یکشنبه 13 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شنیده هایی از پشت پرده مذاکرات در مورد آینده دانشگاه آزاد، ندای سبز آزادی

ندای سبز آزادی - رفت و برگشت های سیاسی بر سر حفظ یا کسب دانشگاه آزاد به شدت در راهروهای قدرت در جریان است.

بنا بر اطلاع از منابع موثق شنیده شد در پیغامی که بین آیت الله خامنه ای و هاشمی رد و بدل شده است ، که رییس. مجلس خبرگان از واکنش و حمایت رهبر از رفتار دولت بر سر دانشگاه آزاد گله کرده است وبدعت مجلس و قوه قضاییه در پس گرفتن رای و مصوبه شان را بی حمایت و اشاره رهبر غیر ممکن خوانده است اما رهبری نیز در پاسخ درخواست هاشمی برای صدور دستور تشکیل جلسه سران قوا با حضور هاشمی برای بررسی این مساله اعلام نموده که قصد ورود به این موضوع را ندارد. در پاسخ این پیام هاشمی نیز گفته که «در این صورت ما در دانشگاه آزاد نیز حجتی برای تمکین به خواست دولت نداریم» و پس از این گفت و شنود هاشمی به عنوان رییس هیات امنای دانشگاه آزاد تصمیم به برقراری جلسه هیات موسس میکند و حتی از میر حسین موسوی هم برای حضور در جلسه دعوت می کند از سویی هم نمایندگان دولت را در این جلسه راه نمی دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا بر این گزارش باتشکیل این جلسه و رد کردن اساسنامه تصویب شده در شورای انقلاب فرهنگی برای دانشگاه آزاد واز طرفی راه ندادن نمایندگان دولت به جلسه هیات موسس ،احمدی نژاد به رهبری پیغام میدهد که اگر شما بنا بر مصلحت و رفاقت بنای برخورد با آقای هاشمی را ندارید ما چنین محذوراتی نداریم و بچه های بسیج مدتهاست منتظر واکنش به رفتارهای فتنه گرایانه هاشمی هستند.

در آخرین تحول در این مورد نیز شنیده شده که رهبری از آیت االه مهدوی کنی خواستار وساطت و میانجیگری شده است که آیت الله در پاسخ بیان داشته تا آنجا که می دانم آقای هاشمی از نظرش در خصوص دانشگاه آزاد بر نمی گردد اما مشکل اصلی این است که نه تنها من شخصاً اعتقاد دارم که آقای احمدی نژاد حاضر به پذیرش رای و نظر من نیست بلکه حتی در ولایت پذیری و حرف شنوی وی از رهبری هم تردید دارم و به همین علت نیز هیچگونه حکمیت و میانجگری نیز در این ماجرا جواب نمی دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016