سه شنبه 20 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ذخيره‌سازی يک ميليون تنی گوشت در آستانه هدفمندکردن يارانه‌ها، کلمه

دولت وزارت بازرگانی را مجاز کرده است تا برای کمک به اجرای قانون هدفمند کردن يارانه‌ها، اقدامات لازم برای ذخيره‌سازی يک ميليون و ۶۰ هزار تن نهادهای دامی و اقلام پروتئينی را انجام دهد.


در شرايطی که شمارش معکوس برای اجرای طرح هدفمند کردن يارانه‌ها آغاز شده است و هر روز اخبار متفاوتی در اين رابطه بر خروجی خبرگزاری‌ها قرار می‌گيرد به تازگی دولت تصميم تازه‌ای مبنی‌بر ذخيره‌سازی يک ميليون تن نهاده دامی و اقلام پروتئينی را ابلاغ کرد.

بر اين اساس دولت وزارت بازرگانی را مجاز کرده است تا برای کمک به اجرای قانون هدفمند کردن يارانه‌ها، اقدامات لازم برای ذخيره‌سازی يک ميليون و ۶۰ هزار تن نهادهای دامی و اقلام پروتئينی را انجام دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی دولت، نمايندگان ويژه احمدی نژاد در کارگروه کنترل بازار به استناد اصل يکصد و سی و هفتم قانون اساسی به وزارت بازرگانی اجازه دادند برای کمک به اجرای قانون هدفمند کردن يارانه‌ها و رفع هرگونه نگرانی در جامعه اقدامات لازم را برای ذخيره‌سازی يک ميليون و ۶۰ هزار تن گوشت قرمز، گوشت مرغ، ذرت، جو و کنجاله سويا به ارزش ۵ هزار و ۹۵۰ ميليارد ريال را انجام دهد.

بر اساس اين مصوبه وزارت بازرگانی مجاز است برای ذخيره اقلام پروتئينی و نهاده‌های دامی از توان و ظرفيت شرکت‌های پشتيبانی امور دام کشور و سازمان تعاونی روستايی کشور به عنوان مباشر استفاده کند.

همچنين معاونت برنامه‌ريزی و نظارت راهبردی رياست جمهوری مکلف است تسهيلات اعطايی توسط بانک‌های عامل به شرکت‌های مذکور را تضمين کنند.

براساس تصميم نمايندگان ويژه رئيس دولت در کارگروه کنترل بازار، وزارت بازرگانی بايد ۳۰ هزار تن گوشت قرمز به ارزش يک هزار و ۸۰۰ ميليارد ريال و ۳۰ هزار تن گوشت مرغ به ارزش ۷۵۰ ميليارد ريال ذخيره کند.

همچنين اين وزارتخانه بايد اقدامات لازم جهت ذخيره‌سازی ۴۰۰ هزار تن ذرت به ارزش يک هزار و ۲۰۰ ميليارد ريال، ۴۰۰ هزار تن جو به ارزش يک هزار و ۲۰۰ ميليارد ريال و ۲۰ هزار تن کنجاله سويا به ارزش يک هزار ميليارد ريال را انجام دهد.

گفتنی است اين مصوبه را محمد رضا رحيمی معاون اول احمدی نژاد برای اجرا ابلاغ کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016