دوشنبه 10 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يک شرکت سوئيسی از قرارداد گازی با ايران انصراف داد، تغيير

تغيير: شرکت سوئيسی ای.جی.ال در پاسخ به نامه يک نهاد حقوق بشری در اين کشور، از چشم‌پوشی موقت خود از قرارداد گازی با ايران خبر داده است.

اوضاع سياسی ايران از جمله دلايلی است که اين شرکت بزرگ سوئيسی در انصراف خود از خريد گاز ايران ذکر کرده است. شرکت ای.جی.ال دو سال پيش قرارداد ۲۵ ساله‌ای را با شرکت ملی صادرات گاز ايران بست که بر پايه اين قرارداد ايران متعهد شده بود سالانه ۵.۵ ميليارد متر مکعب گاز از طريق لوله ترانس آدرياتيک که به آن خط لوله «آدريا» هم می‌گويند راهی اروپا کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين خطوط گازی ۵۲۰ کيلومتر درازا دارد و طبق يک برنامه تنظيم شده، قرار است گاز کشورهای ساحلی دريای خزر را پس از عبور از ترکيه، يونان و آلبانی از طريق دريای آدرياتيک به جنوب ايتاليا برساند. هنگام امضای قراداد شرکت ای.جی.ال با شرکت ملی صادرات گاز ايران در تهران، وزير امور خارجی سوئيس هم حضور داشت واين قرارداد انعکاس گسترده ای در محافل بين‌المللی داشت.

هانس کارر، رئيس امور اداری شرکت سوئيسی، در پاسخ به اين نامه با اشاره به نقض حقوق بشر و اوضاع سياسی در ايران نوشته شرکت ای.جی.ال نه داد و ستدی را با ايران دنبال می‌کند و نه در ايران دفتری دارد. علاوه‌بر اين اوضاع کنونی ژئوپلتيک يا جغرافيايی سياسی اجازه نمی‌دهد ای.جی.ال در حال حاضر از ايران گاز بخرد. در پی اين تصميم شرکت ای.جی.ال برای تأمين گاز مورد نياز، نگاه خود را بر گاز طبيعی جمهوری آذربايجان متمرکز کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016