شنبه 6 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزئيات "فتنه بنزينی" فاش شد، مهر

معاون وزير نفت با تشريح زوايای پيدا و پنهان فتنه بنزينی توسط دشمنان، حذف بنزن از چرخه توليد بنزين را عامل کاهش آلودگی هوا اعلام کرد و گفت: امکان توليد روزانه ۱۷ تا ۲۰ ميليون ليتر بنزين در واحدهای پتروشيمی وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحسين بيات امروز در يک گردهمايی نفتی با بيان اينکه دشمن با برنامه ريزی ۲ ساله قصد داشت با تحريم بنزين ايران را فلج کند، گفت: اهميت خودکفايی در توليد بنزين در مجتمع‌های پتروشيمی حتی در خود مجموعه وزارت نفت هم به خوبی تبيين نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون وزير نفت با بيان اينکه برنامه‌ريزی دشمن برای تحريم بنزينی ايران بسيار دقيق بود، تصريح کرد: دشمنان طوری برنامه‌ريزی کرده بودند که با تحريم فروش بنزين به ايران و پايان ذخاير بنزين از ابتدای فصل بازگشايی مدارس ايران با بحران کمبود بنزين روبرو شود.

به گفته مدير عامل شرکت ملی صنايع پتروشيمی، دشمنان برنامه ريزی رسانه ای برای ايجاد تشنج در کشور را نيز انجام داده بودند.

وی با بيان اينکه به مدت سه هفته توليد بنزين در صنايع پتروشيمی در سکوت رسانه ای انجام شد و اجرای اين طرح بدون هيچ گونه مشکلی نتيجه داد، اظهار داشت: در اين مدت تمام تلاش شد که ضمن توليد بنزين مشکلی در توليد محصولات پتروشيمی پيش نيايد و صنايع پايين دستی پتروشيمی نيز بدون خوراک نمانند.

اين عضو ستاد تدابير ويژه اقتصادی وزارت نفت با اشاره به گذشت ۱۰۰ روز از آغاز طرح توليد بنزين در صنايع پتروشيمی، اظهارداشت: در حال حاضر صنعت پتروشيمی آمادگی توليد روزانه بيش از ۱۷ تا ۲۰ ميليون ليتر بنزين را دارد.

به گفته اين مقام مسئول، در صورت نياز می توانيم با اضافه کردن مجتمعهای پتروشيمی اصفهان و تبريز به چرخه توليد بنزين ميزان توليد اين فرآورده نفتی را افزايش دهيم.

بيات با تاکيد بر اينکه با حذف بنزن از چرخه توليد بنزين در برخی مجتمعها مشکل آلودگی آن هم به سرعت مرتفع شده است، افزود: با اين اقدام از ظرفيت خالی مجتمع پتروشيمی نوری هم به طور کامل مورد استفاده قرار گرفته است.

مدير عامل شرکت ملی صنايع پتروشيمی در خصوص آخرين وضعيت صادرات محصولات پتروشيميايی با بيان اينکه در هفت ماهه امسال بيش از ۹ ميليون تن محصول به ارزش ۵.۳ ميليارد دلار صادرات انجام شده است، گفت: صادرات محصولات از نظر ارزشی ۵۲ درصد و از نظر وزنی ۲۷ درصد رشد داشته است.

معاون وزير نفت ادامه داد: علاوه براين، ميزان فروش داخلی محصولات پتروشيمی در مهر ماه به ۶۵۰ هزار تن رسيد که ۵۵ درصد بيشتر از سال گذشته بوده است.

اين مقام مسئول همچنين در خصوص روند خصوصی سازی صنايع پتروشيمی، توضيح داد: تاکنون ۲۱ هزار ۵۱۸ ميليون سهم واحدهای پتروشيمی به روشهای مختلف به بخش خصوصی واگذار شده که از اين طريق بيش از ۹۰ هزار و ۲۸۰ ميليارد ريال عايد دولت شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016