دوشنبه 28 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدرضا‌ احمد‌پور در ملاقات با همسرش: اعتصاب غذای من نامحدود است، رهانا

در حالی که وضعيت جسمی احمدرضا احمدپور در دهمين روز اعتصاب غذا بسيار وخيم است وی امروز در ملاقاتی با همسرش از اعتصاب غذای نامحدود خود خبر داده است.

خبرگزاری حقوق بشر ايران - رهانا
حجت الاسلام احمدرضا احمدپور عضو جبهه مشارکت مرکزی قم و وبلاگ نويس و محقق حوزه که برای سومين بار دست به اعتصاب غذا زده است دارای وضعيت بسيار وخيم جسمی است، به طوری به سختی با عصا قادر به حرکت بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار رهانا، همسر وی روز جاری در حالی که در پنج روز گذشته هيچ اطلاعی از وضعيت همسرش نداشت بار مراجعه به دادگاه خواهان ملاقات با همسرش شد. مسئولين دادگاه و زندان با بيان اين‌که احمدپور «مرتکب خلاف» شده است ابتدا از اجازه مرخصی امتناع کردند. مسئولين دادگاه عمل خلاف اين زندانی را «اعتصاب غذا» عنوان کردند.

با اين حال مسئولين دادگاه با درخواست اين‌که در ملاقات از احمدپور خواسته شود که اعتصاب‌اش را بشکند، موافقت می‌کنند.

احمدرضا احمد‌پور در حالی در سالن ملاقات کابينی وارد می‌شود که وضعيت بسياری بدی از نظر جسمی داشته و به سختی با عصا حرکت می‌کرده است. وی در ملاقات با درخواست شکستن اعتصاب غذا مخالفت کرده و اعلام می‌کنند تا اعتصاب غذا تا تحقق خواسته‌های‌اش به صورت «نامحدود» ادامه پيدا خواهد کرد.

مسئولين زندان بعد از اين‌که متوجه می‌شوند احمدپور حاضر به شکستن اعتصاب غذا نيست، بعد از پنج دقيقه اين ملاقات را تمام کرده و اجازه ادامه آن را نمی دهند.

وی جانباز جنگ است بعد از اتمام مرخصی خود و بازگشت به زندان لنگرود قم به علت کمردرد شديد مجبور به استفاده از کمربند طبی شده است.

اعتصاب غذای وی از روز ۱۹ تير ماه در اعتراض به رفتار بد مامورين زندان و ضبط وسائل‌اش صورت گرفته است. احمدپور طی تجويز پزشک زندان در ماههای گذشته نياز به متخصص اورتوپد دارد ولی مامورين زندان برای فشار بيشتر مانع از معاينه ی پزشک متخصص برای او شدند.

سيد احمدرضا احمدپور، در تاريخ ۱۷ فروردين ماه ۱۳۸۹ به اتهام تبليغ عليه نظام (به دليل مصاحبه با رسانه های خارجی)، نشراکاذيب و هتک حيثيت روحانيت، به يک سال حبس و خلع لباس دائمی محکوم شد. سيداحمد رضا احمدپوردر تاريخ ۲۹ فروردين ماه خود را برای اجرای حکم به دادگاه ويژه روحانيت معرفی کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016