دوشنبه 20 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه مجامع اسلامی ايرانيان در رابطه با اعدام پنج تن از زندانيان سياسی در زندان اوين

سحرگاه امروز ، شيرين علم هويی، فرزاد کمانگر،علی حيدريان،فرهاد وکيلی و مهدی اسلامی . در زندان اوين اعدام شدند .رژيم مافيايی نظامی مالی حاکم بر ايران در حالی دست به اين جنايت ميزند که پرونده سه تن از اين افراد در حال باز نگری بوده است .دستگاه قضايی نظام حاکم بر ايران بار ديگر بر اين امر صحه گذاشت که تا زمانی که ولايت مطلقه بر اين سرزمين حاکميت دارد ،دستگاه قضايی از هيچ گونه استقلالی بر خوردارنيست و قضاء و قضاوت در خدمت قدرت حاکم و حکومت جور است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رژيم ولايت فقيه، در آستانه خرداد ماه و سالگرد کودتای خرداد شصت عليه منتخب مردم و همچنين تقلب بزرگ در سال ۸۸وخس و خاشاک خواندن مردم و اعلام جنگ آقای خامنه ای به مردم، از سويی به بهانه ارتقاء امنيت اجتماعی و رعايت حجاب در کوچه و خيابان جو رعب و وحشت براه انداخته است واز ديگر سو با وسعت و سرعت بخشيدن به اعدامها تحت عنوان قاچاقچيان مواد مخدر و بالاخره با جنايت بزرگ اعدام پنج تن از زندانيان سياسی قصد دارد که با ايجاد ترس در جامعه از حرکت و خيزش آنها در آستانه سالگرد اين دو رويداد در خرداد ماه جلو گيری به عمل آورد . اما در واقع تمامی اين اعمال حکايت از ترس بزرگ حاکميت ازخيزش بزرگی دارد که او تاب و توان مقابله با آن را نخواهد داشت. ترس از خيزشی ناشی از نارضايتی عمومی جامعه که به سان آتشفشان آماده انفجار است. آتش فرو خفته در زير خاکستری که طی قريب به سی سال است که حاکميت استبدادی با کودتا بر عليه ولايت جمهور مردم و با حاکم کردن فاسد ترين ها بر جان و مال و ناموس مردم بر افروخته که هستی و خانمان مردم را سوزانده و می سوزاند است.
مجامع اسلامی ايرانيان ضمن مخالفت خود با مجازات اعدام خواهان لغو اين نوع ازمجازات است .تا استبداد بر ايران حاکم است و ولايت مطلقه خويش را اعمال ميکند ابزار حکومتی اودروغ و اختناق و ترور و اعدام و دستگاه قضايی اش وسيله ای برای سرکوب مخالفين و معترضين است .تنها با بازگشت حق حاکميت به مردم است که ايجاد جو اعتماد و دوستی و بر قراری عدالت امکان پذير است. پايه های کاخ بر افراشته بر ظلم و ستم ولايت فقيه متزلزل است و تنها تکيه بر ايجاد ترس در جامعه داردتا بدين وسيله ترس خود از سرنگونی را پوشانده و بکاهد، با گسترش اعتراضات عمومی، ادامه جنبش را ممکن بگردانيم تا ترس رژيم از سرنگونی به واقعيت بگرايد و ايرانی آزادی بيابد و ايران آبادی.
مجامع اسلامی ايرانيان اين ضايعه را به خانواده قربانيان و همچنين مردم ايران تسليت ميگويند.

مجامع اسلامی ايرانيان
۱۹ ارديبهشت ۸۹ برابر با ۹ مه ۲۰۱۰


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016