شنبه 19 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در حدود ۲۰۰ نفر از کارکنان شرکت واحد تهران در آستانه اخراج قرار دارند، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" نزديگ به ۲۰۰ نفر از کارکنان کنترل مسافر شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه در آستانه اخراج قرار گرفته اند.

از روز پنجشنبه ۱۷ تير ماه به کارکنان کنترل مسافر شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه که در خطوط تندرو (بی.آر.تی) ۱ ،۲ و ۳ مشغول بکار هستند دو هفته مهلت داده شده است که به شرايط ضد کارگری اين شرکت تن در دهند در غير اين صورت از اين شرکت اخراج خواهند شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شرايطی که شرکت واحد برای کارکنان کنترل مسافر تعيين کرده است. قرار دادن سفته امضاء شده ۲ ميليون تومانی و ضامن معتبر می باشد.امضا کنندگان سفته و ضامنين نمی توانند از کارکنان شرکت واحد باشند. سنين کارکنان کنترل مسافر بين ۱۸ تا ۲۵ سال می باشد و از اقشار کم در آمد جامعه هستند. تامين چنين شرايطی برای آنها تقريبا غير ممکن است و آنها را در آستانه اخراج قرار داده است

هدف از تعيين چنين شرايطی ضمينه سازی برای اخراج آنها از شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه می باشد.

کارکنان کنترل مسافر شرکت واحد بيش از ۲ سال است که کنترل بليط مسافرين را به عهده دارند .آنها ابتدا توسط پيمانکار در شرکت واحد مشغول بکار شدند و از ۲ ماه پيش به استخدام مستقيم شرکت واحد تهران در آمدند.آنها از هنگامی که به استخدام شرکت اتوبوس رانی تهران در آمده اند هنوز حقوق خود را دريافت نکرده اند.

در طی ۱ سال گذشته در حدود دو سوم از کارکنان کنترل مسافر شرکت اتوبوس رانی تهران از کار اخراج شده اند .در حال حاضر ۲۰۰ نفر از آنها مشغول بکار هستند که ۹۰ نفر از آنها در خطوط تندرو ۲ و ۳ و نزديک به ۱۱۰ نفر در خط ۱ مشغول بکار می باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016