سه شنبه 20 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌مقدم: رفت‌وآمد نيروهای رسانه‌ای فتنه‌گران به خارج با هماهنگی خاتمی بود، ضرب آهنگ فتنه اقتصادی شروع شده است، ايسنا و فارس

سردار احمدی‌مقدم فرمانده‌ نيروی انتظامی در جلسه‌ جامعه‌ وعاظ تهران خبر داد: ضرب‌آهنگ فتنه اقتصادی شروع شده است.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) حجت الاسلام و المسلمين ‌شجونی دبير جامعه وعاظ تهران در ابتدای اين جلسه با خيرمقدم به فرمانده نيروی انتظامی، شهادت تعدادی از پرسنل نيروی انتظامی و ديگر هموطنان‌مان در سنندج را تبريک و تسليت گفت و از فعاليت‌های نيروی انتظامی تشکر و قدردانی کرد.

روابط عمومی جامعه‌ وعاظ گزارش داد که سردار احمدی‌مقدم نيز در اين جلسه طی سخنانی با بيان اين‌که « امنيت اخلاقی در حقيقت آيينه‌ باورها و اعتقادات جامعه است» افزود: آتش فتنه بعد از انتخابات شعله‌ور شد، ولی مقدمات آن از قبل انجام شده بود و نيروی انتظامی با تشخيص به موقع نسبت به کنترل به موقع خيلی از توطئه‌ها اقدام کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اين‌که « گشت ارشاد يک بهانه برای لشگرکشی خيابانی فتنه‌گران بود» خاطرنشان کرد: نيروهای رسانه‌ای فتنه‌گران برای کمک به رسانه‌های ضدانقلاب از جمله بی‌بی سی به خارج رفته‌اند، آن‌ها در جلسه‌ای با يکی از سران فتنه تصميم خود را برای خروج از ايران اعلام کردند که اين تصميم آن‌ها با استقبال آن فرد مواجه شد و وی از آن‌ها خواست تماس‌شان را حفظ کنند.

وی هم‌چنين ديدگاه مقام معظم رهبری در مورد فتنه‌گران را يادآور شد و اظهار کرد: دسته‌بندی فتنه‌گران کاملا دقيق و اثرگذار بود و به درستی به کارگزاران نظام تاکيد شده است که از افراط و تفريط در اين ارتباط خودداری شود و برای هر بخشی از فتنه‌گران تدبيری مبتنی و خاص انديشيده شود.

فرمانده‌ نيروی انتظامی هم‌چنين با بيان اين‌که « نيروی انتظامی در ارتباط با طرح عفاف و حجاب موظف به هماهنگی با دولت شده است» ادامه داد: ما با مسوولان وزارت کشوردر اين ارتباط جلسات هماهنگی متعددی را برگزار کرده‌ايم و در بسياری از تيم‌های مستقر يک روانشناس وجود دارد و نسبت به پيگيری خطای انجام شده با فرد خاطی و خانواده وی مشاور روانشناسی انجام می‌شود.

وی در بخش ديگری از سخنان خود اظهار کرد: ضرب‌آهنگ فتنه‌ اقتصادی شروع شده و آمريکايی‌ها در اين دوره مامور خزانه‌داری خود را به کشورهای مختلف می‌فرستند تا آن‌ها را تحت فشار قرار دهند و دشمنان نيز با توطئه‌ جمع‌آوری ارز از بازار داخلی خواستند به امور اقتصادی ضربه بزنند، وليکن اين امر باعث شد تا نقدينگی از بازار جمع شود، و ايران نسبت به توزيع ارز هيچ‌گونه محدوديتی ندارد.

وی همچنين گفت: با تاکيد رييس‌جمهور نسبت به بهبود دريافتی پرسنل نيروی انتظامی ما اکنون آثار مثبتی در اين عرصه شاهد هستيم.

***

سردار احمدی مقدم:
رفت‌وآمد نيروهای رسانه‌ای فتنه‌گران به خارج با هماهنگی خاتمی بود

خبرگزاری فارس: فرمانده نيروی انتظامی گفت: خاتمی با استقبال از رفت‌وآمد نيروهای رسانه‌ای فتنه‌گران از آنان خواسته تا با وی در تماس باشند.

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، به نقل از روابط عمومی جامعه وعاظ سردار احمدی مقدم شب گذشته در نشست هفتگی جامعه وعاظ تهران حضور يافت.

فرمانده نيروی انتظامی در اين نشست با اشاره به موضوع امنيت اخلاقی در جامعه اظهارداشت: امنيت اخلاقی در حقيقت آيين‌نامه باورها و اعتقادات جامعه است.

وی گفت: آتش فتنه در بعد از انتخابات بروز و ظهور کرد،‌ امٌا مقدمات و زمينه‌سازی‌های آن قبل از آن صورت گرفته بود که نيروی انتظامی با تشخيص به موقع و عکس‌العمل‌های مناسب نسبت به کنترل و دفع بسياری از توطئه‌ها اقدام کرد.

*گشت ارشاد، بهانه‌ای برای لشگرکشی خيابانی فتنه‌گران بود

فرمانده نيروی انتظامی کل کشور در ادامه بيان داشت: گشت ارشاد، برای جريان فتنه بهانه‌ای برای لشگرکشی خيابانی و ايجاد فتنه و آشوب بود تا اهداف خود را از طريق آن پی‌گيری کنند.

احمدی‌مقدم در خصوص نيروهای رسانه‌ای فتنه‌گران تصريح کرد: زمانی که آنها برای کمک به رسانه‌های ضدانقلاب از جمله BBC به خارج از کشور می‌رفتند در جلسه خداحافظی با سيدمحمد خاتمی ديدار کرده و تصميم خود را برای خروج از ايران به اطلاع وی رساندند.

وی در همين زمينه ادامه داد: خاتمی ضمن استقبال از اين موضوع از آنها خواست تا با وی در تماس باشند.

فرمانده نيروی انتظامی کل کشور در بخش ديگری از سخنان خود در اين نشست گفت: ديدگاه‌های حکيمانه مقام معظم رهبری نسبت به دسته‌بندی فتنه‌گران کاملا دقيق و اثرگذار بود، ايشان نسبت به برخورد مسئولان نظام آنها را از افراط و تفريط بر حذر داشتند و برای هر لايه از فتنه‌گران تصميم مقتضی و خاصٌی در نظر گرفته شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نيروی انتظامی را نسبت به «طرح عفاف و حجاب» موظف به هماهنگی با دولت فرمودند که ما با وزارت کشور جلسات هماهنگی متعددی در اين خصوص برگزار نموده‌ايم.

احمدی‌مقدم، افزود: در بسياری از تيم‌های مستقر يک عضو روانشناس حضور دارد، که نسبت به پی‌گيری خطای انجام گرفته با فرد خاطی و خانواده وی مشاوره روانشناسی صورت می‌گيرد.

*ضرب‌آهنگ فتنه اقتصادی شروع شده است

وی هم‌چنين در بخش ديگری از سخنان خود به فتنه اقتصادی اشاره کرد و گفت: ضرب‌آهنگ فتنه اقتصادی شروع شده است و آمريکايی‌ها در اين دوره مامور خزانه‌داری کل خود را به کشورهای مختلف می‌فرستند تا آنها را تحت فشار قرار دهند.

احمدی‌مقدم در ادامه جمع‌آوری ارز در چند روز گذشته را توطئه دشمن توصيف کرد و افزود: دشمن با جمع‌آوری ارز از بازار داخلی می‌خواست به سيستم اقتصادی ضربه وارد کند، ليکن همين مسئله باعث شد نقدينگی از بازار جمع‌آوری شود؛ کشور نسبت به عرضه ارز هيچ‌گونه محدوديتی ندارد.

وی در خاتمه از بذل محبت رئيس جمهوری نسبت به بهبود دريافتی پرسنل نيروی انتظامی تشکر کرد و گفت: اين کار رئيس جمهور آثار مثبتی در معيشت پرسنل و اعضای نيروی انتظامی داشته است.

در اين نشست حجت‌الاسلام جعفر شجونی دبيرکل جامعه وعاظ تهران ضمن خيرمقدم به سردار احمدی‌مقدم شهادت جمعی از پاسداران نيروی انتظامی و مردم بی‌گناه سنندج را به ايشان تبريک و تسيلت گفت و از فعاليت‌ها و برنامه‌های انجام شده در هفته نيروی انتظامی قدردانی کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016