چهارشنبه 12 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ممانعت از برگزاری روز جهانی کوروش در دانشگاه مازندران، دانشجونيوز

مسئولين دانشگاه مازندران مانع از برگزاری جشن روز جهانی کوروش در اين دانشگاه شدند.

به گزارش دانشجونيوز، جمعی از فعالين دانشجوئی دانشگاه مازندران پس از مخالفت مديريت فرهنگی دانشگاه در برگزاری جشن روز جهانی کوروش کبير، اقدام به برگزاری مراسمی نمادين برای بزرگ داشت روز جهانی کوروش نمودند.

گفتنی است دانشجويان نمادی از منشور حقوق بشر کوروش کبير به همراه وصيت نامه را در دانشکده اقتصاد و علوم انسانی دانشگاه مازندران در معرض ديد دانشجويان قرار دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


منابع آگاه به دانشجونيوز گزارش می دهد که اين حرکت دانشجويان منجر به برخورد چند تن از اعضای حراست با دانشجويان شد. مسئولين حراست دانشگاه مازندران به همراه چند تن از عناصر ناشناس و لباس شخصی به منشور نمادين کوروش حمله کرده و اين کار موجب برخورد فيزيکی بين اعضای حراست و دانشجويان شده که نهايتا موجب ضرب و شتم چند تن از دانشجويان در اين درگيری شده است.

عناصر لباس شخصی پس از برهم زدن مراسم نمادين و ضبط منشور نمادين کوروش اقدام به بازداشت دو ساعته دو تن از مسئولين اين مراسم نمودند.

بازداشت موقت اين دو دانشجو توسط نيروهای لباس شخصی منجر به اعتراض جمعی از فعالين دانشجوئی در دانشگاه مازندران شده بود که پس از دو ساعت با مذاکره نماينده دانشجويان با اعضای حراست پرديس دانشگاه اين دو دانشجو آزاد شدند.

در جريان حوادث پس از انتخابات عده ای از دانشجويان دانشگاه مازندران معتقدند که در جريان برگزاری مراسم های مختلف حضور نيروهای ناشناس و لباس شخصی در فضای پرديس دانشگه مازندران محسوس شده است.

۲۹ اکتبر روز جهانی کوروش در تقويم های بين المللی می باشد که در اين روز از مقام والای کوروش کبير در سرتاسر جهان تجليل می شود اما اين روز از تقويم جمهوری اسلامی حذف شده است و هرگونه مراسمی منجر به برخورد نيروهای امنيتی می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016