جمعه 16 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرين اخبار از حادثه تروريستی در سندج، نماينده سنندج: هيچ‌کس مسووليت را نپذيرفته است، شش نفر شهيد شدند، ايسنا

نماينده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنايت تروريستی روز پنجشنبه در ميدان آزادی اين شهر از به شهادت رسيدن و زخمی شدن تعدادی از هموطنان‌مان خبر داد.

امين شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: دو فرد مسلح با اسلحه کلاشينکف از خودرو پياده شدند و کيوسک پليس راهنمايی و رانندگی را به رگبار بستند که به گفته معاون سياسی استانداری کردستان ۶ نفر از جمله چهار مامور نيروی انتظامی به شهادت رسيدند و تعدادی ديگر زخمی شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اين‌که « هيچ فرد و گروهی مسووليت اين عمليات را به عهده نگرفته است» پيگيری قاطع اين جنايت از سوی مسوولان امنيتی و انتظامی استان را خواستار شد و افزود: اگر اين حادثه پيگيری نشود و عوامل آن شناسايی نشوند، ممکن است شاهد وقوع جنايت‌های مشابه ديگری باشيم.

وی افزود: هم‌چنين ما معتقديم اين‌گونه مسائل نبايد به صورت سربسته و محرمانه پيگيری شود، بلکه پس از شناسايی عوامل، آنها بايد از طريق صدا و سيما به مردم شناسانده شوند. اگر اين حمله به خاطر هفته نيروی انتظامی بوده اين را بگويند، اگر هم عوامل پژاک، گروه‌های سلفی و وهابی اين جنايت را رقم زدند، اين‌ها بايد ريشه‌يابی شود.

نماينده‌ مردم سنندج در مجلس تاکيد کرد: اين جنايت در ميدان مرکزی سنندج و ساعت ۵ عصر که اوج شلوغی روز است انجام شد و افراد مسلح اسلحه‌ای به بزرگی کلاشينکف در دست داشتند. بايد مشخص شود که آن‌ها چطور توانسته‌اند اين جنايت را رقم بزنند.

وی از آغاز تحقيق و بررسی مسوولان امنيتی و انتظامی استان در مورد اين حادثه خبر داد و با تاکيد بر ضرورت توجه به امنيت مردم، خواستار تشکيل تيم تحقيقاتی برای بررسی اين موضوع و شناساندن عوامل آن به مردم شد.

به گزارش ايسنا پنجشنبه‌شب نيز معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان شمار شهدا و مجروحان جنايت تروريستی عصر روز پنجشنبه سنندج را ۱۴ نفر اعلام کرد.

سرهنگ کاظمی نژاد گفت: دو تروريست با اسلحه کلاشينکف مقارن ساعت ۱۳ و ۱۰ دقيقه روز پنجشنبه در ميدان آزادی سنندج اقدام به تيراندازی بی‌هدف به مردم و نيروهای انتظامی کردند.

به گزارش ايسنا، هم‌چنين يک مقام آگاه در استانداری کردستان اعلام کرد: پنجشنبه ساعت ۵ و ۳۰ دقيقه بعد از ظهر در ميدان اصلی شهر سنندج، ميدان آزادی، يک پژو ۴۰۵ GLX‌ که دو سرنشين داشت با اسلحه به سوی يک خودروی نيروی انتظامی حمله کرد و در پی اين حمله ۴ نفر از مامورين نيروی انتظامی و دو نفر از مردم عادی به شهادت ‌رسيدند.

اين مکان نزديک پاسگاه راهنمايی و رانندگی ميدان آزادی بوده و مشاهدات حاکی از آن است که بر روی خودروی سمند پليس بيش از ۲۰ اثر تير مشاهد شده است. ضاربين سريعا متواری شدند.

مجروحان به بيمارستان منتقل شده‌اند و حال يکی از آن‌ها وخيم اعلام شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016