پنجشنبه 16 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی کروبی: قوه قضاييه استقلال ندارد! دوره بسيار دشواری است، اما مطمئن باشيد برای آن‌ها سخت‌تر است، سحام‌نيوز

از منظر مردم و قانون اساسی اين جوانان مجرم نيستند و اعتقاد ما به اين است که حتی در بدترين شرايط ها نيز اگر فردی يا جوانی دچار اشتباه يا خطايی هم می شد با نگاهی معطوف به رافت اسلامی و شان نظام جمهوری اسلامی می توان با دادن تذکر، موضوع را خاتمه داد مگر آنکه افراد معاند بوده و مبارزه مسلحانه در پيش گرفته باشند که در اين حساب آنها جداست. بنابراين و با در نظر گيری اين ديدگاه، برخوردهای سنگين قوه قضائيه با مردم نشان دهنده وجود فشار سياسی و از دست رفتن استقلال تصميم گيری قوه قضاييه در مسائل اخير است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حجت الاسلام والمسلمين مهدی کروبی با حضور در منزل ميلاد اسدی با خانواده وی ديدار کرده و ضمن ابراز همدردی با خانواده، وضعيت جسمی و روحی ميلاد اسدی را جويا شدند. در اين ديدار ابتدا خانواده ميلاد اسدی ضمن خوش آمد گويی، گزارشی از وضعيت پرونده و روند رسيدگی به آنرا ارائه دادند. آقای اسدی وضعيت روحی فرزندش را بسيار عالی توصيف کرده و افزود: ميلاد در هر ديدار جويای احوالات شخص شما بوده و سلام بسيار می رساند. حجت الاسلام والمسلمين مهدی کروبی با حضور در منزل ميلاد اسدی با خانواده وی ديدار کرد. در اين ديدار مهدی کروبی ضمن همدردی با خانواده ايشان، وضعيت جسمی و روحی ميلاد اسدی را جويا شدند. در اين ديدار ابتدا خانواده ميلاد اسدی ضمن خوش آمد گويی، گزارشی از وضعيت پرونده و روند رسيدگی به آنرا ارائه دادند. آقای اسدی وضعيت روحی فرزندش را بسيار عالی توصيف کرده و گفتند ميلاد در هر ديدار جويای احوالات شخص شما بوده و سلام بسيار می رساند. والدين وی ضمن گله مندی از تداوم بازداشت فرزندشان ابراز نمودند که اين سومين بار است که دادگاه ميلاد برگزار نمی شود و ما نيز به دليل عدم دسترسی به قاضی پروند متاسفانه نمی توانيم کاری انجام بدهيم و بايد شاهد زندانی بودن فرزند خود باشيم که بسيار دردناک است. نمی دانيم به کجا و پيش چه کسی مراجعه کنيم! حتی اجازه ديدن قاضی را به ما نمی دهند! آيا اين انصاف است؟! آيا اين رويه صحيح است؟! مادر ميلاد اسدی نيز ضمن اشاره به اين موضوع که ميلاد سال آخر دانشگاه می باشد گفت: جناب آقای کروبی با آنکه ما حتی بدنبال آزادی با وثيقه فرزندمان هستيم ولی متاسفانه دادگاه وی به تاخير می افتد و ما به هيچ کسی نيز دسترسی نداريم تا دردمان را مطرح کنيم!

برخوردهای سنگين قوه قضائيه با مردم نشان دهنده وجود فشار سياسی و از دست رفتن استقلال تصميم گيری قوه قضاييه در مسائل اخير است.

در ادامه، مهدی کروبی ضمن ابراز تاسف از وضعيت پيش آمده برای مردم علی الخصوص دانشجويان و جوانان به شدت از رويه ی قوه قضائيه انتقاد کرد. وی در اينباره افزود: متاسفانه تداوم اين رويه و برخورد سنگين با مردم بيانگر عدم استقلال قوه قضائيه در اين قضاياست! از منظر مردم و قانون اساسی اين جوانان مجرم نيستند و اعتقاد ما به اين است که حتی در بدترين شرايط ها نيز اگر فردی يا جوانی دچار اشتباه يا خطايی هم می شد با نگاهی معطوف به رافت اسلامی و شان نظام جمهوری اسلامی می توان با دادن تذکر، موضوع را خاتمه داد مگر آنکه افراد معاند بوده و مبارزه مسلحانه در پيش گرفته باشند که در اين حساب آنها جداست. بنابراين و با در نظر گيری اين ديدگاه، برخوردهای سنگين قوه قضائيه با مردم نشان دهنده وجود فشار سياسی و از دست رفتن استقلال تصميم گيری قوه قضاييه در مسائل اخير است.

دبيرکل حزب اعتماد ملی در ادامه افزود: دوره بسيار سخت و دشواری است. اما بدانيد و مطمئن باشيد برای آنها سخت تر و دشوارتر است. کار را به جايی رسانده اند که بجای مديريت کلان يک کشور و رساندن آن به پيشرفت و آبادانی و سرافرازی، فقط به فکر کنترل و تشديد فشار و تهديد مردم هستند و اين موجب تاسف و تاثر است.

آيا اگر نقد و نقادی در کشور که لازمه ی پالايش يک نظام سياسی است، وجود نداشته باشد می توان کشور را مديريت کرد و به آينده آن خوش بين بود؟!!

رئيس مجلس اصلاحات کشور(دوره ششم) در ادامه گفت: ما می گوئيم کشتی بزرگ ايران ظرفيت پذيرش همه ی ايرانيان را داراست و در اين کشتی بزرگ حتی مخالفين ما نيز حق انتقاد و حيات سياسی، اجتماعی، اقتصادی و … را دارند اما متاسفانه افراطيون که سکان اجرايی کشور را به دست گرفته اند می گويند قايقی ساخته ايم ، بايد سوار شويد!!! اين چگونه ديدگاهی است؟! آيا اگر نقد و نقادی در کشور که لازمه ی پالايش يک نظام سياسی است، وجود نداشته باشد می توان کشور را مديريت کرد و به آينده آن خوش بين بود؟!!

مهدی کروبی در پايان گفت: اميدوارم به لطف الهی و نيز حضور عقلا و دلسوزان در صحنه، هر چه زودتر مشکلات پيش روی کشور حل گرديده و همه ی ما شاهد آزادی عزيزانمان از زندانها نيز باشيم.

گفتنی است ميلاد اسدی عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت بوده و از سيزدهم آبانماه هشتاد و هشت بازداشت گرديده است. اعضای دفتر تحکيم وحدت در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری اسلامی ايران از کانديداتوری مهدی کروبی حمايت کرده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016