جمعه 4 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ربودن و شکنجه وحشيانه عروس منصور اسالو توسط مامورين وزارت اطلاعات، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی ايران" روز گذشته خانم صمدی عروس منصور اسالو رئيس سنديکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه توسط ۳ تن از مامورين وزارت اطلاعا ربود شد و مورد شکنجه وحشيانه آنها قرار گرفت.

روز چهارشنبه ۲ تيرماه حوالی ساعت ۱۷:۳۰ هنگا می که خانم زويا صمدی عروس منصور اسالو رئيس سنديکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه از محل کارش عازم منزل بود در ايستگاه متروی کرج وقتی که از مترو پياده شد تا مسافرين بتوانند از مترو خارج شوند مورد يورش وحشيانه مامورين وزارت اطلاعات قرار گرفت. آنها در مقابل چشمان بهت زده مسافرين که شاهد صحنه يورش وحشيانه و غير انسانی مامورين وزارت اطلاعات بودند موهای خانم صمدی را چنگ زدند و در حالی که او از موهايش گرفته بودند و می کشاندند وی را مورد ضرب وشتم قرار می دادند. خانم صمدی فرياد می زد و تقاضای کمک می کرد و به مسافرين اعلام می کرد که من عروس آقای اسالو هستم همزمان برای ممانعت از اعتراض و فرياد کمک بر دهان او چسب زدند و ربودند و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سپس خانم صمدی که توسط سه نفر ربوده شده بود سوار بر يک ماشين نمودند و به يک نقطه نامعلومی با خود بردند.او را در سلولی که در نقطه نامعلومی بود قرار دادند . سپس به او دستبند ،پابند و چشم بند زدند و به جايی او را بستند و برای مدت طولانی تحت وحشيانه ترين شکنجه ها قرار دادند.

ضربات و حشيانه بر سر و صورت او متمرکز بود و همچنين سر او را بارها به ديوار کوبيدند. آثار شکنجه بر تمامی اعضای بدن او عيان است و باعث پارگی لثه،آسيب ديدگی دندانها،متورم شدن سر،زخمی شدن دستها و پای راست و همچنين تمامی بدن او در اثر اين شکنجه های وحشيانه کبود شده است.

مامورين وزارت اطلاعات هنگامی که او را مورد شکنجه وحشيانه قرار می دادند با فريادهای وحشيانه به خانم صمدی می گفتند: «تو بايد تعهد بدهی که اگر اسالو آزاد شد نبايد اينجا بمونه و نبايد کاری انجام بده».

مامورين وزارت اطلاعات پس از ساعتها شکنجه و اذيت وآزار جسم شکنجه شده و در شوک فرو رفته او را حوالی ساعت ۲۱:۴۵ به زير پل سيد خندان انداختند و آنجا را ترک کردند.آنها همچنين به او تاکيد کردند که نبايد شکايت کند و در اين مورد با کسی صحبت کند در غير اينصورت عواقب آن را خواهد ديد.

خانم زويا صمدی عليرغم گذشت نزديگ به ۲۴ ساعت هنوز در شوک بسر می برد و وضعيت عادی خود را باز نيافته است.

اوچند ماه است که ممتد مورد تهديد تلفنی بازجويان وزارت اطلاعات قرار دارد و حتی يک بار او را به شعبه ۱۴ دادگاه انقلاب احضار کردند . وقتی که خانواده به آنجا مراجعه می کند به آنها گفته می شود که ما چنين احظاريه ای را صادر نکرده ايم. مامورين وزارت اطلاعات سال گذشته خانم صمدی را مورد ضرب و شتم قرار دادند و قصد ربودن او را داشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016