پنجشنبه 27 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تست گرم سامانه موشکی بهينه‌سازی شده اس‌۲۰۰ با موفقيت انجام شد، ايلنا

- کشورهايی که تجهيزات نظامی می‌فروشند به هنگام جنگ و بحران قابل اطمينان نيستند و ممکن است ما را تنها بگذارند به همين خاطر بايد در عرصه دفاعی خودکفا بود
- موضوع پدافند هوايی از اهميت فوق‌العاده‌ای برخوردار شده است.


ايلنا: معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند هوايی خاتم‌النبيا گفت: تست گرم سامانه موشکی بهينه‌سازی شده اس‌۲۰۰ با موفقيت انجام شد
به گزارش خبرنگار ايلنا سردار محمدحسن منصوريان که بعدازظهر امروز در منطقه عمومی رزمايش مدافعان آسمان ولايت ۳ حضور يافته بود در جمع خبرنگاران به تدوين اهميت پدافند هوايی در برابر تهاجمات دشمنان پرداخت و گفت: امروزه تجهيزات حملات هوايی در شرايطی است که کشورهای دارای تکنولوژی و قدرت برتر به هنگام تحديد در حداقل زمان ممکن عکس‌العمل سريع از خود نشان می‌دهند و با استفاده از ابزارهای ظرفيت هوايی اراده خود را به طرف مقابل تحميل می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد : بدين ترتيب نقش و تاثير پدافند هوايی مشخص می‌شود ‏ زيرا بعنوان يک يگان بی‌بديل، تنها واحد پاسخگو به تهديدهای هوايی است.
معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند هوايی خاتم‌النبيا با بيان اينکه اهميت پدافند هوايی به همين ميزان که اشاره شد در جنگ‌ها مشخص می‌شود و قدرت هوايی دشمن را کاهش می‌دهد‏، اضافه کرد : براين اساس طی سال‌های گذشته موضوع پدافند هوايی از اهميت فوق‌العاده‌ای برخوردار شده است، تا جايی که همه مسوولين نظام از جمله فرمانده‌هان رده بالای نيروهای مسلح و راس آنها فرماندهی معظم کل‌ قوا نسبت به ارتقاع توان کشور در اين زمينه پای کار آمده‌اند.
وی با اشاره به ويژگی‌های رزمايش بزرگ و سراسری مدافعان آسمان ولايت ۳ از وسعت برگزاری رزمايش که سراسر کشور را شامل می‌شود ياد کرد و گفت: همچنين در اين رزمايش هرشخصی که به نوعی در ارتباط با پدافند هوايی بوده و دستی در آتش دارد وارد صحنه رزمايش شده است.
منصوريان با بيان اينکه البته تمام توان پدافند هوايی کشور و نيروهای شرکت کننده به نمايش در نيامده است ، گفت: همکاری و درک متقابل نيروها نسبت به مسئله پدافند هوايی از ديگر اهداف اين رزمايش است. بدين ترتيب که يگان‌های عمل کننده ابتدا از مسئله پدافند درک مشترک داشته باشند و سپس توان خود را در مقابله با تهاجم دشمن ارتقاء دهند.
وی تعريف منطقی بين پدافند عامل و پدافند غيرعامل را از ديگر اهداف مدنظر برشمرد و گفت: تاکنون اين دو مقوله جدا از يکديگر کار می‌کردند، اما امروز به اين نتيجه رسيده‌ايم که اگر تعامل بين پدافند عامل و پدافند غيرعامل برقرار شود نتيجه بهتری خواهيم گرفت.
معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند هواپيمايی خاتم‌النبيا گفت: در اين رزمايش تصميم داريم با ايجاد يک رابطه منطقی بين پدافند عامل و پدافندغيرعامل سهم هرکدام را در طرح‌های عملياتی و دفاعی مشخص کنيم.
وی در همين رابطه افزود: به عبارت ديگر عرصه حضور هريک از مقوله‌های پدافند عامل و غيرعامل مشخص شود ،چنانچه همه پتانسيل‌ها را مشخص کنيم و سهم هريک را بدانيم می‌توانيم در زمينه‌ دفاعی موثرتر عمل کنيم.
منصوريان افزود: درمجموع کليه يگان‌های مربوطه در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ايران و نيروی انتظامی با مسووليت قرارگاه پدافند هوايی خاتم‌النبيا به ميدان آمده‌اند.
وی در بخش ديگری از سخنان خود درخصوص تجهيزات جديد در مجموعه قرارگاه پدافند هوايی خاتم‌النبيا ، گفت: عمده تجهيزات ما تجهيزات دهه‌های قبل است که در معرض بهينه‌سازی قرار گرفته‌اند.
وی با تاکيد براينکه بايد به سوی بومی سازی تجهيزات پيش برويم ،گفت: کشورهايی که تجهيزات نظامی می‌فروشند به هنگام جنگ و بحران قابل اطمينان نيستند و ممکن است ما را تنها بگذارند به همين خاطر بايد در عرصه دفاعی خودکفا بود.
معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند هوايی خاتم‌النبيا با بيان اينکه ما از مدت‌ها قبل نسبت به بهينه‌سازی تجهيزات دراختيار اقدام کرده‌ايم به دستاوردهای دفاعی اشاره کرد و گفت: امروز می‌توانيم ادعا کنيم که در بخش‌هايی به طور کامل خودکفا شده‌ايم و می‌توانيم نيازهای خود را تامين کنيم منصوريان گفت امروزه در عرصه توليد و ساخت تجهيزات دفاعی راه‌های ميان‌بور را پيدا کرده‌ايم و توانسته‌ايم به تجهيزات جديدی دست پيدا کنيم که قادر هستند در صحنه رزم وضعيت عملياتی و ماندگاری خود را حفظ کنند.
وی درخصوص توليد سامانه‌های بردبلند نيز اظهار داشت: ثقل تهديدات ما در خصوص سامانه‌های برد متوسط است که ما بيشترين توان خود را برای خودکفايی دراين زمينه و در اين بخش اختصاص می‌دهيم. اما در عين حال نسبت به ساير موارد تهديد از جمله در بردکوتاه و بردبلند قافل نيستيم.
منصوريان تصريح کرد: امروزه با استفاده از تجارب و ظرفيت‌های مراکز دانشگاهی، نيروهای مسلح و تخصص‌های موضوع در وزارت دفاع برای تامين نيازها متناسب با عرصه‌های تهديد عمل می‌کنيم.
وی در ادامه گفت: تهديدات بردبلند حدود ۲۰ درصد از کل تهديدات کشور است که برای مقابله با آن تدابيری انديشيده‌ايم از آن جمله بهينه‌سازی سامانه موشکی اس‌۲۰۰ است. که تست گرم آن در اين رزمايش انجام شده است.
معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند هوايی خاتم‌النبيا در پايان گفت: با وجود آنکه تهديدات هوايی بردبلند سهم کمتری در دفاع هوايی دارند ، تاکيد کرد: لازم از به اين موضوع توجه شود که در اين راستا با همکاری مجموعه‌های نظامی داخل کشور سيستم‌هايی را برای تامين نيازهای عملياتی در اين خصوص درنظر گرفته‌ايم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016