دوشنبه 20 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعلاميهء شبکهء جهانی سکولارهای سبز ايران در مورد اعدام های اخير

امروز، خبر اعدام پنج جان شيفتهء ديگر از خيل جوانانی که بجرم عقيده و مبارزه برای تغيير حکومت در زندان های حکومت مذهبی ايران بسر می برند دل های همهء مبارزان راه آزادی را ـ که وجود حکومت اسلامی را بزرگ ترين مانع وصول به آن می دانند ـ سخت به درد آورد.
از نظر ما سکولارهای سبز، اعدام، از جانب هر حکومتی که باشد، عملی بازمانده از دوران بربريت و توحش است که از منظر حاکمان جز بکار ايجاد و گسترش ارعاب مردمان نمی خورد و از نظر ما فقط روزگار آيندهء همين حاکمان را سياه تر از هميشه می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در عين حال، هنگامی که اين عمل شرم آور از جانب دستگاه قضائی حکومتی صورت می گيرد که از هيچ منطق و قانون و اخلاقی جز «مصالح نظام» اش ـ که نظامی ضد کثرت گرائی و آزادی است ـ تبعيت نمی کند، درد و هراس آدمی نسبت به سرنوشت نسل دگرگونی خواه و آرزومند جوان ايران صد چندان می شود.
در جهانی که داشتن زندانی سياسی ننگ هر جامعهء متمدن بوده و نشانی از سلطهء خفقان و زوال آزادی انديشه بشمار می رود، کشتن اين زندانيان معنائی ندارد جز مخالفت صريح با تک تک اصول تمدن جوامع انسانی و اعلاميهء حقوق بشر.
«سکولارهای سبز ايران» با اعلام نفرت و انزجار از عمليات غيرانسانی حکومت مذهبی ـ ايدئولوژيک در وطن مان، از همهء نيروهای آزاديخواه دعوت می کنند که صدای اعتراض خويش را بهرگونه که در توان شان است بلند کرده و اجازه ندهند که حکومت اسلامی با ارتکاب اين همه جنايت بتواند ادامه يابد.
بخش مهمی از پشتوانهء آزاديخواهان، در مسير مشکل رسيدن به روزگاران بی تبعيض ِ برقراری آزادی و تنوع عقيده، آگاه ساختن و بسيج افکار عمومی جهانيان است؛ و اين وظيفهء ما است که با همهء توان در اين راه کوشا باشيم.

اعضاء شورای موقت هماهنگی سکولارهای سبز
خسرو بيات ـ عدلان پارسا ـ رضا حسين بر ـ اسفنديار منفردزاده ـ آرمان نجم ـ اسماعيل نوری علا

يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ ـ برابر با ۹ ماه مه ۲۰۱۰


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016