شنبه 1 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌مقدم: ضد انقلاب، منافقين و کمونيست‌ها در طيف دستگيرشده‌ها هستند، آن‌هايی که با سرويس‌های بيگانه فعاليت می‌کنند تحت کنترل هستند

ـ BBC رسانه MI6 و VOA رسانه CIAاست
ـ اگر کسی بخواهد خيابان‌ها را در چهارشنبه‌سوری ببندد با او برخورد می‌کنيم


ايلنا: فرمانده نيروی انتظامی با اشاره به اينکه چهارشنبه آخر سال را داريم و بايد قاطعانه از حوادث آن روز جلوگيری شود، به اتفاقات پس از انتخابات اشاره کرد و گفت: BBC رسانه MI6 و VOA رسانه CIA است که برخی با آنها تماس می‌گيرند و بيانيه عليه ملت ايران می‌دهند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، سردار اسماعيل احمدی‌مقدم در مراسم توديع و معارفه معاون عمليات نيروی انتظامی با بيان اينکه با طرح «تساهل‌و‌تسامح» همه درها به روی جاسوس‌ها باز شد، به‌طوری‌که سعی کردند که خارجی و دشمن مفهومی نداشته باشد، گفت: BBC رسانه‌ای در اختيار MI6 و VOA متعلق به سازمان CIA است و برخی با آنها تماس می‌گيرند و بيانيه عليه ملت ايران می‌دهند؛ چگونه می‌شود اينها را توجيه کرد.می‌خواهند قبح اين دشمن را بريزند و دستگاه اطلاعاتی را تضعيف کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرمانده نيروی انتظامی با اشاره به اينکه آزادی دستاورد انقلاب ما است گفت: اما آزادی با هرج و مرج فرق دارد. در جامعه آزاد قرار نيست جاسوس آزاد باشد و قرار نيست به اسم آزادی امنيت ملی مخدوش شود. اين مضر جامعه است و آزادی‌ها بايد در چارچوب قانون بوده و قانون حدود را مشخص کند و فضا را برای رشد و تعالی جامعه فراهم کند.
فرمانده نيروی انتظامی در ادامه اظهار کرد: اينکه يک مفهوم تعريف نشده‌ای را با جنجال برای باز کردن پای دشمن ‌ايجاد کنند، قطعا پذيرفته شده نيست. هرج و مرج يعنی جنگل و آزادی نبايد امنيت جامعه را به خاطر اندازد و هرج و مرج ايجاد کند.

طيف دستگيرشدگان حوادث اخير از ضدانقلاب تا فراری است
احمدی‌مقدم ادامه داد: اين آقا بيانيه می‌دهد که من فلان ساعت می‌آيم فلان نقطه و رمز عمليات ضد انقلاب صادر می‌کند و بعد می‌گويد ما با آنها کاری نداريم. با زدن اين حرف‌های ابلهانه فکر می‌کند ما اينجا نشسته‌ايم.
فرمانده نيروی انتظامی با بيان اينکه البته آنها توفيق هم نداشتند، گفت: ضد انقلاب جرات نکرد حضور پيدا کند و با آن تک و توکی که آمدند هم برخورد می‌کنيم و سر جايشان می‌نشانيم. جا برای فتنه‌گری در جامعه نبايد وجود داشته باشد.
به گفته فرمانده نيروی انتظامی، ضد انقلاب رسمی، منافقين، کمونيست و فراری همه اينها در طيف دستگيرشده‌ها هستند و طيف دستگيری‌ها مشخص است. از اين رو ديگر آنها که انتقاد از عملکرد می‌کنند آن‌قدر باهوش هستند که انتقادشان با مخالفت با اصل نظام يکی نباشد.
احمدی‌مقدم ادامه داد: کسانی که فتنه‌ها را ايجاد می‌کنند می‌خواهند محدوديت‌هايی ايجاد کنند که راه برای انتقاد هم بسته شود؛ شرايط امنيتی برای هيچ‌کس مقبول نيست اما در زمانی که فتنه وجود دارد مجبوريم حداقل‌هايی را اعمال کنيم.

ارسال خبر و گزارش‌ها به سرويس‌های بيگانه کنترل و در حسابشان ثبت می‌شود
وی با تاکيد بر اينکه امروز اشراف خوبی به همه جريانات در کشور وجود دارد، اظهار کرد: اگر به بعضی‌ها گفته نمی‌شود فکر نکنند که نمی‌دانيم اينها همه در پرونده‌شان ثبت می‌شود و اينجا اخطار می‌کنم آنهايی که با سرويس‌های بيگانه در غالب ارسال خبر، گزارش، عکس، فيلم و .... و توليد شعارنويسی فعاليت می‌کنند بدانند رفتارشان تحت کنترل است و همه اينها در حساب‌شان نوشته شده است. از اين رو به حساب زيرکی خودشان نگذارند. چرا که تلاش ما اين است که برگردنند و خودشان رفتارشان را تنظيم کنند.

در روز ۲۲بهمن کنترل آن‌لاين منطقه به هماهنگی نيروها کمک کرد
وی با اشاره به اينکه خلاءهايی بين نيروی انتظامی، اطلاعات، بسيج، سپاه و وزارت کشور وجود داشت گفت: اين خلاءها از بين رفت و هماهنگی‌ها در ۲۲ بهمن به اوج خود رسيد و با يک مرکز فرماندهی خوب و با حضور هماهنگ از راس تا پايين‌ترين رده، همان‌طور که وعده داده بوديم جای هيچ‌ نگرانی نيست، يک فضای امن و آرام محقق شد.
فرمانده نيروی انتظامی تصريح کرد: اگر جايی يک بمب منفجر می‌شد شايد در فضا تاثير می‌گذاشت اما مجموعه تلاش‌ها باعث شد که اين امنيت و آرامش ايجاد شود و اگرچه فتنه‌گران تمام تلاششان را کردند و با اينکه مدت‌ها پيش کارشان تمام شده بود می‌گفتند ۲۲ بهمن اگر کاری نکنيم کارمان تمام است هر چند که در روز عاشورا کارشان تمام شده بود نتوانستند کاری کنند.
احمدی‌مقدم با بيان اينکه حکمت رهبر انقلاب در مدارا شايد جريان را به درازا کشيد، تصريح کرد: اما ايشان مدارا را برای اغنای عمومی که خود مردم به يک بلوغ سياسی برسند، پيش گرفتند و امروز می‌بينيم که اين حکمت درست بود.
او با طرح اين پرسش که کجا و در کدام انقلاب می‌بينيد که ۵۰ ميليون نفر بيايند و مردم از انقلاب‌شان حمايت کنند، گفت: در هيچ انقلابی اين‌طور نيست که مردم پرطراوت حضور داشته باشند و اين حکمت رهبری است که اصل را بر بلوغ مردم قرار دهند که با حوصله و آرام‌آرام عقايد آشکار شد.
احمدی‌مقدم با اشاره به اينکه معاونت عمليات نيروی انتظامی مرکز هماهنگی برای همه دستگاه‌های کشور است که اقداماتشان هم‌افزايی ايجاد کند: گفت: اشراف کامل اطلاعاتی به مناطق مورد نظر، کنترل آن‌لاين در منطقه، هدف معاونت عمليات ناجا بود که بدون هيچ خلل و مشکلی انجام شد.
وی با اشاره به اينکه از دهه ۷۰ موضوع توهم توطئه شروع شد، گفت: برخی از آن زمان مدام می‌گويند که توطئه تمام شده است و چند سال زور زدند که بگويند خبری نيست و انگليس برنامه‌ای ندارد.
فرمانده نيروی انتظامی ادامه داد: راه انداختن قتل‌های زنجيره‌ای ضربه‌ اساسی به وزارت اطلاعات زد و در ۱۸ تير نيز می‌خواستند نيروی انتظامی را زمين‌گير کنند و ضربه شديدی هم زدند. اما وزارت اطلاعات خودش را بازسازی کرد و نيروی انتظامی هم خلاءهای خود را شناخت.

سران فتنه بازگردند‏‌، شايد مردم بپذيرند
به گزارش خبرنگار ايلنا، فرمانده نيروی انتظامی با بيان اينکه ولايت‌الله در ولايت انبياء، معصومين و ولايت فقيه قابل پيگيری است، گفت: ولايت شرط پذيرش همه اعمال انسان است.
وی افزود: در عاشورا سپاه يزيد هم نماز می‌خواند و سپاه امام حسين نيز نماز می‌خواند پس نماز به تنهايی نمی‌تواند نجات‌دهنده انسان باشد از اين رو بايد اول مسير مشخص شود بعد عبادت به اين مسير سرعت می‌بخشد که اين مسير، مسير ولايت‌ است.
فرمانده ناجا با بيان اينکه دين با ولايت استمرار پيدا می‌کند، تصريح کرد: خيلی‌ها مغلطه می‌کنند که ما خط اماميم در صورتی که مهم‌ترين دستاورد امام جمهوری اسلامی، استقلال و ولايت‌فقيه بود.
احمدی‌مقدم ادامه داد: يک عده به ولايت و يک عده به ولی‌فقيه حمله می‌کنند و وقتی دشمن از اقدامات آنها شاد می‌شود اينها به خودشان نمی‌آيند که حتی اگر هدفشان مهم است چرا دشمن شاد می‌شود و چرا دشمن آنها را تشويق می‌کند؟ لابد گلی به دروازه خودی زده‌اند که تماشاگران دشمن آنها را تشويق می‌کنند.
فرمانده نيروی انتظامی با اشاره به اينکه حضرت علی (ع) برای حفظ وحدت جامعه اسلامی نشستند، افزود: البته آنها به خودشان نگيرند که علی هستند و بايد بنشينند و حالا که زورشان نمی‌رسد و همه زورشان را زده‌اند بگويند ما هم مثل علی (ع) برای مصلحت جامعه می‌نشينيم.
وی با بيان اينکه حوادثی که در کشور ما گذشت از باب ولايت قابل رسيدگی است، گفت: تعهد دينی و تعهد ما به امام‌مان چقدر است؟ امام برای استقرار جمهوری اسلامی قيام کرد و آيا می‌شود هر چيزی را به پای پويايی فقه بگذاريم و بگوئيم اگر امام بود همين را می‌گفت که ما می‌گوئيم؟
احمدی‌مقدم اظهار عقيده کرد: اين حرف همان کسانی است که می‌گفتند قرآن برای ما کافی است و گفتند ما همين جلد و کاغذ را می‌بينيم و تفسير قرآن را کنار می‌گذاريم.
فرمانده نيروی انتظامی با بيان اين مطلب که بازگشت اشکال ندارد هر چند که ديرهنگام است تصريح کرد: سران فتنه بازگردند؛ شايد مردم بپذيرند حقوقی که تضييع کردند را جبران کنند.
فرمانده نيروی انتظامی در ادامه گفت: مردم بعد از مدت‌ها تلاطم نشان دادند که راه‌شان را درست انتخاب کرده‌اند و اين اتفاقات باعث شد که بهتر جريانات را بشناسند و آگاهی‌هايشان بيشتر شود.
وی با بيان اينکه کسی فکر نکند اگر خيلی محبوبيت دارد چنانچه مسيرش را از اسلام و انقلاب جدا کند، مردم باز پيروی می‌کنند، گفت: مردم عهد اخوتی با کسی نبسته‌اند، راه انبياء‌ از ولايت می‌گذرد و کسی نبايد ترديد کند.
فرمانده ناجا عنوان کرد که اين فتنه‌ها و اين امتحان‌ها هميشه هست و خواهد بود و بلا و فتنه از يک جهت با هم مشترک‌اند که به انسان فشار بياورند و از يک طرف متفاوت‌اند که در فتنه حق و باطل در هم گم هستند.
احمدی‌مقدم فتنه را از آزمايش‌های خيلی سخت دانست و افزود: در فتنه حق و باطل گم می‌شود و افرادی نمی‌توانند مسيرشان را انتخاب کنند. البته خيلی‌ها می‌دانند که فتنه باطل است اما آگاهانه اقدام می‌کنند.
وی با اشاره به اينکه يک گروه حقيقت را گم می‌کنند، افزود: مردمی که تمايلی هم پيدا کرده و حق را گم کرده بودند در راهپيمايی ۲۲ حرف خودشان را زدند. از اين رو بايد ابعاد فتنه را گفت اما ممکن است برخی نتوانند تشخيص دهند.
فرمانده نيروی انتظامی با اشاره به اين مطلب که گروه ديگر تشخيص می‌دهند اما نمی‌خواهند هزينه بدهند، ادامه داد: يک گروه می‌گويند ما در اين وسط يک کسبی داشته باشيم و موضوع مثل دعوا سر لحاف ملا است که دو نفر دعوا می‌کنند و يک نفر لحاف را برمی‌دارد و می‌رود.
احمدی‌مقدم تصريح کرد: يک گروه هم تشخيص می‌دهند، هم می‌ايستند، هم از حق دفاع می‌کنند و هم هزينه می‌دهند که بحمدالله اغلب مردم ما در اين گروه‌اند که وقتی حقيقت برايشان روشن شد می‌ايستند و هزينه‌اش را هم می‌دهند.

اگر کسی بخواهد خيابان‌ها را در چهارشنبه‌سوری ببندد با او برخورد می‌کنيم
رئيس پليس کشور با اشاره به اينکه چهارشنبه آخر سال را داريم و بايد قاطعانه از حوادث آن روز جلوگيری شود، ادامه داد: خانواده‌ها هم بايد خودشان، بچه‌هايشان را کنترل کنند و اگر می‌خواهند که با وسايل کم‌خطر و حضور پدر و مادر شادی کنند ما مانع نمی‌شويم اما اگر بخواهند جای ديگر بروند خيابان را ببندند و ايجاد مزاحمت کنند، برخورد می‌شود.
احمدی‌مقدم تاکيد کرد: اينجا اروپا نيست که در سال‌تحويلشان هزار خودرو آتش بگيرد و فرودگاه‌ها تعطيل شود؛ مردم ما مردم فهيمی هستند هر چند که آنها ما را متهم می‌کنند به عقب‌ماندگی. در حالی که ۱۲ هزار ماشين در فرانسه آتش می‌گيرد انگار اتفاقی نيفتاده است اما يک اتفاق کوچک در اينجا را بزرگ می‌کنند. چرا که بوق رسانه دست آنها است.
وی با تاکيد بر اينکه مردم در ايام نوروز هم بايد احساس آرامش کنند، يادآور شد: اين فتنه‌ها در اعصاب مردم هم آثار منفی دارد و روال روزمره مردم را نيز تحت تاثير قرار می‌دهد به طوری که در عاشورا برخی از شهرستان‌ها تماس می‌گرفتند و می‌پرسيدند که چه شده است و اخبار طوری منعکس می‌شود که انگار چه شده است؟
احمدی‌مقدم ادامه داد: در حالی که همه اين شرارت‌ها و بی‌حرمتی‌ها عمدتا در دو نقطه بود و اتفاقی نيفتاده بود چه بسا اگر صدا و سيما هم منعکس نمی‌کرد خيلی‌ها متوجه نمی‌شدند که در تهران چه اتفاقی افتاده است.
فرمانده نيروی انتظامی ادامه داد: اميدواريم که تا پايان برنامه پنجم مانتيورينگ راه‌ها و مرزها به نقطه اوج برسد که اشراف کامل به جايی که مورد نظرمان است داشته باشيم. برخی هم مغلطه نکنند که می‌خواهند با دوربين خانه مردم را کنترل کنند.
احمدی‌مقدم تاکيد کرد: مانيتيورينگ کاربردهای عمومی دارد و آتش‌سوزی، ترافيک و .... را می‌بينيم و نيروهای خود و دشمن را نيز کنترل می‌کنيم.

اگر ضرورت انتقال به فرماندهی تهران نبود، معاون عمليات تغيير نمی‌کرد
به گزارش ايلنا، در ادامه اين مراسم، با بيان اينکه معاونت عمليات ناجا، معاونت مادر و بالاترين مرجع در بخش عمليات است، افزود: ابزار مراقبتی بايد روز به روز بيشتر شود و هماهنگی‌ها با ديگر سازمان‌ها بايد سيستماتيک و آن‌لاين باشد.
احمدی‌مقدم در رابطه با سردار ساجدی‌نيا که با تحويل معاونت عمليات ناجا به فرماندهی پليس پايتخت منصوب شد، گفت: اگر ضرورت انتقال به تهران نبود ساجدی‌نيا بايد بيشتر در معاونت عمليات خدمت می‌کرد.
وی در رابطه با سردار رضايی معاون جديد عمليات ناجا نيز گفت: سردار رضايی از فرماندهان موفق نيروی انتظامی است و در فرماندهی مرزبانی نيز اقدامات خوبی انجام داد و از ابتدای برنامه در رابطه با مرز چهار برابر در همه ابعاد پيشرفت کرديم و رشد ۳۰۰ درصدی داشتيم.
به گزارش ايلنا، در مراسم امروز سردار رضايی با حکم فرمانده نيروی انتظامی به جای سردار ساجدی‌نيا به معاونت عمليات نيروی انتظامی منصوب شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016