جمعه 2 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درگذشت دکتر سرابی پس از جراحات سوء قصد، ايسنا

رييس پليس آگاهی تهران: شناسايی ضاربان دکتر سرابی دردستورکار پليس قراردارد
بازپرس جنايی تهران : پرونده با موضوع قتل دردست پيگيری است


دکتر سرابی متخصص قلب و استاد دانشگاه که حوالی ساعت ۱۹:۳۰ چهارشنبه ۳۱ شهريورماه در مقابل مطب خود در حوالی نارمک از سوی مهاجم يا مهاجمان موتورسوار مورد سوء قصد قرار گرفته و از ناحيه پهلو چپ بر اثر اصابت گلوله مجروح شده بود، حوالی ظهر جمعه به دليل شدت جراحات وارده در بيمارستان امام حسين(ع) فوت کرد در اين حال رييس پليس آگاهی تهران بزرگ و بازپرس جنايی تهران از پيگيری اين حادثه با موضوع قتل خبر دادند.

سرهنگ عباسعلی محمديان، رييس پليس آگاهی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، ‌گفت: ظهر امروز مطلع شديم دکتر سرابی به علت شدت جراحات وارده در بيمارستان امام حسين(ع) فوت کرد.

وی با اشاره به هشدارهای بازپرس ويژه قتل در خصوص مرگ مشابه دکتر سودبخش و دکتر سرابی گفت: هنوز مدارک و اسنادی دال بر سريالی بودن قتل اين دو پزشک توسط کارآگاهان پليس آگاهی کشف نشده است و از نظر پليس آگاهی تهران قتل اين دو ربطی به يکديگر ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه دکتر سرابی چندی پيش از سوی بستگان يکی از بيماران فوت شده خود مورد تهديد قرار گرفته بود افزود: شناسايی عاملان اين حادثه و ارتباط ضاربان با بستگان بيمار فوت شده در دستور کار کارآگاهان پليس قرار دارد.

سرهنگ محمديان در پايان تاکيد کرد: تلاش کارآگاهان پليس آگاهی برای روشن کردن زوايای پنهان اين حادثه ادامه دارد و اخبار تکميلی متعاقبا اعلام خواهد شد.


بازپرس جنايی از پيگيری پرونده با موضوع قتل خبر داد

قاضی محمد شهرياری، بازپرس جنايی تهران نيز از پيگيری اين حادثه با موضوع قتل خبر داد و به ايسنا گفت: با توجه به درگذشت مرحوم سرابی، دستورات قضايی لازم جهت انتقال جسد به پزشکی قانونی جهت تعيين علت فوت صادر شد.

اين در حاليست که شامگاه سه‌شنبه نيز دکتر عبدالرضا سودبخش دانشيار دانشگاه علوم پزشکی تهران نيز در مقابل مطب خود به ضرب گلوله از پای درآمد و پرونده اين جنايت نيز در حال حاضر تحت نظر قاضی شهرياری در دست رسيدگی است.

بازپرس ويژه قتل تهران پيش از اين اعلام کرده بود که تاکنون هيچ نکته‌ای دال بر وجود انگيزه‌های سياسی و مواردی از اين دست در وقوع اين دو حادثه به دست نيامده و اظهارنظر دقيق پيرامون اين دو جنايت منوط به انجام تحقيقات بيشتر است.


رييس کميسيون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:
موضوع سوءقصد به دو پزشک در کميسيون بهداشت بررسی می‌شود

حسينعلی شهرياری، رييس کميسيون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نيز با محکوم کردن سوءقصد به دو پزشک در روزهای گذشته، از بررسی اين موضوع در کميسيون متبوع خود به ايسنا خبر داد و از فضاسازی‌ها و تبليغات عليه جامعه‌ پزشکی در برخی رسانه‌ها انتقاد کرد.

وی خدمات پزشکان در دوران ۸ سال دفاع مقدس را يادآور شد و گفت: اين قبيل حرکت‌ها به ضرر مردم تمام می‌شود؛ چراکه اگر جامعه‌ی پزشکی احساس امنيت نکند، نمی‌تواند وظيفه واقعی خود را انجام دهد.

وی با اشاره به ضرب و شتم دو پرستار در ياسوج در يک ماه گذشته، خواستار پيگيری حقوقی و قضايی اين قبيل حوادث شد و تاکيد کرد که شکستن حرمت جامعه پزشکی به نفع سلامت مردم نيست.


وزير بهداشت:
به طور جدی پيگير سوء قصد به جان دو پزشک کشور هستيم

وزارت اطلاعات و نيروی انتظامی هرچه سريعتر به اين قضيه رسيدگی کنند

دکتر مرضيه وحيد دستجردی، وزير بهداشت نيز با اشاره به موضوع سوء قصد به دو پزشک کشور طی چند روز اخير خواستار پيگيری موضوع از سوی وزارت اطلاعات و نيروی انتظامی شد.

وی با تاکيد بر آنکه وزارت بهداشت به طور جدی پيگير موضوع سوء قصد به جان دو پزشک کشور است به ايسنا گفت: پزشکان در گروه خدمتگزارترين قشر کشور هستند که جز خدمت، کاری انجام نمی‌دهند اما متاسفانه گروهی جنايتکار به دلايلی نامشخص امنيت پزشکان را مورد خدشه قرار می‌دهند.

وی گفت: شخصا از وزير اطلاعات و فرمانده نيروی انتظامی خواستارم که به اين قضيه رسيدگی کند. ما به شدت پيگير اين موضوع هستيم و منتظريم سوء قصد کنندگان دستگير و به مجازات خود برسند.

وی در رابطه با زنجيره‌ای بودن اين سوء قصدها به پزشکان کشور گفت: نمی‌توانم در اين زمينه اظهارنظر کنم چرا که شکل اين سرقت‌ها متفاوت بوده است و هر کدام از حواشی خاص خود برخوردار بوده‌اند. اما احتمال اينکه اين سوء قصدها به هم مرتبط باشند هم می‌تواند وجود داشته باشد.

وزير بهداشت در رابطه با اقدامات وزارت بهداشت برای امنيت کادر درمانی به ايسنا گفت: به اين منظور در بيمارستان‌های کشور نگهبان‌ها و حراست فعال هستند اما در مورد پزشکان مطب‌های خصوصی به ويژه در شب هنگام و اورژانس‌ها امکان حفاظت وجود ندارد. در مجموع لازم است که وزارت اطلاعات قضيه سوء قصد به جان پزشکان را پيگيری کرده تا ريشه اين قضايا مشخص شود.


رييس کل سازمان نظام پزشکی کشور:
دکتر سرابی تهديد شده بود

دستگاه قضايی وامنيتی مراقبت‌های بيشتری از مطب‌ها و مراکزدرمانی داشته باشند

سيد شهاب الدين صدر، رييس کل سازمان نظام پزشکی کشور نيز صبح روز پنجشنبه با حضور در بيمارستان امام حسين (ع) به ايسنا اظهار کرد: دو شب پيش هنگامی که حادثه کشته شدن دکتر سودبخش رخ داد، موضوع به وزير اطلاعات و فرمانده نيروی انتظامی منعکس شد و خواستار برسی حادثه شديم و پس از وقوع حادثه شب گذشته نيز مجددا خواستار پيگيری موضوع شديم.

وی ادامه داد: در بررسی‌های دستگاه‌های امنيتی و انتظامی ممکن است مسايلی مشخص شود که ما منتظر نتايج آن هستيم.

صدر در عين حال عنوان کرد که دکتر سرابی چند روزی بود که مورد تهديد قرار گرفته بود.

رييس کل سازمان نظام پزشکی کشور با بيان اينکه جامعه پزشکی تمام تلاش خود را برای ارتقای سلامتی مردم انجام می‌دهند، اظهار کرد: مسلم است، برخی فضاسازی‌هايی که ايجاد و کم‌لطفی‌هايی که به خدمات همکارانم می‌شود، در زمينه سازی چنين حوادثی موثر است.

وی افزود: نقش رسانه‌ها و چگونگی اطلاع رسانی در رابطه با اين نوع موارد بسيار مهم است، روشنگری بايد به نحوی باشد که باعث توجه لازم به حسايست بخش جامعه پزشکی در بين مردم شود، چرا که اگر مراقبت‌های لازم در رابطه با اطلاع رسانی صورت نگيرد، ممکن است امنيت شغلی همکاران ما تهديد ‌شود که اين موضوع می‌تواند،‌ آسيب‌هايی را در جامعه در پی داشته باشد.

صدر اضافه کرد: دستگاه قضايی و امنيتی کشور بايد مراقبت‌های بيشتری را در رابطه با مطب‌ها و مراکز پزشکی داشته باشند. همچنين رسانه‌ها در انعکاس مطالب دقت بيشتری کنند تا جايگاه و قداست پزشکی حفظ شود و اگر مسايل شخصی در رابطه با اين موضوعات وجود دارد، در مسير خود پيگيری شود.

گفتنی است، رييس ‌کل سازمان نظام پزشکی پيش‌ از اين و پس از حادثه به قتل رسيدن دکتر سودبخش در نامه‌هايی جداگانه به وزرای اطلاعات و کشور و فرمانده نيروی انتظامی خواستار شناسايی و مجازات سريع عاملان اين حادثه شده و تاکيد کرده بود: برخورد جدی، شناسايی و مجازات هر چه سريعتر عاملين اين جنايت خواسته تمامی نخبگان و جامعه علمی کشور بويژه جامعه‌ شريف پزشکی می باشد.

به گزارش ايسنا، رييس کل سازمان نظام پزشکی کشور در بخش ديگری از سخنانش درباره حوادث اخيری که در بيمارستان شهيد بهشتی ياسوج رخ داد نيز اظهار کرد: اين نوع مسايل به فضای فرهنگی جامعه باز می‌گردد و در هر جامعه‌ای نيز ممکن است تصميمات غيرمنطقی اتخاذ شود، اما در هر صورت پيگيری‌هايی که از سوی دستگاه‌های امنيتی و انتظامی در مورد اين موضوع صورت می‌گيرد، برای پيشگيری از وقوع چنين حوادثی موثر است.

صدر با اشاره به اينکه بايد توجه بيشتری در اطلاع رسانی و انعکاس برخی مسايل جزيی صورت گيرد، اين امر را در حفظ برخی حريم‌ها موثر دانست.

وی با انتقاد از گزارش شب گذشته ـ چهارشنبه شب ـ يکی از شبکه‌های تلويزيونی اظهار کرد: اين گزارش نامطلوب و باعث تحريک برخی اقشار عليه همديگر بود، به طوری که پرستاران تصور می‌کنند، حقوقشان را پزشکان نمی‌دهند، در حالی که در اين زمينه مقرراتی وجود دارد و حقوق پرستار و پزشکان در جای خود محفوظ است.


نامه وزير بهداشت به احمدی ‌مقدم:
عاملان سوءقصد شناسايی شوند

دومين حادثه سوءقصد به جان يک پزشک در حالی رخ داد که وزير بهداشت، درمان وآموزش پزشکی طی نامه ای به سردار احمدی مقدم فرمانده نيروی انتظامی، شناسايی عاملان سوء قصد به جان پزشکان و تامين امنيت جانی پرسنل بهداشتی و درمانی را خواستار شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016