۱۱۰ نفر از نمايندگان مجلس حضوراً يا به صورت تلفنی خواستار ارسال اين نامه به حجت‌الاسلام حسينيان شده‌اند که پيش بينی می‌شود اين تعداد افزايش يابد.
گفتنی است پنج‌شنبه هفته گذشته ۱۷ دی ماه ۱۳۸۸ حجت‌الاسلام روح‌الله حسينيان نماينده مردم تهران و رئيس فراکسيون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خواستار استعفاء از نمايندگی مجلس شده بود.
حسينيان در بخشی از نامه خود ضمن بيان اين مطلب که اينجانب نزديک به دوازده سال است کم و بيش در حال مبارزه با جريان انحرافی به اصطلاح‌ اصلاح‌طلبان هستيم، تصريح کرد: خداوند خود می‌داند که چه ظلم ها، فشارها، تهمت‌ها، توهين‌ها و تحقيرها را از اين جماعت شنيدم و ديدم. در اين ميان نصحيت‌ها و زخم‌ زبان‌های دوستان را با همه تلخی‌هايش به جان خريديم؛ اما به ياری خداوند که همه انگيزه‌ام او بوده هرگز احساس ضعف و ناتوانی نکردم؛ بلکه هرگاه حملات اين جماعت بيشتر می‌شد احساس نشاط می‌کردم. اما امروز بيش از هر زمانی احساس دلشکستگی و سرخوردگی می‌کنم؛ امروز خود را ناتوان‌تر از هميشه می‌يابم. هر اقدامی آغاز کرديم با رقابت پيچيده پارلمان تاريست‌های حرفه‌ای نقش بر آب شد. جناح اصلاح‌طلب نزد رئيس عزيزتر و ارزشی‌تر شدند و هر روز ما مطرودتر و بی‌خاصيت‌تر. من خود را موجودی شکسته خورده و سرخورده می‌بينم وقتی می‌بنيم رياست کميته دفاع از ملت فلسطين يکی از فتنه‌گرانی است که از بانيان اتهام تقلب در انتخابات بود. وقتی می‌بينم مجلس اصولگرا نماينده‌ای را برای اين کميته انتخاب می‌کند که تا ديروز علناً از يکی از سران فتنه دفاع می‌کرد و يک روز از عمرش را در راه مبارزه نگذرانده و تنها با تاجران کويتی می‌نشيند و برمی‌خيزد و رسالتش توزيع "آدامس " در بين نمايندگان است.
در بخش ديگری از نامه حجت‌الاسلام حسينيان آمده است: امروز مردمی که دنبال ۱۰۰ هزار تومان وام می‌گردند ناگهان چشم باز می‌کنند ده‌ها ميليون تومان بيت‌المال به جيب هنرپيشه‌هايی می‌ريزد که نه دل در گرو اسلام دارند و نه در گرو حتی اين کشور و بدتر ناگهان تصوير آنها را در کنار هم بايد شاهد باشيم و هيچ‌کس هم اخم نکند؟ چرا مأيوس و سرخورده نباشم. امروز بسيج و نيروهای انتظامی که در جريان فتنه‌های اخير در خط مقدم عليه مزدوران آمريکايی می‌جنگيدند تا از امنيت مردم دفاع کنند به بهانه‌ تخلف چند نفر (که بايد هم برخورد شود) اينان با تمام وجود مورد تحقير و ظلم دادگاه‌های نظامی قرار می‌گيرند، تمام بدنه تحت تعقيب قرار می‌گيرند. فرماندهان مورد اذيت و توهين قرار می‌گيرند؛ ولی هيچ کس دفاعی نمی‌کند و هيچ‌کس نمی‌پرسد نيرويی که می‌خواهد از امنيت مردم و ارکان نظام دفاع کند با اين روحيه زخم خورده چگونه و چرا؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016