پنجشنبه 28 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه به مناسبت کودتای ۲۸ امرداد، جبهه ملی ايران ـ آلمان

بيست و هشت امرداد هر سال ياد آور دو رويداد تلخ و شوم در تاريخ معاصر سرزمين کودتا خيز ايران زمين است که رد پای روحانيون متعصب و مرتجع در آنان نمايان است. نخستين آن کودتای ننگين ۲۸ امرداد ۱۳۳۲ است و ديگری فاجعه به آتش کشيدن سينما رکس آبادان.

آنان که با عقلانيت سياسی برخاسته از نهضت مشروطيت پيوندی منطقی دارند، کودتای ۲۸ امرداد را در اساس کودتايی عليه نظام مشروطه ايران، يعنی حکومت مردم بر مردم، تلقی می کنند. آزاديخواهان که مصدق را نماد حکومت مشروطه و دموکراسی می دانند، ۲۸امرداد را يادآور روزی می دانند که سرآمد دولت های ملی در ايران واژگون شد. در پی آمد اين کودتا، محمد رضا شاه پهلوی شيوه پادشاهی مطلقه پيشه کرد و سرانجام با انقلاب بهمن ۵۷، ملاها و طرفدارانشان به رهبری روح الله خمينی، حکومت ولايت مطلقه فقيه را برپا کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در سال ۱۳۵۷ و زمانيکه ملت خسته از سرکوب و استبداد به اميد طلوع آزادی و دمکراسی بپا خواسته بود، رويداد مرگ بار سينما رکس آبادان خيزش مردم ايران را به خشونت کشاند و عرصه کنش نيروهای ملی و اصيل را محدود کرد تا راه رسيدن خشونت طلبان به قدرت هموارتر گردد.

درباره نقش قدرت های استعماری ، دربار فاسد و حزب وابسته توده ، هر بار که در مورد رويداد ناميمون و تاثيرگذار۲۸ امرداد سخن به ميان می آيد، گفته و نگاشته شده که هريک چگونه در دشمنی با دولت ملی دکتر مصدق و خواستهای بر حق ملت ايران کوشيدند؛ اما کمتر از نقش روحانيون و فدائيان اسلام! در اين کودتا صحبت به ميان می آيد. روحانيونی که حکم جهادشان در جريان جنگ های ايران و روسيه باعث از دست رفتن بخشهايی از مام ميهن گشت ، در عصر مشروطه و پس از آن با تمامی دستاوردهای نوين به مخالفت بر خاستند؛ در دوره ۲۷ ماهه حکومت ملی دکتر مصدق هم از هيچ تلاش ضد ميهنی و ارتجاعی روگردان نبودند.

تهديد به قتل دکتر مصدق ، ترور نا فرجام دکتر حسين فاطمی ، مخالفت با اعطای حق رای به زنان در اصلاح قانون انتخابات در سال ۳۱ ، شرکت در توطئه ۹ اسفند و سر انجام شرکت فعالانه در کودتای ۲۸ امرداد گوشه ای از خيانت های روحانيت به ملت و منافع ملی ايران می باشد.

امروز نيز با کمال تاسف همان روحانيون و فدائيان اسلام بر کشور ماحکم می رانند،آزادی خوهان را به زنجير می کشند، دهان را می بويند و می بندند، قلم را می شکنند، زنان را تحقير می کنند، اقليت های مذهبی را از حقوق اوليه و انسانی خود محروم می کنند،به ورزشکاران و قهرمانان ملی توهين می کنند وبشکل ديگری منافع ملی ما را تاراج می کنند و با سياست های نا بخردانه و تنش زای خود ايران را درگير تحريم های همه جانبه بين المللی کرده اند و با سخنان و گفتار تحريک آميز خود کشوررا بسوی جنگ و يک فاجعه عظيم سوق می دهند.

اما ملت بزرگ ايران با خيرش جانانه و سبز قبای اخير خود نشان داد که ملتی دلاور و شايسته آزادی و دمکراسی است و با پشتوانه درخشان و غنی خود برای کسب آزادی ، استقرار حاکميت ملی ، جدايی دين از دولت و دفاع از تماميت ارضی ايران به مبارزات همه جانبه ادامه می دهد و تا دستيابی به آرزوهای تاريخی و حقوق بر حق خود از پای نخواهد نشست.

جبهه ملی ايران- آلمان
امرداد۱۳۸۹ خورشيدی
www.jmiran.de


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016