پنجشنبه 1 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يک پزشک ديگر هم با ضرب گلوله مورد سوء قصد قرار گرفت، مهر

غلامرضا سرابی متخصص داخلی قلب چهارشنبه شب در بيرون از مطب خود با اسلحه مورد سوء قصد قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا سرابی پس از اين سوء قصد به بيمارستان امام حسين (ع) تهران منتقل شد و هم اکنون در ICU بستری است.

دکتر سيدحميد حسينی مدير روابط عمومی وزارت بهداشت از پيگيريهای وزارت بهداشت و نيروی انتظامی درباره سوء قصد به اين پزشک خبر داد.

دکتر عبدالرضا سودبخش عضو هيئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نيز شب سه شنبه در مقابل مطب شخصی خود از طرف افراد ناشناس مورد سوء قصد قرار گرفت و درگذشت.

پليس آگاهی تهران بزرگ در مورد حادثه سوء قصد به دکتر عبدالرضا سودبخش عضو هيئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در مقابل مطب شخصی خود از طرف افراد ناشناس کشته شد اعلام کرد: تحقيقات اوليه حکايت از آن دارد که علت و انگيزه قتل شخصی بوده و وجود هرگونه انگيزه ديگر در اين جنايت منتفی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير بهداشت خواستار شناسايی عاملان سوء قصد به جان پزشکان شد

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی نامه ای به سردار احمدی مقدم فرمانده نيروی انتظامی شناسايی عاملان سوء قصد به جان پزشکان و تامين امنيت جانی پرسنل بهداشتی و درمانی را خواستار شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر غلامرضا سرابی متخصص داخلی قلب شب چهارشنبه در مقابل مطب خود در حوالی نارمک تهران از سوی مهاجمان موتورسوار با سلاح گرم مورد سوء قصد قرار گرفت و مجروح شد.

دکتر سرابی پس از اين سوء قصد با کمک مردم و اورژانس تهران به مرکز آموزشی، درمانی امام حسين(ع) منتقل و توسط يک تيم جراحی مورد عمل قرار گرفت.

گزارش های واصله تاکنون انگيزه و هويت عاملان اين حادثه جنايتکارانه را مشخص نکرده است ولی دکتر صدر اعلام کرده است گلوله شليک شده از طرف مهاجمان به پهلوی چپ دکتر سرابی اصابت کرده و باعث آسيب شديد به احشاء داخلی شکم وی شده است.

دکتر سرابی پس از عمل جراحی به بخش آی سی يو بيمارستان امام حسين(ع) منتقل و اقدامات درمانی بر روی وی همچنان ادامه دارد.

سوء قصد به دکتر سرابی کمتر از ۲۴ ساعت از سوء قصد اول صورت گرفت.

وزير بهداشت، درمان وآموزش پزشکی روز گذشته طی نامه ای به سردار احمدی مقدم فرمانده نيروی انتظامی، شناسايی عاملان سوء قصد به جان پزشکان و تامين امنيت جانی پرسنل بهداشتی و درمانی را خواستار شده بود.

***

آخرين وضعيت جسمانی پزشک ترور شده
هنوز هيچ چيز مشخص نيست

رئيس سازمان نظام پزشکی کشور از وضعيت نسبتاً مناسب دکتر غلامرضا سرابی که شب گذشته با اسلحه مورد سوء قصد قرار گرفته بود خبر داد و گفت: تحقيقات اوليه حاکی از آن است که اين پزشک ظاهراً پيش از اين چندين بار از سوی برخی بيماران تهديد به مرگ شده بود.
دکتر سيد شهاب الدين صدر در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرين وضعيت دکتر غلامرضا سرابی که شب گذشته در بيرون از مطب خود با اسلحه مورد سوء قصد قرار گرفت، گفت: وی شب گذشته پس از تيراندازی بلافاصله به بيمارستان امام حسين(ع) منتقل و اقدامات اوليه درمان برای بهبود وی انجام شد.

وی افزود: از ساعت ۹ شب تا ۵ صبح تيم جراحی به سرپرستی دکتر نيک‌شعار، دکتر توفيق، دکتر مرعشی، دکتر طاهری عمل جراحی را بر روی وی انجام دادند.

صدر با بيان اينکه گلوله به شکم و پهلوی سمت چپ وی اصابت کرده است، گفت: به گفته تيم پزشکی بيمار در وضعيت نسبتاً مناسبی قرار دارد و احتمال بهبود وی زياد است و اکنون در بخش ICU بيمارستان بستری است.

رئيس سازمان نظام پزشکی تصريح کرد: پزشک نامبرده که در بيمارستان خاتم الانبيا فعاليت می کند ظاهراً پيش از اين نيز چندين بار نيز از سوی برخی بيماران تهديد به مرگ شده است.

وی در پاسخ به اينکه آيا ممکن است حادثه سوء قصد شب گذشته و همچنين کشته شدن دکتر عبدالرضا سودبخش عضو هيئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران که سه شنبه در مقابل مطب شخصی خود از طرف افراد ناشناس کشته شد برنامه ريزی شده باشد، گفت: از وزارت اطلاعات، نيروی انتظامی و وزارت کشور خواسته‌ايم که اين موضوع را به صورت جدی پيگيری کند. با اين حال امکان اينکه اين ترورها پروژه‌ای برای سوء قصد به جان برخی پزشکان است وجود دارد اما تا اعلام و پيگيری مراجع قضائی و انتظامی هيچ چيز مشخص نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016