چهارشنبه 25 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روايت هاشمی‌رفسنجانی از کلاه‌برداری ۵۶ ميليون دلاری در خريد اسلحه و مذاکره با هيات آمريکايی، خبرآنلاين

هاشمی‌رفسنجانی در خاطرات سال ۱۳۶۰ خود از کلاه‌برداری ۵۶ ميليون دلاری شرکتی خبر داده است که در آن زمان وظيفه خريد اسلحه برای ايران را بر عهده داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرآنلاين، وی در خاطرات روز ۲۵ فروردين نوشته است: خبری‌ از پيروزی‌ در جنگ‌ در شوش‌ داشتيم‌ و موضوع‌ کلاه‌برداری‌ پنجاه‌وشش‌ ميليون‌ دلاری‌ در رابطه‌ با خريد اسلحه‌ مطرح‌ گرديد که‌ از وزارت‌ دفاع‌ کسب‌ اطلاع‌شد، معلوم‌ شد صحت‌ دارد، ولی‌ اموال‌ شرکت‌ کلاه‌بردار و همين‌ پولها را در بانک‌ توقيف‌کرده‌اند؛ البته‌ به‌ ادعای‌ آقای‌ [جواد]فکوری‌ وزير دفاع‌ بنا شد گزارش‌ کاملی‌ بدهند.

وی همچنين در خاطرات همين روز در سال ۶۵ درباره درخواست هيات آمريکايی برای مذاکره با مقامات ايرانی می‌گويد: شب با سران قوا مهمان آقای موسوی‌اردبيلی بوديم... درباره پيشنهاد آمريکا مبنی بر آمدن يک هيات آمريکايی به ايران برای مذاکره درباره کمک ما به آزادی گروگانهای آمريکايی در لبنان و در مقابل پرداخت قطعات اسلحه‌های آمريکايی به ما، با آمدن هيات رسمی آمريکايی قبل از تحويل لوازم هاک، مخالفت شد. قرار شد بگوئيم اول با ارسال ۲۴۰ قطعه هاک، صداقت خودشان را ثابت کنند و سپس بيايند و موضوع بحث هم در محدوده فوق است، به اضافه دادن اطلاعات در مورد توطئه‌های روسها عليه ما که آمريکايی‌ها ادعا دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016