دوشنبه 8 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ویژه خبرنامه گویا: در میان اسناد ویکی لیکس، نوری زاده هدف ترور

به گزارش خبرنامه گویا یکی از پیام های دیپلماتیکی که امروز توسط ویکی لیکس در اختیار رسانه ها، از جمله روزنامه گاردین گذاشته شده از تلاش نیروهای امنیتی ایران برای قتل علیرضا نوری زاده خبرنگار سرشناس ایرانی مقیم لندن حکایت دارد.

بر اساس گزارش گاردین از این پیام، مقامات امنیتی ایران قصد داشتند از طریق فردی که چندی پیش به اتهام اجیر کردن یک قاتل حرفه ای برای کشتن یکی از چهره های تلویزیونی ایرانی در آمریکا دستگیر شده، علی رضا نوری زاده را به قتل برسانند.

nour_sadegh_wikiliks.jpg
عليرضا نوري زاده (چپ) و محمد رضا صادقی نيا، مردي كه اف بي آي می گوید قصد کشتنش را داشته


نوری زاده سال ۲۰۰۹ هدف فردی به نام محمد رضا صادقی نیا، قرار داشته که خودش را از طرفداران پروپا قرص نوری زاده معرفی کرده بوده است.

در یک پیام سری سفارت آمریکا در لندن آمده که نوری زاده چندین بار در لندن و واشنگتن با صادقی نیا دیدار کرده اما وقتی صادقی نیا از او و اتومبیلش مرتبا عکس می گرفته، به او مشکوک شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صادقی نیا به اتهام اجیر کردن یک قاتل حرفه ای برای کشتن جمشید شارمهد مجری تلویزیون تندر وابسته به انجمن پادشاهی ایران در کالیفرنیا دستگیر شد. با توجه به شباهت های موجود بین این دو پرونده، اف بی آی مقامات بریتانیایی را درجریان گذاشته و آنها هم نوری زاده را مطلع می کنند.

نوری زاده پس از احساس خطر کردن، سفارت آمریکا را در جریان رابطه اش با صادقی نیا گذاشته بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016