چهارشنبه 26 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جواد لاريجانی در نيويورک: در طول سال، حتی يک مورد هم حکم سنگسار صادر نمی‌شود، خشونت بحثی کاملأ فرهنگی است، ايسنا

می‌خواهند اسلام را از دريچه سنگسار معرفی کنند
اسلام و غرب در موضوعات حقوق بشری اختلاف مبنائی دارند

دبير ستاد حقوق بشر با ابراز تاسف از قطعنامه امسال آمريکا وبرخی کشورهای غربی و تناقض گويی‌های غرب برضد دولت و ملت جمهوری اسلامی ايران گفت: جمهوری اسلامی ايران از موازين خود در دفاع از نظام اسلامی، به تمام معنا و درتمام شئون، يک قدم هم عقب‌نشينی نمی کند.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا و به نقل از پايگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر قوه قضاييه، محمدجواد لاريجانی که برای شرکت در اجلاس حقوق بشر سازمان ملل در نيويورک به سر می‌برد، گفت: غرب به تهاجم خود عليه انقلاب اسلامی مردم ايران در سه دهه گذشته ادامه می‌دهد که از سال ۱۳۸۲ اين تهاجم در قالب قطعنامه‌های سالانه مطرح می‌شود.

مشاور بين‌الملل رئيس قوه قضائيه افزود: غربی‌ها امسال پيش نويس قطعنامه‌ای را برضد ايران تهيه کرده‌اند که قرار است در کميته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد به رای گذاشته شود و دنباله همان تهاجم های قبلی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی درباره پيش نويس امسال غربی ها تاکيد کرد: اين پيش نويس پيشنهادی، متنی کاملا غير حرفه‌ای و شامل مجموعه ای از دروغ های بسيار شنيع و اتهاماتی است که در بهترين حالت، غير قابل راستی آزمائی است.

دبير ستاد حقوق بشر کشورمان افزود: اين سازماندهی کاملا سياسی را که هدفی به غير از تهاجم به نهادهای حقوق بشری کشورمان ندارد، دولت آمريکا سازماندهی کرده است.

لاريجانی به پيروی معدود کشورهای اروپائی از شيطنت امسال کاخ سفيد اشاره کرد و گفت: هدف آنها زير فشار گذاشتن تجربه عظيمی است که ملت ما در بنای يک نظام مدنی بر اساس فکر اسلامی داشته است.

مشاور بين‌الملل رئيس قوه قضائيه با بيان اينکه ملت ايران در سه دهه گذشته بزرگترين و تنهاترين دمکراسی واقعی خاورميانه را تجربه کرده است، گفت: اين تجربه در سی سال گذشته، جمهوری اسلامی ايران را به موفق ترين کشور در علم و فناوری روز دنيا از يک سو و برجسته ترين کشور منطقه از نظر توسعه سياسی تبديل کرده است.

وی افزود: بنابراين اگر چنين تجربه ای مورد تهاجم وسيع غربی ها قرار می گيرد، علت خيلی پيچيده نيست، زيرا منافعی که آمريکا وغرب در منطقه ما برای خود تعريف می کنند، بيشتر توسط يک ديکتاتور سکولار که فقط وقت اذان به مسجد می رود، تامين می شود و فقط نمائی از اسلام دارد.

لاريجانی با اشاره به نظام مردم سالار جمهوری اسلامی ايران گفت: تصويب چنين قطعنامه‌های سياسی در سازمان ملل متحد، هيچ خللی در تصميم و حرکت ملت ما به سمت نظام اسلامی ايجاد نمی کند.

مشاور بين‌الملل رئيس قوه قضائيه در عين حال گفت: تصويب چنين قطعنامه‌های سياسی آن‌هم درباره مسائل حقوقی، برای سازمان ملل متحد لکه ننگ بزرگی است که در آينده معلوم خواهد شد چه بلائی بر سر اين سازمان آورده‌اند.

لاريجانی گفت: در عين حال در نشست امسال نيز جمهوری اسلامی ايران، مواضع برحق خود را با صراحت و به روشنی بيان خواهد کرد.

دبير ستاد حقوق بشر کشورمان افزود: آن‌طور که شنيده‌ايم، متاسفانه قطعنامه سياسی امسال تهاجم های شنيعی نيز درباره نقش اسلام و قوانين اسلامی دارد، در حالی‌که ما افتخار می کنيم که می خواهيم اسلام را نه تنها در قوانين جزائی بلکه در همه امور زندگی خودمان پياده کنيم.

لاريجانی همچنين گفت: اين پيش نويس قطعنامه آمريکا و غرب شامل برخی دخالت های آشکار در امور داخلی کشورمان است که حمايتی غير قانونی و رسوا شده از جريان فتنه دارد.

مشاور بين‌الملل رئيس قوه قضائيه ايران با اشاره به اينکه چنين دخالت‌های آشکاری در امور داخلی ايران در قالب قطعنامه های حقوق بشری، جهت واقعی اين قطعنامه را نشان می دهد گفت: اين پيش نويس در مجموع، يکی از سياه ترين اسنادی است که تاکنون در سازمان ملل متحد، برای رای گيری عرضه شده است.

لاريجانی در پاسخ سوالی درباره‌ی رايزنی‌های ايران با ديگر نهادهای فعال در سازمان ملل متحد نيز گفت: دستگاه ديپلماسی کشورمان رايزنی های زيادی را با کشورهای مستقل و غير همسو با غرب داشته است.

دبير ستاد حقوق بشر کشورمان به تهاجم رسانه های غربی درباره حقوق بشر در ايران اسلامی نيز اشاره کرد و گفت: هم اکنون بهمنی از جوسازی سازمان دهی شده رسانه های غربی برضد نظام مردمی جمهوری اسلامی ايران براه افتاده است که هدف اصلی آن ، تاثيرگذاری منفی بر افکار عمومی دنياست.

لاريجانی به عنوان نمونه به تبليغات دروغين غربی ها درباره ماجرای سکينه محمدی آشتيانی اشاره کرد و گفت: در آمريکا زنی که به قتل شوهر و روابط نامشروع متهم شد، حتی با وجود تائيد پزشکان مبنی بر عقب افتادگی ذهنی وی، اعدام شد.

وی افزود: همين اتفاق در کشور ما رخ داده و زنی ، ضمن کشتن شوهرش، متهم به روابط نامشروع است و به جزای سنگينی محکوم شده است اما می بينيم که چه فضايی را ايجاد کرده‌اند.

مشاور بين‌الملل رئيس قوه قضائيه با اشاره به اينکه در نظام حقوقی اسلام ، مسير قانونی محکوميت در تخلفات بزرگ، بويژه در مواردی که مجازات اعدام باشد، نظامی پيچيده و دقيق است، تاکيد کرد: نظام حقوقی ما نشان داده است که بسيار دقيق تر از نظام حقوقی آمريکاست، ما نمی توانيم اين مجرم را بلافاصله مجازات کنيم چون طبق قانون ما، مجازات هائی که در آن نفس مطرح است بايد در مسيرهای مختلفی بازبينی و نظارت دوباره شود.

لاريجانی افزود: در اين موارد مهم ، حکم به ديوان عالی می رود و در ادامه برای استيذان، نزد رئيس قوه قضائيه می‌رود و اگر رئيس قوه شبهه ای در ماهيت شرعی آن داشته باشد، دوباره پرونده را برای دقت و بازرسی مجدد باز می کند.

دبير ستاد حقوق بشرهمچنين افزود: ما به اين نظام قانونی و دقت های آن افتخار می کنيم ولی اگر مقصود غربی ها اين است که کسی که مرتکب قتل وکار شنيع اخلاقی شود، نبايد حکم اعدام بگيرد، چرا خودشان در موارد مشابه چنين فضاسازی و تبليغات نمی کنند.

وی به جوسازی رسانه های غربی برضد حد اسلامی سنگسار اشاره کرد و گفت: اگر غربی‌ها معتقدند سنگسار حکم خشنی است، خشوت بحثی کاملا فرهنگی است، خشونت در تمدن غربی مفهوم بهم ريخته‌ای دارد.

لاريجانی در اين خصوص مثالی زد و گفت: اگر پای يک سگ کوچک را در خيابان های نيويورک يا پاريس ، ماشين زير بگيرد ، همه دورش جمع می شوند، پليس می آيد، برخی ها حتی گريه می کنند که نسبت به اين حيوان خشونت روا شده است.

وی افزود: اما همين غرب از رژيمی حمايت يا به نحوی آن را تحمل می کند که سالانه هزاران کودک را می کشد. حمايت از اعمال ضد حقوق بشری رژيم صهيونيستی در غزه و فلسطين نشان می دهد که مفهوم خشونت در غرب، بيشتر به بازيچه ای دست رسانه ها تبديل شده است.

دکتر لاريجانی نگاه اسلام به حد شرعی سنگسار را با هدف بازدارندگی دانست و گفت: هر نوع زنا يا حتی هر نوع زنای محصنه، حکم سنگسار نمی گيرد، بلکه شرايط خاص خود را دارد و در طول سال، حتی يک مورد هم حکم سنگسار صادر نمی شود.

وی افزود: اساس و بنای جوامع اسلامی و به ويژه نظام ما، براساس ساختار خانواده، وفاداری و حفظ حدود عفت است، عفتی که در غرب مفهوم کشته شده ای است و قرنهاست که ديگر مفهومی به نام عفت وجود ندارد.

دکتر لاريجانی گفت: آنها می خواهند اسلام را از دريچه سنگسار به دنيا معرفی کنند، سنگسار بخشی از يکی از قوانين مجازات اسلامی و از حدود اسلام است و با قانون سنگسار، کسی نمی‌تواند اسلام را بفهمد، بلکه تبيين واقعی اسلام نشان می دهد که اين دين مبين، يکی از بزرگترين تمدن های بشری را ايجاد کرده است.

مشاور بين‌الملل رئيس قوه قضائيه افزود: حال سئوال اين است که ما چرا بايد تسليم اين ساختارهای نظری غرب شويم، دعوای ما و غرب برسرحقوق بشر دقيقا درهمين جاست، ما نمی خواهيم فرهنگ تحميلی داشته باشيم، ما خود فرهنگ داريم، اساس فکری و نظام مدنی داريم، قانون داريم و کاملا هم موجه است.

محمد جواد لاريجانی همچنين به تناقض گويی های غرب برضد دولت و ملت جمهوری اسلامی ايران اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ايران از موازين خود در دفاع از نظام اسلامی، به تمام معنا و درتمام شئون، يک قدم هم عقب نشينی نمی کند.

دبير ستاد حقوق بشر کشورمان در پايان گفت: هيات جمهوری اسلامی ايران نيز اکنون در نيويورک حضور دارد تا از مواضع برحق اسلام و نظام در حمايت از ساختار مدنی و سياسی که بر اساس تفکر اسلامی بنا شده است، دفاع کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016