دوشنبه 28 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نشريه موج انديشه (همت ۲)، با تيتر "امام امت خامنه ای"، توقيف و لغو امتياز شد، جهان نيوز

يک مقام آگاه به خبرنگار جهان گفت: سه نشريه موج انديشه، همت و فرهنگ آشتی دقايقی پيش توسط شورای نظارت بر مطبوعات لغو امتياز شدند.

نشريه موج انديشه که همان اداره کنندگان هفته نامه همت بودند، صبح امروز دوشنبه ويژه نامه ياران رهبری را با شکل و شمايل هفته نامه همت منتشر نمودند که اين موضوع باعث لغو امتياز اين نشريه شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفته می شود در شورای نظارت بر مطبوعات برخی اعضا با اين لغو امتياز مخالف بوده اند.

اين در حالی است که برخی بزرگان نظام نسبت به اقدامات تفرقه افکنانه هشدار داده اند.

در همين زمينه سايت فردا نوشت: نشريه همت که به نظر می رسد با دور زدن قانون، و با عنوان ويژه نامه موج انديشه منتشر شده است، در روی جلد خود تصوير رهبر معظم انقلاب را چاپ کرده به همراه تصوير چهره های برخی از مسئولان کشوری و لشکری و چهره های سياسی و همچنين تصويری از راهپيمايی مردم در روز ۹ دی.

اين ويژه نامه که بدون کوچکترين تغيير نسبت به هفته نامه همت منتشر شده،« امت امام خامنه ای» را به عنوان تيتر روی جلد خود نيز انتخاب کرده و بدين ترتيب رسما مسئولان و چهره های سياسی و مذهبی کشور را به دو دسته تفکيک کرده که در يک سوی آن، رهبر انقلاب در صدر قرار دارد و در سوی ديگر هاشمی رفسنجانی.

از نکات جالب توجه اين نشريه اينکه برخی شخصيت ها که هفته گذشته در ليست ياران هاشمی بودند، حالا به سوی ديگر ماجرا آمده اند. آيت الله جوادی آملی و واعظ طبسی هستند. همچنين برادران لاريجانی نيز به دو دسته تقسيم شده. علی رئيس مجلس در صف ياران هاشمی است و محمد جواد و صادق در صف دوم.

از ميان فرماندهان سپاه هم محسن رضايی متعلق به ليست هاشمی است و سردار جعفری در ليست دوم قرار گرفته و نکته جالب توجه اينکه سردار رحيم صفوی نيز در هيچ کدام از ليست ها ديده نمی شود.

از ميان ورزشکاران هم حسين رضازاده، حميد سوريان و محمد مايلی کهن نامشان در ليست دوم آمده است.

موج انديشه که همت ۲ را به عنوان ويژه نامه خود و به ياد شهيد همت منتشر کرده، مجله هفتگی است که به صاحب امتيازی موسسه حفظ و بسط ارزش ها منتشر می شود. موسسه مذکور همان موسسه ای است که نشريه توقيف شده همت هم به صاحب امتيازی آن منتشر شده بود.

***

«همت۲ » با تيتر "امام امت خامنه ای" منتشر شد!

به گزارش جهان، تنها به فاصله کمتر از يک هفته از توقيف شماره جديد هفته نامه« همت»، يک نشريه ديگر با همان شکل و شمايل و محتوا امروز( دوشنبه) روی کيوسک های مطبوعاتی آمده است.

اين ويژه نامه بدون کوچکترين تغيير نسبت به هفته نامه همت منتشر شده،« امت امام خامنه ای» را به عنوان تيتر روی جلد خود نيز انتخاب کرده و مسئولان و چهره های سياسی و مذهبی کشور را به دو دسته تفکيک کرده است.

موج انديشه که همت ۲ را به عنوان ويژه نامه خود و به ياد شهيد همت منتشر کرده، مجله هفتگی است که به صاحب امتيازی موسسه حفظ و بسط ارزش ها دور جديد انتشار خود را از آذر ماه شروع کرده است. موسسه مذکور همان موسسه ای است که نشريه توقيف شده همت هم به صاحب امتيازی آن منتشر شده بود.

پيش از اين، رهبر معظم انقلاب ضمن ابراز رضايت از توقيف نشريه همت که به عده ای از مسئولان کشور اهانت کرده بود خواستار جلوگيری از تکرار چنين اتفاقاتی شده بودند.‏

لازم به ذکر است استفاده از واژه "امام خامنه ای" با اهداف خاص در برخی نشريات وابسته به اين طيف آغاز شده است که در صورت لزوم در آينده به آن خواهيم پرداخت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016