پنجشنبه 6 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: موج فتنه بزرگی عليه انقلاب، اسلام، ولايت و تقدس روحانيت شروع شده‌است، ايلنا

ـ افراد ناآگاه مسووليت‌ها را به عهده آقا می‌اندازند
ـ کسانی که در زمان مبارزه حرفی برای گفتن نداشتند، اکنون ميدان‌داری می‌کنند
ـ افراد ناآگاه به جای اينکه مسووليت کارهای خودشان را بپذيرند همه مسووليت‌ها را به عهده آقا می‌اندازند و با جا خالی دادن و حرف‌های نامربوط باعث می‌شوند ترکش کارهايی را که مردم از آنها قبول نمی‌کنند، به آن طرف (رهبری) برود.


ايلنا: رئيس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز و بر سر مزار بنيانگذار جمهوری اسلامی به بيان نکات مهمی درباره ضرورت ادامه راه امام(ره) و خطر مخدوش شدن آن پرداخت.
به گزارش خبرنگار ايلنا، آيت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در مراسم تجديد ‌بيت رئيس و اعضای مجلس خبرگان رهبری با امام و شهدا که سيد حسن‌خمينی نيز حضور داشت، با اشاره به زيارت امام(ره) که دو بار در سال انجام می‌شود، اظهار داشت: تجديد روحيه و الهام گرفتن از منويات امام بر سر مزار شريفشان آسانتر است، ولی متاسفانه تبليغات به گونه‌ای است که نسل جديد متوجه نمی‌شود امام با کمک مردم چه معجزه‌ای آفريدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: آقايانی که تشريف دارند شايد می‌دانند که آن زمان و بعد از دوران آيت الله العظمی بروجردی چه می‌گذشت که روحانيت چه قدرت و صلابتی داشت ،اما تلاش‌هايی شروع شد تا آن صلابت شکسته شود و چيزی در مقابل ديکتاتوری رژيم باقی نماند؛ در آن هنگام ما طلبه‌های جوانی بوديم که با مسائل سياسی و اقتصادی آشنايی داشته و به خصوص من که کارهای مطبوعاتی و نشريه مکتب تشيع را انجام می‌دادم، با رفقا عميق‌ترين خفقان را می‌ديديم و فکر می‌کرديم چيزی نيست که بتواند آن را بشکند و اميدی هم نمانده بود، زيرا تمام گروه‌ها احزاب وشخصيت‌ها که حرف مردم را می‌زدند سرکوب شده بودند و يک قبرستان واقعی و ياس مطلق در کشور حاکم بود.
اين همراه امام در دوران مبارزات خاطرنشان کرد: درشروع نهضت امام تعبير معمولی که در جلسات و محافل طلبگی وجود داشت اين بود که حرکت امام را به مشت بر سندان يا درفش کوبيدن تعبير می‌کرد و فکر می‌کردند ما کار طلبگی خودمان را بکنيم که واقعا شرايط اين گونه بود و استثناء هم نداشت.
هاشمی رفسنجانی با اشاره به اينکه در دوران آغاز مبارزه شخصيت‌هايی مانند آيت الله کاشانی، فدائيان اسلام و کسانی که پس ازشهريور ۱۳۲۰ حضور داشتند از ميدان سياست و افکار عمومی حذف شده بودند،تصريح کرد: حرکت امام در ابتدا مانند سنگی که بر اقيانوس بياندازند بود و موج کوتاهی ايجاد می‌کرد ، اما به تدريج با همت امام و شجاعت درايت ايشان و شاگردان که خدا مانند اصحاب امام زمان(عج) ذخيره کرده بود حرکت دشواری شد، ولی اين موج بلند شد تا به ساحل رسيد.
وی با بيان اينکه در دوران طولانی تبعيد، امام ارتباط مستقيمی با مردم نداشتند و ما دلگرم می‌شديم، ادامه داد: از سال ۴۲ تا ۵۷ و عمر خيلی کوتاه مبارزه شاهد بوديم که مردم آگاه شدند و همه چيز به هدف نزديک شد که رفتار و کلمات امام در آن زمان و بعد از پيروزی انقلاب مهمترين سرمايه ماست.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: متاسفانه نسل نو که در آن دوران نبود هيچ خبری جز آنچه در رسانه‌ها وکتاب هاست ندارد و (عده‌ای)دوباره به فکر افتاده‌اند که امام را از ذهن‌ها حذف کنند.
وی افزود: طبيعی است کشورهای استکباری که ضربه سنگينی از امام در ايران و کشورهای ديگر خورده‌اند، الان از ايشان انتقام می‌گيرند، زيرا نهضت فلسطين احيا شد، لبنان راهی ديگری پيدا کرد و با افکار امام به همه جا رفت و بيان شد و هر مساله‌ای که در ايران اتفاق می‌افتد می گويند امام، دين، روحانيت و تفکرات شيعه همين است، زيرا می‌دانند از کجا ضربه خورده اند و نگران بودند ضربه عميق‌تر شود و تاسف بيشتر اين است که در داخل هم افراد ناآگاه، شايد با حسن نيت کمک می‌کنند که افکار امام را مطرود و مخدوش کنند و کسانی که در آن زمان حرفی برای گفتن نداشتند الان ميدان‌داری می‌کنند.
وی سپس تاکيد کرد: نبايد بگذاريم داستان مشروطه دوباره در کشور تکرار شود، البته دشمنان خارجی خيلی حرفه‌ای عمل می‌کنند و بعضی حرف‌هايی که می‌زنند نشان می‌دهد که از کارشناسان کارکشته‌ای استفاده می‌کنند که عمدتا از ايران به خارج رفته‌اند يا فرار کردند و از تيپ‌های فرهنگی ‏‌، سياسی، ‌اطلاعاتی و نظامی بودند که با ايران آشنايی و ارتباط دارند و مسائل را تحليل می‌کنند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام هشدار داد: موج فتنه بزرگی عليه انقلاب، اسلام ولايت و تقدس روحانيت شروع شده که هيچ وقت نمی‌خواهد يک ذره هم کوتاه بيايد و ضعف‌های سياسی و اقتصادی در داخل هم به ياری آنها می‌آيد تا آنهارا به گذشته مربوط کند.
آيت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: فکر می‌کنم، ما بقايای نيروهای پيشتاز انقلاب به اضافه نسل بعدی که به دليل رشد در فضای انقلاب بهتر هستند، وظيفه سنگينی داريم.
وی با تاکيد بر اينکه اسلام، تشيع، امام زمان و ولايت سرمايه ماست و اصالت با آنهاست، افزود: ولی امام سمبل و نمونه بود که نبايد از آن غفلت کنيم وکسانی که اين کار را می‌کنند دقيقا مانند کسانی هستند که ميوه درختان پربار را مصرف می‌کنند و زير سايه آن آرميده اند، ولی آهسته آهسته درخت را از بيخ می‌زنند و اين اشتباهی است که اتفاق می‌افتد و ان‌شاءالله هوشيار باشيم و بدانيم، مسيری تا به حال آمده‌ايم درست بود و جور ديگری تعبير نشود و افراد نورسيده‌ای نخواهند کاری جديدی را شکل دهند که از عهده آن بر نمی‌آيند، زيرا ممکن است با حسن نيت ، بنای تازه‌ای را روی بنايی که تخريب کرده‌اند بسازند که البته اشتباه می‌کنند.
رئيس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وظيفه سنگينی که همه بر عهده دارند، گفت: خوشبختانه کسی مانند مقام رهبری را در راس کشور داريم که تفسير امام را بيشتر از همه می‌داند و آن را بيان می‌کند، اما متاسفانه افراد ناآگاه به جای اينکه مسووليت کارهای خودشان را بپذيرند به گونه‌ای رفتار می‌کنند که همه مسووليت‌ها را به عهده آقا می‌اندازند و با جا خالی دادن و حرف‌های نامربوط ، باعث می‌شوند ترکش کارهايی را که مردم از آنها قبول نمی‌کنند، به آن طرف (رهبری) برود.
آيت الله هاشمی رفسنجانی در پايان با بيان اينکه دشمن حرفه‌ای عمل می‌کند و ما هم بايد ميدان را با حرفه اطلاع رسانی درست تقويت کنيم، ابراز اميدواری کرد: ان‌شاء الله وظيفه‌ای را که برعهده داريم بتوانيم انجام دهيم و از مسووليت سنگين شانه خالی نکنيم ، در غير اين صورت اگر اين ميراث را درست به نسل بعدی نسپاريم، نمی‌دانيم پيش خدا چه جوابی بدهيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016