یکشنبه 2 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مديرکل گسترش وزارت علوم: صدور مجوز جديد برای ۱۲ رشته علوم انسانی متوقف شد، ايسنا

- محتوای اين رشته‌ها با مبانی دينی اسلامی هماهنگی ندارد و غربی است

مدير کل دفتر گسترش وزارت علوم، تحقيقات و فناوری از توقف صدور مجوز جديد برای ۱۲ رشته علوم انسانی در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: ‌توسعه اين ۱۲ رشته پس از بازنگری محتوا و متون درسی و با لحاظ سياست‌های موجود انجام می‌گيرد.

دکتر حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اينکه طبق مصوبات شورای برنامه ريزی وزارت علوم هر برنامه آموزشی از زمان تصويب تا پنج سال قابليت اجرا دارد، افزود: بايد عنوان و محتوای دروس، منابع و ماخذ برنامه‌های آموزشی پس از پنج سال، حداقل تا۷۰ درصد مورد بازنگری قرار گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته مدير کل دفتر گسترش وزارت علوم از آنجا که عمر اکثر برنامه‌های آموزشی درعلوم انسانی از زمان تصويب بيش از پنج سال می‌گذرد، بنابراين تصميم وزارت متبوع از يک جهت بر اين اساس اتخاذ شده است.

وی در ادامه گفت: جنبه ديگر اين تصميم که بسيار مهم و تعيين کننده است براين مبناست که محتوای برنامه‌های آموزشی موجود در ۱۲ رشته با مبانی دينی (اسلام) هماهنگی ندارد و پايه و اساس آنها بر پايه مکاتب غربی عموما مادی تنظيم شده و نياز است که محتوا و متون درسی اين رشته‌ها با توجه به مبانی عقيدتی دينی و بومی بازنگری شود.

حسنی تصريح کرد: ۱۲ رشته ذکر شده در حال حاضر در دانشگاه‌ها داير است و دانشجو در اين رشته‌ها پذيرش می‌شوند، اما توسعه آنها در دانشگاه‌های متقاضی تا زمان بازنگری در اولويت نمی‌باشد.

مدير کل دفتر گسترش وزارت علوم خاطرنشان کرد: در ضمن توسعه ظرفيت رشته‌های علوم انسانی در دانشگاه‌ها بر اساس طرح آمايش سرزمين انجام می‌گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016