یکشنبه 14 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تایم از دست داشتن موساد در ترور استادان ایرانی می‌گوید، فردا

هفته‌نامه تایم چاپ آمریکا می‌نویسد که فیزیکدان ایرانی که روز دوشنبه در تهران به قتل رسید جزء دانشمندان و مسئولان ارشد برنامه هسته‌ای ایران بود. مجید شهریاری بر اثر انفجار بمبی که روی اتومبیل وی نصب شد و با دستگاه کنترل از راه دور هدایت می‌شد ترور شد.

[گزارش تایمز را بخوانید]

هفته‌نامه تایم می‌افزاید که این روش عملیاتی با شیوه کار موساد، سازمان اطلاعاتی اسرائیل، شباهت‌های فراوانی دارد.

ماموران سازمان موساد در موارد متعددی همین روش را به‌کار گرفته‌اند. آنها پس از شناسایی و تحت نظر قرار دادن هدف خود نقاط ضعف در روال روزمره کار و رفت و آمد وی را بررسی کرده و زمان انجام عملیات ترور را طوری تنظیم می‌کنند که همه ماموران بتوانند به‌موقع از منطقه عملیات و کشور مزبور خارج شوند. فقط یکی از ماموران برای به‌کار انداختن دستگاه کنترل از راه دور در منطقه باقی می‌ماند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هفته‌نامه تایم می‌افزاید که مجید شهریاری مثل سایر دانشمندان و مسئولان هسته‌ای ایران محافظان ویژه خود را داشت. اما به‌نظر می‌رسد که این تدابیر امنیتی کافی نبوده‌اند.

پرویز داوودی، رئیس دانشگاه شهید بهشتی، که آقای شهریاری در آنجا فیزیک و مهندسی اتمی تدریس می‌کرد به خبرگزاری‌های ایرانی گفت که تدابیر امنیتی برای حفاظت از جان این گروه از دانشمندان باید افزایش یابد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016