دوشنبه 23 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: احيای حکومت اسلامی و تاسيس ولايت فقيه از ابتکارات ارزشمند امام بود، ايلنا

- اگر همت حاج احمد آقا و سيدحسن خمينی نبود آثار امام مورد طمع مغرضين قرار می‌گرفت
- ما اگر بتوانيم ميراث امام خمينی، به خصوص ولايت فقيه را درست و صحيح به دنيا معرفی کنيم و عملمان نيز متضاد با افکار امام نباشد، حق آن امام عزيز را تا حدودی به جا آورده‌ايم

ايلنا: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اگر بتوانيم ميراث امام خمينی، به خصوص ولايت فقيه را صحيح به دنيا معرفی کنيم و عملمان نيز متضاد با افکار ايشان نباشد، حق آن امام عزيز را تا حدودی به جا آورده‌ايم.
به گزارش ايلنا، آيت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در ديدار با مسوولان و مديران دفتر نمايندگی موسسه نشر و تنظيم آثار امام خمينی(ره) در قم حفظ و نشر آثار گرانبهای حضرت امام(ره) را به صورت کامل و صحيح ذخيره ارزشمندی برای نسل کنونی و نسل‌های آينده و حتی بشريت دانست و گفت: بخش مهمی از اين کار توسط موسسه نشر و تنظيم آثار حضرت امام(ره) به انجام رسيده است و به ياری خدا مابقی آن نيز با همت بلند مسوولان اين موسسه و دلسوزان نظام انجام خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی امام خمينی(ره) را شخصيت جامع‌الاطرافی خواند که از نبوغ و استعداد خدادادی بی‌مانندی در جهت شناخت دين، جامعه و مردم بهره می‌برد و افزود: همين استعداد و توانايی امام(ره) بود که انقلاب اسلامی را با ياری خداوند و مردم به پيروزی رساند.
رئيس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اينکه به نظر نمی‌رسد شخصيت ديگری غير حضرت امام می‌توانست اين تحول عظيم را به وجود آورد، تصريح کرد: امروز انديشه‌های امام در سرتاسر جهان نشر يافته و ايشان به شخصيتی جهانی تبديل شده‌اند.
هاشمی رفسنجانی احيای حکومت اسلامی و تاسيس ولايت فقيه را از ابتکارات ارزشمند حضرت امام(ره) خواند و گفت: ما اگر بتوانيم ميراث امام خمينی، به خصوص ولايت فقيه را درست و صحيح به دنيا معرفی کنيم و عملمان نيز متضاد با افکار امام نباشد، حق آن امام عزيز را تا حدودی به جا آورده‌ايم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام امام خمينی را شخصيتی مکتبی، مستقل و مستحکم دانست و گفت: همين بزرگی امام بود که باعث می‌شد ايشان پای اعتقادات خود بدون ترس و واهمه از قدرت‌ها در مقابل آنان بايستد.
وی با تقدير و تشکر از مسوولان موسسه نشر و تنظيم آثار امام خمينی(ره)، به خصوص مرحوم حاج سيداحمد آقا و حجت‌الاسلام سيدحسن خمينی افزود: اگر همت اين بزرگواران در جمع‌آوری و حفظ و نشر صحيح آثار امام(ره) نبود، قطعا انديشه‌ها و آثار امام مورد طمع مغرضين قرار می‌گرفت.
در ابتدای اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحبيب موسوی و چند تن ديگر از مسوولان موسسه نشر و تنظيم آثار امام خمينی گزارشی از فعاليت‌ها و عملکرد اين موسسه در قم ارائه، محدوديت‌ها و موانع نشر آثار امام(ره) را برشمرده و خواستار مساعدت‌های فکری آيت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در نشر و تنظيم بهتر آثار امام خمينی(ره) شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016