دوشنبه 5 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده نيروی انتظامی کشور: قتل‌های پزشکان ‌تهرانی سريالی نبوده است، ايلنا

ـ عدم اطلاع‌رسانی قتل‌ها به علت اين بود که موجب گم شدن سرنخ‌ها می‌شد
ـ خبررسانی توسط ديگر دستگاه‌ها مورد پسند پليس نبود
ـ فرمانده درباره حادثه مهاباد اظهارنظر نکرد، تنها به اين اکتفا کرد که بگويد ماموريت به عهده سپاه بود.


ايلنا: فرمانده نيروی انتظامی کشور در حاشيه نمايشگاه پليس با اشاره به سريالی‌ نبودن قتل دو پزشک در هفته گذشته گفت: عدم اطلاع‌رسانی پليس به علت اين بود که اين امر موجب گم شدن سرنخ‌ها می‌شد و خبررسانی توسط ديگر دستگاه‌ها مورد پسند پليس نبود.
به گزارش خبرنگار ايلنا، سردار اسماعيل احمدی‌مقدم در حاشيه بازديد از نمايشگاه پليس در جمع خبرنگاران با اشاره به توسعه کمی و کيفی اين نمايشگاه در سال‌های اخير گفت: گرچه ما به دنبال استقلال و خودکفايی هستيم اما اين بدين‌ مفهوم نيست که از دانش و اطلاعات ديگر کشورها استفاده نکنيم.
او در اين باره افزود: کاری که امسال در اين نمايشگاه انجام شد، اين بود که به مخترع‌هايی که در راستای عمليات‌های مربوط به پليس و نيروی انتظامی ابداعی داشته‌اند و در طول سال‌ها ناديده‌ گرفته‌ شده‌اند برای ارائه اختراع‌شان غرفه مجانی در نظر گرفته شد، تا ديگران بتوانند از آن استفاده کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره نحوه استانداردها گفت: گرچه فرآيند تائيد استاندارد در کشور پيچيدگی دارد، اما استانداردی که سازمان استاندارد تائيد کند، ملاک پليس است و بايد به ارتقاء آن توجه شود.
او تاکيد کرد: اين در حالی است که متاسفانه ناامن‌ترين خودروی کشور به علت ارزانی پرتيراژ‌ترين خودروی کشور است. اما تلاش شده است و همچنين به دستگاه‌ها اعلام کرده‌ايم، درباره خودروهای مشکوک مانند خودرو هوو دستگيری‌های بيشتری صورت گيرد.
او در رابطه با طرح جامع استفاده از دستگاه شنود گفت: پيش‌نويس اين طرح به شورای امنيت ملی کشور، تحويل داده شده اما اين شورا بايد درباره آن تصميم‌گيری کند.
احمدی‌مقدم درباره دو قتلی که در نظام پزشکی ايران صورت گرفت و کوتاهی پليس در اطلاع‌رسانی گفت: برخی اظهارنظرها موجب لو رفتن سرنخ‌ها می‌شود و اين خود سبب می‌شود که مجرم از دام دور شود.
او افزود: ما به برخی از مسئولان که در اين باره دغدغه‌هايی داشتند، اطلاع‌رسانی کرده‌ايم اما متاسفانه آنها خبر را منتشر کرده‌اند که اين مورد پسند پليس نبود.
او با اشاره به اينکه وزير بهداشت فکر می‌کرد اين قضيه موضوعی زنجيره‌ای برای تهديد جامعه پزشکی است، گفت: تحقيقات نشان داد اين قتل‌ها سريالی نبوده است و در قتل دوم نيز موضوع انتقامی بوده است و قاتل به اين علت که مادرش زير عمل جراحی فوت کرده بود، پزشک را تهديد کرده و سپس پزشک را به قتل رسانده بود که ای کاش پزشک پس از تهديد شدن جريان را به پليس خبر داده بود.
او همچنين در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره ضرب و جرح دو پرستار ياسوجی و شايعه‌هايی مبنی بر اينکه قرار است در مراکز پزشکی و درمانی پليس استقرار يابد، گفت: جامعه پزشکی به علت رودررويی با مريض‌ها و همراهانی که در شرايط روحی خاصی قرار دارند، مشکلات زيادی دارد، اما اين چند مورد در جامعه‌ای به آن بزرگی چيزی نيست که با آن توليد نگرانی کنيم. ضمن اينکه اصلا به اين دقت نشده است که عملی کردن چنين طرحی چه بار نيروی انسانی عظيمی دارد.
او ضمن اينکه درباره حادثه مهاباد اظهارنظر نکرد، تنها به اين اکتفا کرد که بگويد ماموريت مهاباد به عهده سپاه بوده است که با موفقيت به اتمام رسيده و نيروی انتظامی به انسداد و محافظت از مرزها همچون هميشه پرداخته است.
او در پايان درباره تصادفات آخر تعطيلات تابستان امسال و تناقض بين آمارهای غيررسمی پليس و آمارهای رسمی پزشکی قانونی، گفت: اين‌طور نيست که اين آمارها با هم تفاوت داشته باشد بلکه پليس آمارهای تلفات و مجروحانی را می‌دهد که هنگام حضور پليس در صحنه، حضور دارند. اما پزشکی قانونی مرگ‌هايی را که در طول انتقال مجروح از صحنه تصادف به بيمارستان و در بيمارستان حتی با گذشت يک ماه از تصادف اتفاق می‌افتد را نيز اعلام می‌کند که مسئوليت اعلام آن بر عهده پليس نيست.
او افزود: متاسفانه در تصادفات پايان تابستان امسال نسبت به سال گذشته افزايش تلفات را شاهد بوده‌ايم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016