شنبه 14 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدي نژاد: ايران را همچنان مي سازيم-تحريم ها تاثيري ندارد (همراه با ویدئو)، ایرنا

سيرجان - رييس جمهوري با بيان اينکه تحريم ها عليه ايران تاثيري ندارد، تاکيد کرد: ايران را مي سازيم همانگونه که در 30 سال گذشته اين کار را کرديم.

**امروز ساختن ايران بالاترين کار انقلابي است
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا محمود احمدي نژاد روز شنبه در مراسم افتتاح کارخانه گندله سازي سنگ آهن سيرجان، ساختن ايران را بالاترين کار انقلابي دانست وتاکيد کرد: هر کس که طرفدار آزادي، کرامت انساني و به دنبال برپايي عدالت و عزت ايران است، بايد آستين بالا بزند و ايران را بسازد زيرا که ساختن ايران به معني باز کردن دريچه نجات به روي همه بشريت است.



وي ساختن ايران را به معني " بالا بردن پرچم عزت انسان و مستحکم کردن پايه‌هاي عدالت طلبي در دنيا" برشمرد و گفت : امروز پرچم يگانه پرستي و عدالت طلبي در ايران برافراشته شده است و ايران قدرتمند به معني قدرتمند شدن جبهه عدالت طلبي در جهان و پيدا شدن يک نقطه اتکاي شکست ناپذير براي همه ملت‌هايي که خواهان عزت و آزادي هستند، است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدي نژاد دنياي امروز را به دو جبهه عدالت طلبان و زورگويان تقسيم بندي کرد و افزود: پرچم جبهه عدالت طلبان، حق طلبان و پاکان در ايران برافراشته شده و جبهه زورگويان، سلطه طلبان و زورگويان که در نقطه مقابل پرچم آن برافراشته شده است.

وي پيشرفت ايران را آرزوي همه ملت هاي آزاديخواه جهان دانست و اظهار داشت: آنها از پيشرفت ايران خوشحال مي شوند و پيشرفت ايران را پيشرفت خود مي دانند؛ همانطور که ملت ايران خواهان پيشرفت و عدالت و پاکي و سرافرازي براي همه ملت ها است.

رييس جمهوري با تاکيد بر اينکه تجربيات سال هاي اخير نشان داد که مي توان ايران را ساخت، گفت: پنج سال اخير يکي از سخت ترين دوران ملت ما و دوران انقلاب بود.

وي افزود: کاري که در چند سال اخير عليه ملت ايران صورت گرفت، سابقه نداشت و عليه هيچ ملتي به کار گرفته نشده بود. آنها تصورمي کردند بخاطر بحران اقتصادي که در جهان بوجود آمد، در ايران نيز موج بيکاري و ورشکستگي و تعطيلي کارخانجات و توقف سرمايه گذاري‌ها رخ دهد اما در سنگين‌ترين بحران اقتصادي ايران پيشرفت کرد.

رييس دولت دهم با بيان اينکه ايران نه تنها درسنگين ترين بحران اقتصادي ايران پيشرفت کرد بلکه درسنگين‌ترين فشار اقتصادي جبهه استکبار عليه ملت ايران توانست پيشرفت کند اظهارکرد: دربحران اقتصادي جهان تقريبا همه مدعيان با رشد اقتصادي منفي رو به رو شدند و تنها چند کشور رشد اقتصادي مثبت را حفظ کردند که يکي از اين کشورها ايران بود و کمترين آسيب از آن بحران سنگين جهاني به ملت ايران وارد شد.اين در حالي است که در اين بحران اقتصادي بسياري از کشورها ذخاير سنگين ارزي خود را از دست دادند و دچار مشکلات عديده شدند.

وي به وضعيت اقتصادي آمريکا در اثر بحران اقتصادي اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارهايي که خود آمريکايي ها ارايه کردند، اين کشور اکنون بيش از 15 ميليون نفر بيکار دارد.

**هدف اصلي بدخواهان، ايجاد وقفه در ساختن ايران است
رييس جمهوري با تاکيد به ضرورت همکاري و کمک همه مردم و دستگاه ها براي ساختن ايران گفت: هدف اصلي بدخواهان ملت ايران بهانه تراشي هاي گوناگون براي ايجاد وقفه در مسير ساختن ايران است.

وي افزود: باور من اين است که هدف اصلي بدخواهان ملت ايران از بهانه تراشي هاي گوناگون ايجاد وقفه درمسير ساختن ايران است و آنها نمي خواهند اجازه دهند که ما به قله هاي پيشرفت برسيم.

رييس جمهوري با تحسين همت بلند ملت ايران گفت: همت بلند ملت ايران و متخصصان و دانشمندان کشورمان هم بحراني جهاني اقتصاد و هم فشارها و تحريم هاي اقتصادي دشمن را در هم شکست و به رغم تصور و آرزوي آنها، ايران رور به پيشرفت است.

**کساني منزوي هستند که از ملت ها وحشت دارند
رييس جمهوري با بيان اينکه کساني منزوي هستند که از ملت ها وحشت دارند، گفت :افراد منزوي نمي توانند خواسته هاي ساير ملت ها را دنبال کنند.
وي با اشاره به رويدادهاي اخير در عرصه هاي بين المللي افزود : رژيم صهيونيستي، توسط غربي ها که 400 سال به دنبال تسلط بر منابع متعدد اين منطقه چندين بار به اين کشورهاي آن تجاوز و عقب رانده شدند، در حدود 100 سال قبل، از يک غفلت تاريخي استفاده کرده و براي خود پايگاهي منطقه اي ساختند.

رييس دولت دهم با تاکيد بر اينکه با تشکيل اين رژيم نامشروع، کشورهاي سلطه گر بهانه اي پيدا کرده تا هميشه بر فرهنگ، اقتصاد، منابع و امکانات منطقه مسلط شوند، ادامه داد: متاسفانه سياستمداران آن زمان نيز بخاطر پيگيري اهداف حقير خود از اين مطلب جلوگيري نکردند و حتي تسليم و يا با اين موضوع همراه شدند که باعث تشکيل اين رژيم جعلي دروغين شد.

وي ماموريت اين رژيم جعلي را بر هم زدن امنيت منطقه، تجاوز، آشوب، لشکرکشي دانست و ادامه داد: متاسفانه کشورهايي که به تشکيل اين حکومت تن دادند، برگه سفيد امضاء براي حمايت از رفتارهاي اين رژيم به آنان داده و از هرگونه تجاوز و آدم کشي و جنايت اين حکومت حمايت مي کنند.

احمدي نژاد با اشاره به اينکه تاريخ رژيم صهيونيستي سرشار از جنايت است، تاکيد کرد که اين رژيم حتي اجازه جعل پاسپورت کشورهاي غربي را دارد تا به درون مرزهاي آنها وارد شده، و جنايت و قتل در آن کشورها انجام دهد، به شکلي دولت هاي غربي نيز در برابر اين مسايل سکوت کرده اند.

وي با اشاره به اينکه قيافه ابرقدرتي که هم اکنون کشورهاي مستکبر به خود گرفته اند، توخالي است، افزود: اوباما بعد از روي کار آمدن در آمريکا گفت که مي خواهد تغيير ايجاد کند و ما نيز فکر کرديم که عقلاي آمريکا به اين نتيجه رسيده اند که دست از رفتارهاي استکباري خود بردارند و ما هم استقبال کرديم و گفتيم که اگر تغييرات واقعي باشد ما هم با شما مذاکره مي کنيم.

**احمدي نژاد خطاب به مدعيان خلع سلاح: ابتدا خود را خلع سلاح کنيد
رييس جمهوري اسلامي با اعلام آمادگي ايران براي مشارکت در خلع سلاح هسته اي در جهان،خطاب به مدعيان خلع سلاح هسته اي،گفت: شما قبل از اينکه ادعاي تلاش براي عدم اشاعه سلاح هسته اي در جهان داشته باشيد،ابتدا بايد خود را خلع سلاح کنيد.

وي با اشاره به اتهامات بي‌اساس غرب مبني بر تلاش ايران براي دستيابي به سلاح هسته‌اي،گفت: اگر ما "متهم" هستيم، "جرم" شما که سلاح‌هاي هسته‌اي را ساخته و به کار گرفته‌ايد، اثبات شده است.

رييس جمهوري با اشاره به ادعاي غرب درباره اتهام ساخت يک بمب هسته‌اي از سوي ايران و با تاکيد بر اينکه "ما بالاترين همکاري را در موضوع هسته‌اي انجام داديم"،گفت: اگر ساخت يک بمب تا اين حد جرم است، با آنان که 10 هزار بمب ساخته و انبار کردند و چندين بار هم از آن استفاده کرده‌اند،بايد چه کرد.
احمدي نژاد با اشاره به توافق آمريکا و روسيه براي از بين بردن يک سوم سلاح‌هاي هسته‌اي خود،اضافه کرد: اگر يک سلاح هسته‌اي -که به دروغ مدعي هستيد ايران مي‌سازد- تا اين حد خطرناک است، هفت هزار سلاح هسته‌اي باقي مانده شما چقدر خطرناک است.

** کساني منزوي هستند که از ملت‌ها وحشت دارند
رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اقدامات روساي جمهوري قبلي آمريکا در منطقه،گفت: زمان آقاي بوش، آمريکا 160 هزار نيروي نظامي در عراق داشت اما هيچ وقت زمان سفر خود به عراق را اعلام نمي‌کرد. حتي يک بار هم حاضر نشد در خيابان‌هاي بغداد حرکت کند يا شب در آنجا بخوابد. با اين حال، هيات ايراني به عراق رفت، شب را در آنجا خوابيد و پس از ديدار با گروه‌هاي مختلف مردمي، کاظمين را نيز زيارت کرد.

احمدي نژاد با اشاره به سفر اخير خود به افغانستان و تفاوت آن با سفر اوباما، رييس جمهوري آمريکا به کابل، اضافه کرد: از قبل اعلام کرديم مي‌خواهيم به افغانستان برويم و در سفر به آنجا با رييس جمهوري و مسئولان آن کشور ملاقات کرديم. اما ديگران وقتي مي‌خواهند به افغانستان بروند حاضر نيستند از قبل اعلام کنند. از چه کسي مي ترسيد؟

احمدي‌نژاد با بيان اينکه "کساني منزوي هستند که از ملت‌ها وحشت دارند"، خطاب به کشورهايي که مدعي انزواي ايران هستند، گفت: شما در دنيا منزوي هستيد. اکنون مي خواهيد به خيال خودتان ما را از انزوا در آوريد.
وي افزود: انتظار داشته و داريم تا آقاي اوباما ادبيات و مسير خود را عوض کند. برخي مي‌گويند او زير فشار صهيونيست‌هاست که اين وضعيت بدتر است.
احمدي‌نژاد خطاب به مسئولان غربي و آمريکا که مدعي کمک به ايران شده بودند، با بيان اين پرسش که شما مي‌خواهيد ما را نجات دهيد؟، گفت: ما را به خير تو اميد نيست، شر مرسان!

**همکاري مي‌کنيم به شرطي که شما تغيير کنيد
رييس شوراي عالي امنيت ملي ايران در ادامه سخنان خود خطاب به غرب و آمريکا گفت: اگر نظر ملت ايران را درباره خود نمي‌دانيد –که ما مطمئنيم مي‌دانيد- آزمايش آن سخت نيست. مي توانيم يک روز از ملت ايران خواهش کنيم به خيابان‌ها بيايند و نظر خود را درباره آمريکا ابراز کنند.
وي توجه اين قدرت‌ها را به حضور شکوهمند ملت ايران در راهپيمايي اخير 22 بهمن‌ ماه جلب و خاطرنشان کرد: باز هم اگر شک داريد 22بهمن و روز قدس ديگري در راه است.

احمدي‌نژاد با اشاره به اقدامات تحريمي غرب درباره برخي موسسات مالي و ارتباطاتي کشور اظهار داشت: ما اعلام کرديم کمک و همکاري مي کنيم اما به شرطي که شما تغيير کنيد. ما دوست نداريم اين اتفاق‌ها بيفتد اما راه ملت ايران بسته نمي‌شود.

رييس جمهوري تاکيد کرد: به رغم وجود دشمني‌هاي غرب، ملت ايران بيش از 30 سال زندگي کرده و وضع آن امروز با 30 سال گذشته، زمين تا آسمان متفاوت است.

** مبارزه با تروريسم بهانه‌اي براي مسلط شدن بر منطقه است
احمدي نژاد همچنين با بيان اينکه "مبارزه با تروريسم بهانه‌اي براي مسلط شدن بر منطقه است"، به طرح اين پرسش پرداخت که "تروريسم را چه کسي در منطقه درست کرده است؟".

وي با اشاره به ادعاي آمريکا و غرب در مبارزه با تروريسم، افزود: با فرض اينکه حرف آنها درست بوده است، اگر 10 سال پيش، 10 تروريست در منطقه بود الان با حضور آنان در منطقه اين تعداد به هزاران تروريسم تبديل شده است.
احمدي نژاد از غرب و آمريکا خواست تا نام و جرم تروريست‌هايي را که به دنبال آنها هستند، اعلام کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016