یکشنبه 30 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سارکوزی: توان موشکی ایران تهدیدی برای اروپاست، رادیو فرانسه

نوشتۀ رحمت قاسم بیگلو

"نیکلا سارکوزی" رئیس جمهوری فرانسه می گوید، توان موشکی ایران اروپا را تهدید می کند. وی که در اجلاس دوپیمان اتلانتیک شمالی ناتو در پایتخت پرتقال سخن می گفت، تاکید کرد علی رغم اینکه در اسناد در بیانیه پایانی این نشست و درمورد سپر دفاع ضد موشکی اروپا سخنی از منابع تهدید گفته نشده، ولی کاملاً روشن است که تهدید موشکی کنونی می تواند از سوی رژیم اسلامی ایران باشد .

سخنان نیکلا سارکوزی از آنجائی دارای اهمیت است که برخی از کشورهای عضو ناتو براین باوربوده و هستندکه مسئله تهدیدات موشکی ایران می بایست در طراحی استرتژی جدید ناتو که هم اکنون با اجلاس لیسبون در جریان است در نظرگرفته شده و در بیانیه پایانی این اجلاس که در ساعات پایانی روز شنبه به کارخود خاتمه می دهد به آن اشاره شده باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همزمان با اجلاس تعیین استرتژی جدید ناتوکه هم اکنون در لیسبون جریان دارد، به گزارش منابع خبری، "آندرس راس موسن" دبیرکل دانمارکی ناتو در مصاحبه ای با روزنامه انگلیسی "دیلی تلگراف" تاکید کرده است که اعضای ناتو باید براساس استراتژی جدید این امکان را داشته باشندکه از توان نظامی خود برای مقابله با تهدید هایی همچون "تروریسم" و "حملات موشکی" خارج ازمرزهای خود نیز استفاده نمایند. دبیرکل ناتو با حمایت از دیدگاه نمایندگان آمریکا و انگلیس، از کشورهای عضو خواست که این نظررا قبول کنند که ناتو باید بتواند با تهدید های امنیتی که در قرن جدید با آن روبه روست مقابله جدی نماید . راس موسن در این مصاحبه تصریح می کند که ما باید این موضوع را درک کنیم که در دنیای مدرن ما باید فراتراز مرزهای خود عمل نمائیم . و می افزاید: با پایان جنگ سردما با شمارزیادی از تهدید های جدید رو به رو هستیم که تروریسم یکی ازآن تهدید هاست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016