پنجشنبه 10 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

‌آيت‌الله خائفی، عضو جامعه‌ مدرسين حوزه علميه قم: صدا‌و ‌سيما از استخدام افراد بدحجاب خود‌داری نمايد، ايلنا

- اسلام با هيچ کس تعارف ندارد

ايلنا : عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم ضمن تاکيد بر لزوم جديت دولت و مجلس در برخورد با بدحجابی خواستار عدم استخدام افراد بدحجاب در صدا و سيما شد.
به گزارش ايلنا ،‌آيت‌الله عبدالله خائفی با اشاره به ضرورت توجه به مسئله حجاب و عفاف،اظهارداشت: حجاب از ضروريات اسلام است و اين ضرورت بايد محفوظ بماند.
وی ادامه داد: مسئولين امر بايد شجاعانه وارد اين مسئله شوند و نبايد آن را رها کنند، بلکه وظيفه دارند چهره جامعه را اسلامی نمايند، چون نظام، نظام اسلامی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خائفی، پديده بدحجابی را يکی از آسيب های فرهنگی واجتماعی دانست که نظام اسلامی را تهديد می‌کند، يادآور شد: اگر مسئله نظارت و توجه به حجاب را رها کنيم، فساد و فحشا در جامعه جريان می يابد و نظام اسلامی آسيب می بيند.
عضو جامعه مدرسين حوزه به هدف دشمنان از ترويج بدحجابی درکشور اشاره کرد و گفت: هدف دشمنان بر اندازی اصل نظام اسلامی است و سعی می کنندآن را به هر شکلی که می‌توانند، تضعيف و نابود کنند.
وی ادامه داد: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی تصور می‌کردند با حمله نظامی و اقدامات اقتصادی و سياسی می‌توانند نظام را از بين ببرند، ولی اين گونه نشدو بازنده اين ميدان آنها بودند؛ البته از آنجايی که آنان هرگز آرام نمی‌نشينند به تهاجم فرهنگی روی آورده و تا حدودی نيز موفق شدند.
استاد حوزه علميه قم اضافه کرد: آنها از طريق گسترش اعتياد در ميان نسل جوان، ترويج مسائل ضد فرهنگی و اشاعه بدحجابی سعی دارند جامعه اسلامی را به فساد بکشانند تا از اين طريق گام بلندی در راستای تضعيف و نابودی نظام اسلامی بردارند!
وی، وظيفه حوزه و بزرگان حوزوی را در مسئله حجاب و عفاف سنگين دانست و تصريح کرد: حوزه‌های علميه و روحانيون بايد روش ارشادی داشته و سعی کنند اسلام ناب را بيشتر به مردم معرفی کنند و از مسئولين امر بخواهند به اجرای احکام الهی و ضروريات اسلام اهتمام جدی داشته باشند.
عضو جامعه مدرسين حوزه با اشاره به وظايف دولت و مجلس در عرصه مبارزه با بدحجابی، گفت: دولت و مجلس تاکنون تا جايی که می‌توانستند از طريق فرهنگ‌سازی و ترويج حجاب و عفاف کارهای خوبی انجام دادند، ولی بايد جديت بيشتری داشته باشند و با استفاده از همه امکانات، روش ديگری را در پيش بگيرند و وارد ميدان شوند.
وی نقش صدا و سيما را در ترويج فرهنگ حجاب و عفاف مهم و تاثير گذار عنوان کرد و بيان داشت: رسانه ملی نقش فرهنگ‌سازی درجامعه را بر عهده دارد و بايد سعی کند ابتدا از خود صدا و سيما شروع کند؛ به گونه‌ای که از استخدام افراد بدحجاب خود داری نمايد، همچنين با اشخاص بدحجابی که درآنجا حضور دارند برخورد کند.
خائفی در ادامه يادآور شد: اسلام با هيچ کس تعارف ندارد؛ زيرا برای حفظ اسلام واحکام الهی خون اباعبدالله الحسين(ع) و جوانان اين نظام و انقلاب ريخته شده است؛ بنابراين نبايد با سهل انگاری و بی توجهی برخی، موجبات تضعيف نظام و انقلاب را فراهم کرد.
وی در پايان خاطرنشان کرد: امام راحل در راستای حفاظت و صيانت از اسلام گفتند «تا آخرين قطره خون می ايستم تا اسلام پياده شود و زمانی که بخواهند دست من را ببوسند تا اسلام را از بين ببرند يا تضعيف کنند، من اين دست را قطع می کنم، ولی نمی گذارم اسلام تضعيف شود.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016