جمعه 28 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حجت‌الاسلام صديقی، امام جمعه تهران: تنها چيزی که دشمنان به آن اميد دارند، هدفمند کردن يارانه‌ها است، ايلنا

- امروز دست‌يابی به فن‌آوری‌ها مسير خود را دنبال می‌کند و جهش‌های معجزه‌آسای ايران درسی برای امت‌های ديگر است
- بر علما، روشنفکران، ارباب هنر و جرايد فرض است که ريشه اتحاد را محکم کنند.


ايلنا:امام جمعه موقت تهران گفت: پس از کارساز نبودن تحريم‌ها و فتنه ۸۸، تنها چيزی که دشمنان به آن اميد دارند، هدفمند کردن يارانه‌ها است.
به گزارش خبرنگار ايلنا، حجت‌الاسلام کاظم صديقی در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به بيانات اخير مقام معظم رهبری اظهار داشت: همه اين رهنمودها از نفس پاکی برمی‌خيزد که از قماش گفتار انبيا و ائمه است که جنس هدايت دارد و تشريفات در آن ديده نمی‌شود. ايشان در پيام مربوط به حجاج کعبه را مرکز وحدت، عزت و معنويت توصيف کردند و حضور متنوع مردم از نقاط مختلف با توجه به قدرت و استعدادی که دارند زمينه‌ای برای نجات امت اسلامی و رسيدن به قدرتی فوق قدرت‌ها مطرح کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی همچنين به موضوع شکسته شدن اسطوره‌های گذشته در مورد هيولای شکست‌ناپذير اسرائيل و قدرت آمريکا و غرب پرداخت و افزود: امروز ملت ما تسليم خواسته‌های آنها نيستند و امام و انقلاب اسلامی اين بت را شکستند. همچنين آنها علم را انحصاری کرده بودند و خودباوری را گرفته بودند ولی امروز دست‌يابی به فن‌آوری‌ها مسير خود را دنبال می‌کند و جهش‌های معجزه‌آسای ايران درسی برای امت‌های ديگر است.
امام جمعه موقت تهران همچنين با اشاره به پيچيده شدن توطئه‌های استکبار و اينکه آنها ديگر به حمله نظامی اميدوار نيستند، گفت: کار امروز دشمنان ايجاد اختلاف و فتنه ميان شيعيان و اهل تسنن است و اين عاملی است که ملت‌ها بايد هوشياری خود را در مورد آن حفظ کنند و از اتحاد ايجاد شده در ايران و ساير کشورها پاسداری کنند. لذا بر علما، روشنفکران، ارباب هنر و جرايد فرض است که ريشه اتحاد را محکم کنند.
صديقی در ادامه همچنين سالروز ۲۵ آبان حماسه مردم اصفهان و ديدار آنان با مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و از آن تمجيد کرد.
وی در ادامه با اشاره به تحولات عراق اظهار داشت: همه کارشکنی‌های آمريکايی‌ها بعد از اشغال عراق با هوشياری مردم آن کشور و مقاومت مسئولين شکست خورد و علی‌رغم ميل آمريکا و برخی کشورهای منطقه رئيس‌جمهور و نخست وزير سابق عراق کار را به دست گرفتند که اميدواريم اين ملت بتواند گام بلندی در زمينه بيرون شدن اشغالگران و برقراری امنيت بردارند.
صديقی در ادامه خطبه دوم به موضوع اجرای هدفمندکردن يارانه‌ها اشاره کرد و آن را درخور همت مضاعف دانست و تصريح کرد: همه دلسوزان جامعه آرزوی اجرای اين کار را داشتند تا امکانات عادلانه توزيع شود.از سوی ديگر پس از کارساز نبودن تحريم‌ها و فتنه ۸۸ که مردم را آگاه و نسبت به چهره‌ها حساس کرد و مشخص شد که تحت مشمول عنايت خدا هستند، تنها چيزی که دشمنان به آن اميد دارند هدفمند کردن يارانه‌ها است. در اين زمينه رسانه ملی خوب کار می‌کند اما تمام اهل قلم بايد روشنگری کنند و ملت هم آماده برخورد با سختی‌ها را دارد که از عنايات امام زمان هم بايد در اين عرصه بهره برد.
امام جمعه موقت تهران در پايان خطبه دوم با گراميداشت هفته بسيج گفت: ۹ دی نشان داد که همه مردم ما بسيجی، ولايت‌مدار و روشنگر هستند و نيز پاک‌ترين، کارآمدترين و حکيم‌ترين رهبر از زمان حضرت سليمان و انبياء الهی و از بدو انقلاب تاکنون در اين کشور حاکم بوده‌اند.
وی همچنين بسيج را دارای نقش مالک اشتر در جامعه فعلی دانست و از فعاليت‌های آن در زمينه‌های گوناگون تجليل کرد.
صديقی در خطبه اول نيز به بيان مطالبی در خصوص عيد غدير خم و رواياتی در اين زمينه پرداخت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016