جمعه 16 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسين رونقی ملکی دست به اعتصاب غذا زد، رهانا

نسخه مناسب چاپ خبرگزاری حقوق بشر ايران - رهانا
حسين رونقی ملکی وبلاگ‌نويس و فعال حقوق بشر که در دادگاه بدوی به ۱۵ سال زندان محکوم شده دست به اعتصاب غذا زده است.

حسين رونقی ملکی که با نام مستعار بابک خرمدين وبلاگ نويسی می کرد طی روزهای گذشته در اعتراض به حکم صادر و نحوه برخورد مقامان قضايی دست به اعتصاب غذا زده است. زليخا موسوی، مادر حسين رونقی با اعلام اين به رهانا گفت: «حسين رونقی در روزهای گذشته دست به اعتصاب غذا زده و خواسته‌اش را ديدار با دادستان تهران اعلام کرده است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانم موسوی به رهانا گفت: «طی دو روز گذشته حسين با ما تماس نگرفت، شخصی خبر اعتصاب غذای حسين را ديروز به ما داد و امروز خود حسين در تماس تلفنی به ما گفت که در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

حسين رونقی ملکی در تاريخ ۱۱ مهر ماه حکم ۱۵ سال زندان خود را در دادگاه انقلاب و از طرف شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب دريافت کرد. اين حکم توسط ستاری، سردفتر شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اين وبلاگ‌نويس ابلاغ شد. به رونقی اجازه رويت و خواندن حکم را نداده و او را با ضرب و شتم و تهديد وادار به امضای حکم ابلاغ شده کرده بودند.

لازم به يادآوری است که حسين رونقی ملکی از تاريخ ۲۲ آذر ماه گذشته در منزل پدريش در شهر ملکان تبريز بازداشت و به سلول‌های انفرادی بند ۲ الف زندان اوين که زير نظر سپاه پاسداران است منتقل شد. رونقی در طول ۱۰ ماه گذشته به شدت برای اخذ اعتراف و مصاحبه تلويزيونی تحت فشار بوده است.

به گفته‌ی خانواده‌ی رونقی مسئولين قضايی عنوان کرده‌اند که حکم وی اعدام بوده است، اما به وی تخفيف داده‌اند. همچنين آن‌‌ها اعلام کرده‌اند که در صورتی که وی همکاری می‌کرد، حکم سبک‌تری به او می‌داده‌اند.

لازم به ذکر است حکم ۱۵ سال زندان اين وبلاگ‌نويس هنوز به وکيل وی آقای دادخواه اعلام نشده است و اين حکم در دادگاه بدوی صادر شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016